Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از برخورد با عدم رعایت حق تقدم در خروجی یا همان جناغی بزرگراه‌ها و معابر خبرداد.

سرهنگ علی اصغر شریفی در گفت‌وگو با ایران اکونومیست، با اشاره به آن‌دسته از رانندگانی که با عدم رعایت حق تقدم عبور در خروجی‌ها و جناغی معابر و به خصوص بزرگراه‌ها اقدام به تضییع حقوق دیگر رانندگان و نیز اخلال در ترافیک می‌کنند، گفت: این افراد اصطلاحا تصور می‌کنند که زرنگ هستند و زرنگ بازی در می‌آورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چنین رانندگانی به جای آن‌ که در لاین مربوط به خود برای خروج از معابر و بزرگراه‌ها حرکت کنند از لاین‌های مجاور وارد مسیر شده و علاوه بر اینکه در روند ترافیک اخلال ایجاد می‌کنند، احتمال وقوع تصادفات را نیز افزایش می‌دهند.

وی افزود:‌ در همین راستا نیز طرح پلیس در خروجی بزرگراه‌ها یا همان جناغی‌ها به اجرا درآمده و ماموران با حضور فیزیکی و نیز با استفاده از دوربین‌ها نسبت به اعمال قانون و جریمه متخلفان اقدام خواهند کرد.  

رییس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ درباره مبلغ جریمه این تخلف اظهارکرد: مبلغ این جریمه ۵۲ هزار تومان است که باید از سوی راننده پرداخت شود.

شریفی از رانندگان خواست که از انجام حرکاتی که در حین رانندگی منجر به تضییع حقوق دیگر رانندگان شده و ایمنی ترافیک را نیز به مخاطره می‌اندازد پرهیز کنند.

پیش از این سرهنگ سید ابوالفضل موسوی‌پور - جانشین رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ - از نصب دوربین‌هایی جدید برای برخورد با این تخلف خبر داده و به ایران اکونومیست گفته بود: در این خصوص هماهنگی‌هایی با معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران انجام شد و بر این اساس از چند روز آینده تعدادی دوربین در سر جناغی بزرگراه‌ها نصب می‌شود.

وی درباره اینکه این دوربین‌ها در کدام مناطق نصب خواهد شد نیز گفته بود: این موضوع را بررسی کردیم و قرار شد تا در فاز نخست این دوربین‌ها در جاهایی که هم در صبح و هم در ساعات بعدازظهر تردد بالایی دارند و حجم ترافیک در آن‌ها بالاست، نصب شوند. این مناطق شناسایی شده است و طی چند روز آینده دوربین‌ها در آن نصب خواهند شد.  

جانشین رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با بیان اینکه اقدام برخی از رانندگان در جناغی بزرگراه‌ها به طور آشکار تضییع حقوق رانندگان منضبط و قانونمند است، گفت:‌ متاسفانه برخی تصور می‌کنند که چنین رفتاری نوعی زرنگی است و بدون آنکه در لاین مربوطه تردد کنند، در نزدیکی خروجی به‌اصطلاح راه را می‌بُرند و از لاین سوم و چهارم وارد خروجی می‌شوند. این اقدام هم خلاف قانون و هم بسیار خطرناک است.  

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: پلیس راهنمایی و رانندگی تهران ، تهران

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: پلیس راهنمایی و رانندگی تهران تهران پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ بزرگراه ها دوربین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۲۳۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتصال خیابان جمالی به بزرگراه شهید صیاد شیرازی با تصمیم کمیته شبکه معابر

شهریار افندیزاده مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرتهران با بیان این مطلب تصریح کرد: با توجه به وجود گره‌های ترافیکی متعدد در معابر محلات حسین‌آباد و مبارک‌آباد، حد فاصل بزرگراه‌های امام علی (ع) و شهید صیاد شیرازی که رفت و آمد روزانه شهروندان را با مشکل و کندی همراه ساخته بود، مطالعات تخصصی در این باره انجام و راهکار‌های روان‌سازی ترافیک و برطرف کردن مشکلات یادشده مورد بررسی قرار گرفت.

افندیزاده گفت: در فرایند مطالعات مذکور، گزینه‌های مختلف ساماندهی ترافیکی این محدوده بررسی شد و بازگشایی یکی از معابر شرقی- غربی محلات اعلام شده به شبکه بزرگراهی برای تسهیل دسترسی ساکنین و تخلیه بهتر بار ترافیک خروجی از شبکه، مدنظر قرار گرفت.

 مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرتهران ادامه داد: براساس نتایج مطالعات و جمع‌بندی اعضای کمیته شبکه معابر، اتصال خیابان جمالی به کندرو بزرگراه شهید صیاد شیرازی با رعایت اصول ایمنی و طرح هندسی مناسب به تصویب رسیده است.

 افندیزاده با بیان اینکه بهبود دسترسی شهروندان به ایستگاه متروی میدان هروی، تقلیل زمان پیمایش خودرو‌ها و کاهش نسبی آلاینده‌ها در محدوده از نتایج اتصال خیابان جمالی به کندرو بزرگراه شهید صیاد شیرازی خواهد بود، اعلام کرد: طرح یادشده، باعث روان شدن ترافیک در شبکه معابر محلات پیرامونی، خروج آسان‌تر خودرو‌ها از معابر محلی به بزرگراهی، کاهش بار ترافیکی درون شبکه‌ای و کاهش تاخیر و زمان تردد خودرو‌ها می‌شود.

گفتنی است کمیته شبکه معابر، از کمیته‌های تخصصی شورای حمل و نقل و ترافیک شهر تهران است که با محوریت سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران و حضور جمعی از صاحب‌نظران حوزه‌های مختلف از جمله معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، پلیس راهور، سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی و مناطق مربوطه، تغییرات شبکه معابر شهری تهران را بررسی کرده و درباره نحوه مواجهه با مشکلات ترافیکی تصمیم‌گیری می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حقوقی قضایی

دیگر خبرها

  • فرهنگ ما-حق تقدم در رانندگی
  • مسئولیت تغییر رنگ چراغ های راهنمایی و رانندگی با شهرداری است​!
  • مسئولیت تغییر رنگ چراغ‌های راهنمایی و رانندگی با شهرداری است
  • حداقل و حداکثر سرعت مجاز در آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها چقدر است؟
  • استفاده از کابل دیتا در چراغ‌های راهنمایی رانندگی
  • اتصال خیابان جمالی به بزرگراه شهید صیاد شیرازی
  • اتصال خیابان جمالی به بزرگراه شهید صیاد شیرازی با تصمیم کمیته شبکه معابر
  • اتصال خیابان جمالی تهران به بزرگراه شهید صیاد شیرازی
  • ۸ کشته در تصادف رانندگی جاده‌های فارس
  • آتش سوزی خودرو و فوت ۳ نفر در تونل