Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، در اولین اجلاس سراسری روسای دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور که در دانشگاه تبریز و با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه اهمیت زیادی دارد و خدمات ارزنده‌ای نیز در انقلاب اسلامی انجام داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی،حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد علی آل هاشم در خصوص شاخصه‌های دانشگاه اسلامی از دیدگاه رهبر انقلاب گفت: ایشان فرموده اند که دانشگاه باید دینی و اسلامی باشد و اسلامی بودن دانشگاه‌ها به معنای متدین کردن دانشجویان و متمایل کردن دانشگاه‌ها به سمت ارزش‌های اسلامی و انقلابی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خاطرنشان کرد: از منظر رهبر انقلاب، دانشگاه، ترکیبی از شش عنصر مدیریت سیستم آموزشی، محتوای آموزشی، اساتید، فضای آموزشی و دانشجویان است و از منظر ایشان، مدیریت دانشگاه در درجه‌ی اول باید اسلامی باشد و اسلامی بودن و سالم بودن اولین ویژگی یک رئیس دانشگاه است.
دکتر آل هاشم یادآور شد: علت تاکید رهبر انقلاب بر دینی بودن و انقلابی بودن، این است که اگر در رأس یک مجموعه سستی باشد، این سستی در سایر لایه‌ها هم دیده خواهد شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به دیدگاه رهبر انقلاب در خصوص سیستم آموزشی نیز گفت: اساتید نیز از نگاه ایشان جایگاه خاصی دارد؛ چرا که دانشگاه، عهده دار تعلیم و تربیت دانشجویان است و دانشجویان بیش از همه، با اساتید داد و ستد فکری دارند.
امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: مهم‌ترین موضوع در دانشگاه‌‌ها پرورش نیروهای متخصص و متعهد است و استقلال فکری و عدم وابستگی به غرب نیز باید مد نظر باشد.
وی با بیان اینکه دانشگاه، بهشت دانش و حل مشکلات تلقی می‌شود، متذکر شد: در جهان امروز، دانشگاه نباید تنها برای آموزش و تولید علم باشد، بلکه باید در کنار آن، نسل سوم دانشگاه‌ها که ایجاد دانشگا‌ه‌های کارآفرین است،  محقق شود که فعلا چنین نیست.
نماینده ولی فقیه در استان همچنین گفت: اساتید و مدیران باید آینده نگر باشند و دانشگاه‌ها نیز باید انعطاف پذیری خوبی نسبت به مسائل روز داشته باشد و چشم امید همه‌ی ما به دانشگاه‌ها است و دانشگاهی آرمانی است که با رکود و خمودگی فاصله داشته باشد.
حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم در خاتمه با بیان اینکه نشاط علمی، نشاط معنوی و نشاط سیاسی یه ضلع تشکیل دهنده‌ی دانشگاه‌ها هستند، اظهار کرد: نشاط سیاسی، به معنای سیاسی بازی نیست و دانشجو و دانشگاه باید نسبت به مسائل سیاسی آگاهی داشته باشد اما نباید محل جولان جریان سیاسی باشد.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: وزارت علوم تبریز رهبر انقلاب دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۲۳۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۵ معلم نمونه لرستان با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند

یونس بهاروند ایرانیا  در نشست با خبرنگاران به مناسبت گرامیداشت مقام معلم بیان کرد: ۳۰۰ برنامه از جمله دیدار فرهنگیان با نماینده ولی فقیه در لرستان و غبار روبی گلزار شهدا همزمان با هفته معلم در سطح استان برگزار خواهد شد.

وی گفت: از هر استان سه نفر به مرحله کشوری طرح معلم نمونه معرفی شدند که از مجموع ۱۵ معلم برتر کشوری، "نور محمد سلطانی" دارای مدرک دکترای مدیریت و منابع انسانی آموزگار دبستان شهید فلاحی منطقه زاغه و "علی یار پادروند" دبیر متوسطه دوم شهرستان رومشکان از لرستان هستند.

وی با بیان اینکه چهار هزار و ۹۸۳ مدرسه در سطح لرستان وجود دارد ادامه داد: چهار هزار معلم این استان در طرح معلم نمونه شرکت کرده اند که از این مجموع ۷۶۳ نفر به مرحله مناطق و ۷۴ معلم با ارزیابی کمیته‌های تخصصی به مرحله استانی راه یافتند.

سرپرست آموزش و پرورش لرستان گفت: ۲۱۶ مدرسه ایمن و استاندارد طی ۲ سال گذشته در این استان احداث شده است که این مدارس با اولویت مناطق محروم ساخته شده و در مقایسه با ۲۰۳ مدرسه هشت سال قبل از آن، اقدام ارزشمندی است.

بهاروند ایرانیا با اشاره به اینکه سال گذشته ۲۱۰ میلیارد ریال برای خرید تجهیزات در لرستان هزینه شده است گفت: با مساعدت وزیر آموزش و پرورش، ۷۵۰ میلیارد ریال دیگر نیز برای خرید تجهیزات آزمایشگاهی، ورزشی و کارگاهی استان در نظر گرفته شده است.

 
 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • اهمیت کادرسازی و تربیت نیروهای متخصص در آموزش و پرورش
  • دیدار تیم والیبال دانش‌آموزی با رهبر انقلاب
  • معلمان با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند
  • ۴۵ معلم نمونه لرستان با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند
  • فیلم/نمونه طنزپرداز متعهد به روایت رهبر انقلاب
  • هر جا میدان به نیروهای متعهد و انقلابی داده شد، سربلند بوده‌ایم
  • هرجا میدان به نیروهای متعهد و انقلابی داده شد، سربلند بوده‌ایم
  • گام اول فصلنامه «ماجرا»، پرداختن به خاطرات و کارنامه رهبر معظم انقلاب است
  • معلمان با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند
  • پاسداران خود را در راه امنیت مردم فدا می‌کنند