Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت: فقط ۱۰ دانشگاه در کل کشور دارای خوابگاه متاهلی است، در صورت خوابگاه سازی توسط دانشگاه‌ها از آن‌ها حمایت می‌شود.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از صندوق رفاه دانشجویان، نخستین نشست اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با حضور مسعود گنجی رئیس صندوق رفاه دانشجویان و نماینده تام الاختیار وزیر علوم تحقیقات و فناوری در ستاد ملی جمعیت و سایر اعضا کارگروه اجرایی روز یکشنبه هشتم خرداد در سالن اجتماعات صندوق رفاه دانشجویان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس صندوق رفاه دانشجویان در این نشست با اشاره به دستور ویژه وزیر علوم تحقیقات و فناوری در مورد اجرای طرح جهادی ساخت خوابگاه متاهلی گفت: طبق وظایف قانونی صندوق، تمرکز بر اجرای ۱۸ ماده از این قانون مخصوصاً مواد ۷ و ۸ است که ماده ۷ به بحث خوابگاه سازی پرداخته و ماده ۸ درباره دانشجویان متأهلی است که می‌خواهند برای خود مسکن استیجاری تهیه کنند، بدین ترتیب که در شهر‌های بالای ۵۰۰ هزار نفر کمک هزینه اجاره یک خانه ۷۰ متری و در شهر‌های کوچک کمک هزینه یک خانه ۱۰۰ متری است و صندوق رفاه دانشجویان مکلف است حداقل ۵۰ درصد این مبلغ را در صورتی که سازمان برنامه و بودجه، تخصیص لازم را در اختیار قرار دهد، به دانشجویان پرداخت کند.

گنجی با اشاره به این مهم که فقط ۱۰ دانشگاه در کل کشور دارای خوابگاه متاهلی هستند، گفت: ۲ میلیارد تومان اوراق مالی اسلامی و ۳ میلیارد یورو فاینانس برای ساخت و تجهیز خوابگاه‌های دانشجویی در بودجه سال ۱۴۰۱ و قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت برای این موضوع دیده شده است که امیدوارم هرچه زودتر در اختیار دانشگاه‌های کشور قرار گیرد.

وی گفت: طبق بررسی‌های به عمل آمده، اغلب دانشگاه‌ها با فقدان زمین برای خوابگاه سازی مواجه نیستند و در صورت اقدام به عمل دانشگاه‌ها از حمایت صندوق رفاه دانشجویان در چارچوب قوانین و مقررات برخوردار خواهند شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: خوابگاه متاهلی صندوق رفاه دانشجویان مسعود گنجی قانون جمعیت و خانواده صندوق رفاه دانشجویان خوابگاه متاهلی دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۲۲۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام قدردانی کودکان غزه از دانشجویان آمریکایی در دانشگاه کلمبیا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، جمعی از کودکان فلسطینی ساکن اردوگاه‌های آوارگان در رفح (جنوب نوار غزه) برای دانشجویان آمریکایی معترض در دانشگاه کلمبیا که به حمایت از غزه پرداخته اند، پیام های قدردانی فرستادند.

کودکان فلسطینی ضمن ابراز خرسندی از به پاخاستن دانشجویان آمریکایی در حمایت از غزه، عباراتی را به زبان انگلیسی در قدردانی از آنان بیان کردند.

کودکان اهل غزه در پیام های خود تاکید کرده اند که «از دانشجویان دانشگاه کلمبیا متشکریم»، «حمایت شما برای ما اهمیت زیادی دارد» و «حمایت شما به ما قدرت ایستادگی می‌دهد».

کودکان فلسطینی تاکید کردند که اعتراضات گسترده دانشجویان آمریکایی اقدامی بسیار مهم است که ممکن است منجر به توقف تجاوزات و جنگ علیه رژیم صهیونیستی شود.

کد خبر 6094207 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • دانشجویان تعلیق شده در آمریکا به ایران بیایند با هزینه تحصیل‌ رایگان!
  • از پرداخت بیش از ۴ هزار وام متاهلی به دانشجویان پزشکی تا تاکید بر استفاده دانشگاه‌ها از سند دانشگاه اسلامی
  • دولت مسائل کشور را با کمک و حمایت از دانشگاهیان حل می‌کند
  • دانشجو‌های خانه به دوش! / جای خالی خانه دانشجویی در پازل زندگی زوج‌های دانشجو
  • مشارکت دانشجویان عراقی در جنبش جهانی حمایت از فلسطین
  • اولین خوابگاه متاهلی دانشگاه خلیج فارس افتتاح شد
  • بهره مندی ۲۵۰ هزار معلول کم بینا ونابینا از خدمات بهزیستی کشور
  • خوابگاه‌های متاهلی دانشجویان در سطح استان بوشهر احداث می‌شود
  • پیام قدردانی کودکان غزه از دانشجویان آمریکایی در دانشگاه کلمبیا
  • تجمع دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف در حمایت از دانشجویان آمریکا