Web Analytics Made Easy - Statcounter

دومین همایش و نمایشگاه صنعت معدنکاری ایران IMIEX2022 در محل هتل المپیک واقع در غرب تهران با حضور فرماندار شهرستان قدس، وحید گلی‌کانی افتتاح گردید،این رویداد که بر نقش ماشین‌آلات خردایش و فرآوری در زنجیره معدنکاری برگزار می‌شود،حاصل همکاری خانه معدن ایران با انجمن تولیدکنندگان شن و ماسه و انجمن تولیدکنندگان ماشین‌آلات خردایش و فرآوری مواد معدنی می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ رئیس خانه معدن ایران در آیین افتتاح این نمایشگاه گفت: ایجاد هر شغل در بخش معدن می تواند به اشتغال‌زایی برای ۱۷ نفر دیگر در سایر بخش‌ها بیانجامد که با قرار گرفتن در کنار بخش صنعت میسر می‌شود. وی افزود: امروز نقش ماشین سازان در بخش معدن و توسعه آن تعیین کننده است.

وی بیان داشت: ایران با دارا بودن یک درصد جمعیت، یک درصد وسعت و در مقابل هفت درصد ذخایر معدنی جهان، یک کشور معدنی محسوب می‌شود و بر این اساس برای توسعه زیرساخت‌های آن باید سرمایه گذاری داشته باشیم.

بهرامن تاکید کرد: باید سیاست‌گذاری‌ها در کشور و در بخش معدن بر اساس ثروت های خدادادی بوده و حتی بتوانیم برنامه‌های ۵۰ ساله تعریف کنیم.

وی با اشاره به صنعت شن و ماسه که اساس توسعه ساخت و سازها و در نتیجه توسعه کشورها را تشکیل می‌دهد، خاطرنشان کرد: بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ معدن شن و ماسه در کشور وجود دارد که می تواند در توسعه اقتصادی و صنعتی کشور تاثیرگذار باشد.

رییس خانه معدن ایران ادامه‌داد: استان تهران در موضوع معادن شن و ماسه به دلیل ساختار زمین شناسی خود بسیار غنی است و باید بتوانیم از این منابع در راستای توسعه کشور بهره ببریم، نه اینکه به بهانه آلاینده بودن هر روز شاهد تعطیلی این معادن باشیم.

وی گفت: امروز اگر بخواهیم نیاز استان تهران به شن و ماسه را از سایر استان‌ها تامین کنیم، ترافیک و آلودگی چند ده برابری به دنبال خواهد داشت.

بهرامن خاطرنشان کرد: این صنعت که تا سال‌های گذشته در برخی تجهیزات و ملزومات خود به خارج از کشور وابسته بود، امروز در شرایطی قرار گرفته که توان تصاحب بازار کشورهای همسایه و اوراسیا را دارا است.

دومین همایش و نمایشگاه صنعت معدن‌کاری ایران با محوریت نقش ماشین آلات خردایش و فرآوری در زنجیره معدنکاری، از امروز تا یازدهم خرداد ماه در محل هتل المپیک تهران برقرار است.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: شن و ماسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۲۲۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری با عمر کمتر از پنج سال صادر شد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت راه و شهرسازی، محمد مخبر معاون اول رییس جمهور در بخشنامه‌ای موضوع مجاز بودن وزارت صنعت، معدن و تجارت نسبت به ثبت سفارش ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری با عمر کمتر از پنج سال و با تخفیف ۵۰ درصدی در سود بازرگانی، به منظور توسعه حمل و نقل عمومی مسافر، تنظیم بازار و ارائه خدمات بهینه به مسافران اربعین حسینی را ابلاغ کرد.

در این ابلاغیه خطاب به وزارت راه و شهرسازی، وزارت صمت، وزارت کشور، وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی آمده است: هیات وزیران در جلسه ۱۴۰۳/۲/۹ به پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های راه و شهرسازی صنعت، معدن و تجارت و کشور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی و در اجرای بند (ث) تبصره (۱۰) قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور تصویب کرد:

۱- به منظور توسعه حمل و نقل عمومی مسافر، تنظیم بازار و ارایه خدمات بهینه به زائرین و مسافرین اربعین حسینی ثبت سفارش واردات (۲ هزار) دستگاه اتوبوس برون شهری با عمر کمتر از پنج سال با تایید وزارت راه و شهرسازی و تایید تامین قطعات و وجود شبکه خدمات پس از فروش توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت و تطابق با استاندارد کارخانه سازنده در زمان ساخت خودرو مجاز است.

۲- سود بازرگانی هرگونه واردات اتوبوس که با تفیید وزارت کشور جهت جا به جایی مسافرین اربعین حسینی استفاده می‌شود مشمول پنجاه درصد (۵۰) تخفیف است. دستورالعمل نحوه اجرای این بند توسط وزارت کشور و با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت تهیه و ابلاغ می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری صادر شد+ سند
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری با عمر کمتر از پنج سال صادر شد
  • صدور مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری دست دوم
  • سفر روسای اتاق‌های بازرگانی به تهران با هدف سرمایه‌گذاری
  • کرمان آیدکس معرفی ظرفیت‌های مغفول برای توسعه سرمایه‌گذاری
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری صادر شد
  • لیتیوم را خام‌فروشی نمی‌کنیم / لیتیوم می‌تواند صنعت استان را به نحو چشمگیری ارتقا دهد
  • افتتاح دومین نمایشگاه کار در چهارمحال و بختیاری
  • آمادگی ایران برای برگزاری دومین کمیسیون مشترک‌ همکاری‌ها با مالی
  • کرمان میزبان همایش سرمایه‌گذاری آیدکس ۲۰۲۴