Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون ناشران و اعضای بورس تهران گفت: براساس دستورالعمل سازان بورس که امروز ابلاغ شد، شرایط پذیرش شرکت‌های نوپا و دانش‌بنیان در بورس فراهم شد.

به گزارش ایران اکونومیست، محمد امین قهرمانی معاون ناشران و اعضای بورس تهران در ارتباط زنده با شبکه خبر گفت: براساس مصوبه سازمان بورس که امروز به بورس اوراق بهادار تهران ابلاغ شد، شرکت‌های نوپا و دانش‌بنیان می‌توانند از طریق سلب حق تقدم وارد بورس شوند و منابعی که از این طریق به دست می‌آید مستقیماً به خود شرکت برمی‌گردد، صرف طرحهای توسعه می‌شود و یک نوع تأمین مالی واقعی از طریق بازار سرمایه صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: بر اساس پیوستی که به دستورالعمل پذیرش شرکتها اضافه شده، شرکتهای نوپا ،‌دانش بنیان و دیجیتال با شرایط آسان‌تر در بورس یا فرابورس پذیرش می‌شوند.

وی افزود: شرایط ورود شرکت‌های نوپا و دانش‌بنیان و دیجیتالی به بورس آسان شده است. این شرکت‌ها باید امیدنامه و چشم‌انداز سودآوری شرکت را ارائه و افشا کنند و سپس از طریق سلب حق تقدم در بورس عرضه اولیه می‌شوند.

معاون ناشران و اعضای بورس تهران در مورد اینکه چقدر بستر برای پذیرش شرکت‌های نوپا و دانش‌بنیان در بورس وجود دارد، گفت: تهیه دستورالعمل پذیرش سهام شرکت‌های نوپا و اقتصاد دیجیتال که توسط هیأت مدیره سازمان بورس تصویب شده و امروز به بورس اوراق بهادار تهران ابلاغ شد در همین راستا است. 

قهرمانی اظهار داشت: روش سلب حق تقدم باعث می‌شود منابعی که از بورس جمع‌آوری می‌شود مستقیم در خود شرکت‌ها سرمایه‌گذاری شود.

وی ادامه داد:‌ بورس‌ها و بازار سرمایه آماده پذیرش شرکت‌های نوپا و دانش‌بنیان هستند و دستورالعملی که ابلاغ شده متقاضیان می‌توانند آن را مطالعه و بررسی کرده و درخواست خود را به بورس تهران ارائه کنند.

معاون ناشران و اعضای بورس تهران در مورد اینکه آیا قرار است تابلو معاملاتی ویژه‌ای برای شرکت‌های دانش‌بنیان در بورس ایجاد شود، گفت: فعلاً در قالب پیشنهاد و برنامه اولیه در ذهن ما شکل گرفته، اما باید سازمان بورس موافقت کند که اگر موافقت صورت گیرد، این کار را انجام خواهیم داد.

 

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: معاون ناشران و اعضای بورس تهران شرکت های نوپا و دانش بنیان پذیرش شرکت ابلاغ شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۲۳۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست استاندار مازندران با نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان استان

دانش‌بنیان‌های مازندران در نشستی صمیمی با یوسف نوری، استاندار مازندران خواهان رفع موانع و تسهیل شرایط پیش روی کار شدند.

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3075158 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • برگزاری دومین نمایشگاه حمل و نقل دانش‌بنیان در اصفهان
  • ورود و خروج سهامداران درصدی ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ایجاد دفتر فراجا در بنیاد ملی نخبگان؛ علت چیست؟!
  • راهکار ساماندهی وضعیت خودرو از نگاه معاون علمی ریاست جمهوری
  • جهش تولید با ورود شرکت‌های دانش‌بنیان ‌محقق می‌شود
  • رشد صد در صدی دانش‌بنیان‌ها در بورس تا پایان سال
  • رشد ۱۰۰ درصدی دانش‌بنیان‌ها در بورس/علم و فناوری دو بال عملیات «وعده صادق»
  • رشد صد درصدی دانش‌بنیان‌ها در بورس/علم و فناوری دو بال عملیات وعده صادق
  • «اشتغال تخصصی و گردش مالی» نوع تقسیم‌بندی دانش‌بنیان‌ها و حمایت‌ها را مشخص می‌کند/ سازوکار‌های حمایتی متناسب‌تر شدند + فیلم
  • نشست استاندار مازندران با نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان استان