Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک حقوقدان با اشاره به لغو بازی دوستانه ایران و کانادا به نکاتی درباره محرمانه بودن قرارداد این دیدار اشاره کرد. - اخبار ورزشی -

مسعود خسروی‌نژاد در مورد فسخ یک طرفه قرارداد دیدار دوستانه با ایران توسط کانادا به خبرگزاری تسنیم گفت: رای اصداری از سوی هیئت عمومی دیوان عدالت اداری به مورخه 20 مهرماه 1400، فدراسیون فوتبال را نهاد عمومی غیردولتی اعلام کرده و با توجه به این موضوع، به نظر می‌رسد سازمان بازرسی کل کشور امکان ورود به این موضوع را ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این شرایط  باید ابتدا سؤال شود که چه نهادی بر عملکرد حقوقی فدراسیون فوتبال نظارت دارد؟!

وی ادامه داد: در گام بعدی باید معین شود که در قرارداد منعقده، اساساً قانون حاکم و مرجع حل اختلاف به چه صورت قید شده تا بتوان ابعاد حقوقی آن را با آگاهی بر قوانین و مقررات حاکم بر آن، به‌طور شایسته‌تری بررسی کرد اما درخصوص محرمانه بودن قرارداد مذکور نیز نکات مبهمی وجود دارد از جمله اینکه چه بخش‌هایی از این قرارداد محرمانه بوده است؟ مبلغی که قرار بوده در صورت انجام بازی از سوی فدراسیون کانادا به ایران پرداخت شود در رسانه‌ها اعلام شده، پس دقیقاً کدام بخش از مواد این قرارداد را می‌توان محرمانه دانست؟!

این حقوقدان عنوان کرد: متخصصان امر بر آن موضوع صحه می‌گذارند که در بحث قراردادهای ورزشی، موضوع محرمانه بودن قواعد خاصی داشته و مفادی از قرارداد که دارای مزیت رقابتی و یا ارزش تجاری باشند را می‌توان محرمانه قلمداد کرد. با این وصف، مسئولان و متولیان امر نمی‌توانند با تمسک به محرمانه بودن قرارداد، از پاسخگویی به افکار عمومی طفره روند. از این رو، به نظر می‌رسد یا مسئولین فدراسیون اشرافی درخصوص قرارداد این حوزه ندارند و یا تیم مشاوران حقوقی فدراسیون نتوانسته‌اند مشاوره مناسبی در این مورد ارائه دهند.

خسروی‌نژاد تصریح کرد: در رویه حاکم در نگارش قرارداد، شروطی که قابل افشا نبوده و محرمانه است، در قالب قرارداد جداگانه تنظیم می‌شود. سوال دیگر آن است که آیا این قرارداد تنها در یک نسخه کلی تنظیم شده یا قرارداد دیگری نیز برای شروط محرمانه وجود دارد؟ با عنایت به اینکه اطلاعات مالی این قرارداد در دسترس عموم قرار گرفته بالطبع دیگر نمی‌توان حکم محرمانه بودن را برای آن قائل شد.

 این حقوقدان گفت: فارغ از 400 هزار دلاری که قرار بوده کانادا بعد از برگزاری بازی به ایران پرداخت کند، با لغو این بازی فدراسیون فوتبال کشورمان یک فیفا دی را نیز از دست داده و مضاف بر خسارت مالی، با از دست رفتن این موقعیت مناسب، فرصت‌سوزی نیز خسارت معنوی دیگری بر پیکره فوتبال کشورمان است که مستلزم چاره‌اندیشی فوری مسئولان و متولیان امر برای جبران آن است.

خسروی‌نژاد خاطرنشان کرد: با توجه به نیاز فدراسیون فوتبال در حل این معضل، بسیج مرکز وکلای قوه قضاییه این آمادگی را دارد با همکاری وزارت ورزش و جوانان به موضوع ورود کند تا به این ترتیب فوتبال کشور بیشتر از این متحمل خسران نشود. قطعا تشکیل یک کمیته حقوقی می‌تواند کمک شایانی در این مورد کرده و به طور حتم اگر قرارداد در اختیار این کمیته قرار بگیرد موضوع محرمانه بودن آن نیز بیشتر از اینکه در چند روز گذشته شاهد بودیم حفظ خواهد شد.

سرپرست معاونت تربیت بدنی بسیج مرکز وکلای قوه قضاییه گفت: اگر فدراسیون دو کشور مرجع حل اختلافی را تعیین نکرده باشند طبق قاعده باید پرونده جهت رسیدگی به فیفا و یا در ادامه به دادگاه حکمیت ورزش ارجاع داده شود. این معاونت به دلیل وظیفه ذاتی‌اش و در راستای حفظ منافع ملی بر خود لازم می‌داند در صورت عدم پیگیری و پاسخگویی از سوی مسئولان مربوطه، مراتب را از مراجع قضایی پیگیری نماید تا با خاطیان اصلی برخورد قانونی صورت پذیرد. به هر صورت نباید اجازه داد تا منافع فوتبال با توجه به کسرت هواداری که در کشور وجود دارد اینگونه نادیده گرفته شده و کشورمان با خسارت‌های مکرر ناشی از ناکارآمدی صاحبان امضا مواجه شود.

پولادگر: چطور میزبان جام‌جهانی 2026 توان برگزاری یک بازی دوستانه را ندارد؟/ کانادا باید پاسخگوی تصمیمش باشد

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تیم ملی تیم ملی فوتبال کانادا تیم ملی تیم ملی فوتبال کانادا محرمانه بودن قرارداد فدراسیون فوتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۲۲۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملی‌پوشان دختر فوتبال ایران، تاجیکستان را گلباران‌کردند

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتبال دختران جوان ایران در دومین دیدار خود در مسابقات فوتبال آسیای مرکزی موسوم به کافا به مصاف تاجیکستان رفت و به پیروزی رسید.
تیم ایران در این بازی با نتیجه هفت بر صفر به پیروزی رسید.

رقابت‌های کافا با حضور تیم‌های ایران، ازبکستان، ترکمنستان، تاجیکستان و قرقیزستان آغاز شده است.

گلهای ایران را دقیقه ۱۵ مریم دینی، سمیه اسماعیلی دقیقه ۳۰، مریم دینی دقیقه ۷۴، تانیا جهانشاهی دقیقه ۸۲ و سمیه اسماعیلی در دقیقه ۸۸ به ثمر رساندند.
همچنین تانیا جهانشاهی نیز در پایان این دیدار به عنوان بهترین بازیکن زمین معرفی شد.

کد خبر 6089314

دیگر خبرها

  • قهرمانی تیم ملی فوتبال دختران در کافا
  • تیم ملی فوتبال دختران ایران قهرمان تورنمنت کافا شد
  • استقلال و یاسین سلمانی، بیرانوند و سپاهان!
  • روایت سیمین دانشور از دیدار با امام خمینی(ره)
  • آماده‌باش فدراسیون برای ال‌کلاسیکوی ایران
  • آماده‌باش فدراسیون برای ال‌کلاسیکوی فوتبال ایران
  • ملی‌پوشان دختر فوتبال ایران، تاجیکستان را گلباران‌کردند
  • دختران ایران، تاجیکستان را گلباران کردند
  • رئیس جدید فدراسیون فوتبال اسپانیا معرفی شد
  • نصری، حقوقدان بین الملل: برای مبارزه با اسرائیل هم که شده از جنجال‌آفرینی بپرهیزید!