Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حسن موحدیان ظهر دوشنبه در جلسه شورای شهر مشهد اظهار کرد: پروژه‌های زودبازده و پیشران توسعه محلات حاشیه شهر و کم‌برخوردار، از نخستین مصوبات شورای شهر بوده که امیدواریم با همت و تلاش مضاعف شهرداری، این پروژه‌ها با سرعت بیشتری دنبال شوند و به سرانجام برسند.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با اشاره به اینکه در آستانه سالروز رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب (ره) هستیم، اظهارکرد: یاد و خاطره امام راحل (ره) را گرامی می‌داریم و باید توجه داشت مهمترین موضوع در رابطه با امام‌خمینی (ره) و انقلاب اسلامی، رسالتی است که ایشان برای انقلاب تعریف کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: مهمترین مأموریت نظام مقدس جمهوری اسلامی، حمایت از مظلومان، محرومان و مستضعفان عالم است که تاکنون به همین دلیل، هزینه‌های بسیاری داده‌ایم ولی این رسالت فراموش نشده است؛ برهمین اساس بوده که نام و یاد امام‌خمینی (ره) همیشه زنده است و این مأموریت را با قوت و قدرت دنبال خواهیم کرد.

موحدیان در ادامه با اشاره به فرارسیدن سالروز قیام ۱۵ خرداد، از این رویداد به عنوان نقطه عطف انقلاب یاد کرد و افزود: قیام ۱۵ خرداد از چنان جایگاهی برخوردار است که امام (ره) تاکید فرمودند قیام ۱۵ خرداد هیچ‌گاه نباید فراموش شود و شاکله انقلاب از این قیام خونین شکل گرفت.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با تبریک ۱۱ خردادماه، سالروز ولادت حضرت معصومه (س) و آغاز دهه کرامت، تصریح کرد: این روز را به یکایک دختران این مرز و بوم تبریک و تهنیت عرض می‌کنم و آرزوی توفیق و سلامتی دختران ایرانی و به ویژه دختران مشهدالرضا (ع) را داریم.

وی با بیان اینکه یکی از رویکردها و سیاست‌های شورای ششم، ترویج گفتمان خدمت و گفتگو با مردم بوده، گفت: بسیار خرسندیم که با بهبود شرایط کرونایی، فرصت ارتباط مستقیم با شهروندان و برگزاری نشست‌های پای حرف مردم در مساجد فراهم آمده است؛ این تعامل و گفتگو با مردم، از مطالب مدنظر مقام معظم رهبری هم بوده که باید هرروز قوی‌تر دنبال شود.

موحدیان اشاره‌ای هم به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری با نمایندگان مجلس داشت و تصریح کرد: شوراهای شهر نیز به عنوان مجلس محلی باید نسبت به این فرمایشات توجه جدی داشته باشند چراکه مشمول اعضای شوراهای شهر نیز می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: مقام معظم رهبری در این فرمایشات به تشریح شاخصه‌های نماینده انقلابی می‌پردازند که از جمله آنها می‌توان به ساده‌زیستی و دوری از تجملات و اعیان نشینی، مسئولیت‌پذیری، مردمی بودن، اصلی و فرعی کردن مسائل کشور و مقدم داشتن حل مسائل اصلی، اجتناب از تبعیض و فساد، همکاری صمیمانه با قوا و دستگاه‌های مختلف و پرهیز از گروکشی و معارضه اشاره کرد.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب تاکید دارند که نماینده انقلابی با عموم مردم همراه است ولی عوام‌زده و جو زده نیست، افزود: ایشان تاکید دارند اگر تصمیم و قانون‌گذاری براساس تصمیم کارشناسی و تخصصی دارید، تحت تأثیر جنجال‌ها و فضاسازی‌های علیه مجلس و قانون قرار نگیرید و پیوسته پایبند به قوانین، از جمله قانون اساسی باشید.

موحدیاناشاره‌ای به جشنواره فیلم «کن» داشت و افزود: این جشنواره، محلی برای لابی صهیونیست‌ها و آمریکا خائن است؛ فیلمی که در این جشنواره با مضمون توهین به امام‌رضا (ع) و مشهد مقدس اکران شده را محکوم می‌کنیم و باید توجه داشت جوایزی که در این رویداد اهدا می‌شود نیز براساس نگاه‌های سیاسی و با هدف منزوی کردن اسلام و انقلاب است.

تصویب لایحه نامگذاری معابر فرعی در مشهد به نام شهدا

در پایان این جلسه، سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس به تشریح مصوبه و دستورکارهای این جلسه پرداخت.

موسی‌الرضا حاجی‌‎بگلو اظهارکرد: در این جلسه، ابتدا لایحه نامگذاری معابر فرعی به نام شهدای گرانقدر در دستورکار قرار گرفت و به تصویب رسید.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس افزود: طبق این مصوبه، معبر فرعی شهید آوینی ۳۴ با حفظ شماره به نام شهید «حسن جلال‌آبادی»، معبر فرعی طبرسی شمالی ۵۷ با حفظ شماره به نام شهید «محمد وظیفه‌دان» و معبر فرعی آیت الله هاشمی رفسنجانی ۱۲ با حفظ شماره به نام شهید «کریم اندرابی» نامگذاری شد.

وی بیان کرد: در این جلسه، طرح تفصیلی قرقی و مهرگان هم مطرح شد و ادامه بررسی‌های این طرح به جلسه علنی آتی شورای شهر موکول شد.

کد خبر 5503095

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری مقام معظم رهبری خراسان رضوی مشهد شورای شهر مشهد بوشهر ساختمان متروپل کرمانشاه خطبه های نماز جمعه آمار کرونا ویروس کرونا متروپل آبادان ابادان اردبیل شهادت امام صادق ع احتکار نماهنگ سلام فرمانده خراسان رضوی مشهد شورای اسلامی شهر مشهد مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۲۳۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آیین سوگواری شهادت امام صادق‌(ع) در باغ موزه انقلاب

آیین سوگواری شهادت حضرت امام جعفر صادق علیه السلام در شب شهادت آن حضرت در مسجد جامع خرمشهر موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار می شود. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، همزمان با فرا رسیدن 25 شوال سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق علیه السلام مراسم سوگواری آن حضرت به همت موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و با همکاری هیات انصارالشهدا روز جمعه 14 اردیبهشت ماه از نماز مغرب و عشا در مسجد جامع خرمشهر موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار می شود.

هویت 7 شهید گمنام مدفون در فارس مشخص شد

مسجد جامع خرمشهر موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، واقع در ضلع جنوبی مترو شهید حقانی قرار دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • احداث «مشهد - گلبهار - چناران» سرعت می‌گیرد
  • شهید مطهری طلایه دار مبانی فکری انقلاب اسلامی بود
  • بازدید استاندار خراسان رضوی از پروژه ملی قطار «مشهد-گلبهار-چناران» / عملیات احداث سرعت می‌گیرد
  • بازدید استاندار خراسان رضوی از پروژه ملی قطار «مشهد-گلبهار-چناران»/عملیات احداث سرعت می‌گیرد
  • مراسم سوگواری امام صادق در باغ موزه دفاع مقدس برگزارمی شود
  • برگزاری آیین سوگواری شهادت امام صادق‌(ع) در باغ موزه انقلاب
  • نقش سنگرسازان بی سنگر در تاریخ انقلاب ماندگار است
  • اختتامیه سومین جشنواره «افتخار من» برگزار می‌شود
  • حاجی محمره از یادمان های راهیان نور بازید کرد
  • لزوم تأمین منابع مالی برای تکمیل پروژه‌های آبرسانی به مشهد مقدس