Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایران آنلاین، شهردار تهران با اشاره به برخی مشکلات منطقه ۱۳ گفت: امسال کمبود پنج میدان میوه و تره بار در این منطقه رفع خواهد شد.

 علیرضا زاکانی روز دوشنبه در جریان دهمین قرار خدمتی خود در منطقه ۱۳ در نشست خود با نخبگان گفت: پنج میدان میوه و تره بار در منطقه ۱۳ کم داریم که امسال جبران می شود، در رابطه با بوستان سرخه حصار نیز طرح جامعی دنبال می شود که آن را تبدیل به محیط فعال و زنده تری کند و همچنین ترمینال شرق منتقل می شود و چند درصدی از کار آن باقی مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: خیابان ۱۷ شهریور تعیین تکلیف شده و مسیر گذشته ترمیم می شود، در بحث ساصد نیز ۱۱ هکتار فضای سبز به منطقه اضافه می شود و قرار شده این محدوده ظرف سه ماه تحویل شهرداری شود همچنین برای دوشان تپه نیز در تفاهم هستیم و خیابان پیروزی و دماوند باز خواهد شد.

زاکانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تهران به جز هویت پایتختی، هویت دیگری ندارد اما ظرفیت های زیادی دارد برای ساختن شهر نیز ضمن تشکر از کسانی که در دوره های گذشته زحمت کشیدند، نیاز به کمک داریم و ما در مدیریت شهر روحیه استغنا نداریم و احساس نیاز برای کمک دیگران می کنیم.

وی افزود: ظرفیت های دانشی و فناوری شهر بالا است و تلاش می کنیم این هویت را به دست اهل دانش برجسته کنیم. هویت دیگر در مجموعه شهر هویت فرهنگی است که یک سبک زندگی در شهر ایجاد می کند و آن به وسیله  ایجاد زمینه همبستگی و تعلقات محلی انجام می شود. هویت بعدی هویت تلاش، کوشش، سازندگی و کار اقتصادی است، در واقع هویت اقتصادی نیز برای ما موضوعیت دارد.

زاکانی با بیان اینکه توجه به حوزه ورزش، سلامت، رفاه و آرامش در شهر از دیگر موارد مهم است، ادامه داد: تحت عنوان مدیریت مشارکتی در شهر، توجه ما معطوف به این است که با یادآوری هویت گذشته در محلات، احیای آنها را به دست مردم و موثرین جامعه دنبال کنیم تا شهری مولد و شکوفا داشته باشیم.

شهردار تهران همچنین گفت: باید ظرفیت های تهران در ابعاد مختلف به ظهور و بروز برسد و تامین کننده نیازهای مردم تهران باشیم. مدیریت شهری باید خودش را وقف خدمت به مردم و ساختن شهر کند.

تقاضای تبدیل پارک معلم به پارک بانوان

سیاوش نژاد مربی کاراته نیز در ادامه این نشست گفت: در محلات منطقه ۱۳ مکان ورزشی مناسب برای بانوان نداریم. تقاضا داریم پارک معلم کنار پارک پیروزی به بانوان اختصاص پیدا کند.  همچنین درخواست می کنیم برای نوجوانان باشگاه ورزش‌های باستانی ایجاد شود و شهرداری زمینی برای ورزش‌های رزمی بانوان در اختیار قرار دهد؛ در موضوع استخر برای بانوان نیز با کمبود مواجه هستیم.

فروتن مربی کشتی هم با بیان اینکه این منطقه استعدادهای کشتی زیادی دارد و دو المپیکی تحویل کشور داده عنوان کرد: در رابطه با خانه کشتی جایی در کنار اتوبان امام علی (ع) در نظر گرفته شده اما باید مکانی که در اختیار ما قرار می گیرد دارای شرایطی باشد که هم تمرین دهیم و هم در آن مسابقه برگزار کنیم که این موارد  در فضای ۴۰۰ متری اختصاص داده شده امکان پدیر نیست.

مرتضی مقدم کارگردان تئاتر اظهار کرد: در حوزه فعالیت ما، اشتعال آفرینی حائز اهمیت است. ۳ نمایش آماده اجرا داریم و در ایام محرم و صفر نیز دو تعزیه اجرا خواهد شد.

فقر فضای آموزشی در منطقه۱۳

شادمانی از مدیران آموزش و پروش این منطقه هم بیان کرد: در آستانه دهه کرامت قرار داریم و ایام رحلت امام راحل و قیام پانزده خرداد را هم گرامی می داریم. بیشتر مسائل مطرح شده درخصوص مسائل شهری و فرهنگی است. آموزش و پرورش در زمینه مسائل فرهنگی نقش پررنگی دارد و رهبر معظم انقلاب نیز به این مساله اشاره کرده اند.

وی ادامه داد: در حوزه هایی نظیر آلودگی، ترافیک، تولید زباله و سایر موارد اگر ریشه یابی انجام شود، مهمترین مساله بحث فرهنگ و آموزش است. علی رغم محدودیت های منطقه، نیروهای ارزشی در آن حضور دارند و ۱۳۶ واحد آموزشی و بالغ بر ۳۳ هزار نفر به امر تعلیم و تربیت مشغولند. باید مدارس موفق و آباد داشته باشیم و توجه به فضای آموزشی اهمیت دارد چرا که فقر فضا در منطقه وجود دارد. تقاضا داریم که تعامل نزدیکی با شهرداری داشته باشیم و ما را یاری کنند.

فضایی به رشته های تخصصی اختصاص داده شود

محمدی عضو تیم ملی تکواندو نیز در این نشست گفت: سالنی نداریم که تمریناتمان را انجام دهیم و اگر فضایی به رشته های تخصصی اختصاص یابد، مناسب خواهد بود چرا که باشگاه ما زمین تخصصی تکواندو ندارد.

شهردار تهران در پاسخ به این سوالات گفت: سازمان ورزش ظرفیت خوبی در تهران دارد؛ ظرفیت هایمان در سازمان ورزش تجمیع شدند و مجموعه های متعلق به مناطق را به خود مناطق برگرداندیم. به طوری که می خواهیم به این مجموعه ها نگاه ورزشی و فرهنگی داشته باشیم و نگاه اقتصادی به آنها نداشته باشیم.

حافظی جانباز ۷۰ درصد و از ساکنان این منطقه با اشاره به مشکلات منطقه در موضوع مناسب سازی معابر برای معلولین و جانبازان اظهار کرد: شهرداری کاری را شروع می کند و به مشکلات مانند برق و مخابرات و دیگر نهادها که می رسد، کار متوقف می شود و بهتر است در آن پروژه ها نمایندگان همه دستگاه ها حضور پیدا کنند تا مناسب سازی به بهترین نحو انجام شود.

افروغ کارآفرین حوزه چرم دوزی نیز بیان کرد: سراهای محلات مکان امنی دارند؛ در پایان سال دغدغه اضافه شدن اجاره های سرای محلات را داریم و تقاضا داریم این اجاره بها را منطقی تر کنید.

ساخت فیلتر کاهنده آلاینده ها توسط یک کارآفرین

شریف زاده یکی دیگر از کارآفرینان منطقه اظهار کرد: فیلتری برای خودروها تولید کردیم که آلودگی هوا را کاهش می دهد و بالای ۷۰ درصد از آلایندگی اتوبوس ها کاهش می یابد و مصرف سوخت را هم تا ۵ درصد کاهش می دهد. برای خودروهای معمولی ۸۰۰ هزار تومان و برای اتوبوس‌ها ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است و عملکرد آن به صورت دائمی است.

شهردار تهران نیز قول مساعد داد که این فیلترها بررسی و میزان اثرگذاری آن مورد سنجش قرار می گیرد.

همچنین شهردار منطقه ۱۳ در تشریح عملکردش در ادامه این نشست تصریح کرد: در ۱۹ مسجد برنامه ملاقات مردمی داشتیم و به ۲۰ خانه شهید سر زدیم و شهرداران نواحی نیز باید به خانواده شهدا به صورت دوره ای سر بزنند و جویای خواسته های آن ها باشند.

محمدهادی علی احمدی افزود: در موضوع رفت و روب هنوز مشکل داریم. مرکز تفکیک پسماند منطقه آخر تیرماه به منطقه تحویل داده می شود و با این کار مخازن منطقه زودتر تخلیه خواهند شد و زباله گردها کمتر می شود.

وی بیان کرد: بزرگراه یاسینی بعد از ۱۳ سال دست نخورده بود اما در این دوره قسمت های مختلف آن آسفالت شده و مابقی آن نیز در حال انجام است. همچنین ساختمان مخصوص بانوان ۵ سال رها شده بود اما در این دوره در حال آماده سازی است. علاوه بر این بیش از ۹۰ تیرچراغ برق جابجا شد که عمده آنها در بافت فرسوده قرار داشتند.

شهردار منطقه ۱۳ دربازه موصوع ساصد نیز خاطرنشان کرد: موضوع ساصد بعد از توافقات در دوره های گذشته که بی نتیجه بود، در این دوره به نتیجه رسید و در حال کمک به مجموعه ساصد هستیم تا زمان سه ماهه تحویل را کاهش دهیم.

 علیرضا زاکانی شهردار تهران در دهمین پویش قرار خدمت امروز در منطقه ۱۳ برگزار شد.

/انتهای پیام
 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: شهردار تهران داشته باشیم منطقه ۱۳

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۲۳۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰ پروژه جدید برای ایجاد ارزش افزوده به ارزش ۲۵ میلیارد دلار در دستورکار وزارت نفت است/ برنامه‌ریزی برای تبدیل متانول به بنزین

وزیر نفت از بهره‌برداری ۷۹ پروژه نیمه‌تمام به ارزش ۱۶ میلیارد دلار خبر داد و گفت: ۵۰ پروژه جدید همسو با ارزش افزوده به ارزش ۲۵ میلیارد دلار نیز در دستور کار داریم.

به گزارش خبرنگار شانا، جواد اوجی امروز (سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت‌) در حاشیه آیین امضای تفاهم‌نامه‌های مطالعه طرح‌های توسعه ۱۶ میدان گازی با هلدینگ‌ها، شرکت‌های پتروشیمی و اکتشاف و تولید ایرانی در جمع خبرنگاران بیان کرد: استفاده از ظرفیت هلدینگ‌ها و شرکت‌های بزرگ صنایع پتروشیمی در توسعه میدان‌های گازی اهمیت بسیاری دارد. امروز برای توسعه نزدیک به ۱۶ مخزن گازی با شرکت‌ها و هلدینگ‌های بزرگ پتروشیمی کشور تفاهم‌نامه امضا شد که به‌سمت قرارداد و اجرایی‌شدن می‌رود.

وی افزود: شرکت‌ها و هلدینگ‌های بزرگ پتروشیمی با کمک شرکت‌های اکتشاف و تولید در توسعه میدان‌های گازی ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری می‌کنند و با توسعه این میدان‌ها، در دو، سه سال آینده بیش از ۱۲۷ میلیون مترمکعب گاز به تولید گاز کشور افزوده می‌شود که هم تأمین‌کننده خوراک پتروشیمی‌ها خواهد بود و هم به فرایند توسعه میدان‌های گازی کشور کمک می‌کند.

وزیر نفت تصریح کرد: سابقه نداشته است شرکت‌های پتروشیمی در زمینه توسعه میدان‌ها ورود کنند. در نمایشگاهی که در حسینیه امام خمینی (ره) با حضور رهبر معظم انقلاب برگزار شد، ایشان تأکید کردند که از ظرفیت هلدینگ‌ها و شرکت‌های بزرگ استفاده کنید که امروز الحمدالله این اتفاق مبارک رقم خورد.

اوجی با بیان اینکه پارسال قراردادهای سازنده‌ای با شرکت‌ها و هلدینگ‌های بزرگ پتروشیمی در زمینه جمع‌آوری گازهای مشعل داشتیم، گفت: بخشی از این‌ها به بهره‌برداری رسیده است. همچنین در خصوص تولید بنزین در مجتمع‌های پتروشیمی، به‌ویژه پتروشیمی‌هایی که متانول تولید می‌کنند، با شرکت‌های ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و صنایع پتروشیمی برنامه‌ریزی‌هایی شده است.

وی افزود: ان‌شاءالله بخشی از تولید متانول کشور به‌سمت تولید بنزین و ارزش‌ افزوده سوق داده می‌شود. امروز بسیاری از کشورها از خوراک متانول به تولید بنزین دست یافته‌اند که ما دانش فنی و توانمندی تولید آن را داریم؛ بنابراین در بعضی پتروشیمی‌ها که سهام‌داران آن‌ها تمایل داشتند، با همکاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی این اتفاق مطلوب رقم خواهد خورد و ما بخشی از ظرفیت تولید متانول را به تولید بنزین سوق خواهیم داد که اعداد و ارقام آن را در مصاحبه‌های بعدی اعلام خواهم کرد.

وزیر نفت ادامه داد: با توجه به افت قیمتی که طی چند سال گذشته در بحث محصولات تولید متانول داشته‌ایم و از طرفی برای جبران ناترازی بنزین، می‌توانیم از بنزینی که از خوراک متانول تولید می‌شود استفاده کنیم. این موضوع در کشور چین هم اتفاق افتاده است.

اوجی از بهره‌برداری ۷۹ پروژه نیمه‌تمام به ارزش ۱۶ میلیارد دلار خبر داد و گفت: ۵۰ پروژه جدید همسو با ارزش افزوده به ارزش ۲۵ میلیارد دلار را نیز در دستور کار داریم. از این پروژه‌ها و پروژه‌هایی که تکمیل می‌شوند یا نیمه‌تمام هستند، روزانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار بشکه به تولید نفت ما اضافه می‌شود. همچنین روزانه ۳۵ میلیون مترمکعب به تولید گاز و بیش از روزانه ۵۰ هزار بشکه به ظرفیت پالایشی کشور اضافه خواهد شد.

وی با بیان اینکه وزارت نفت در آغاز سال نو به اجرای پروژه‌های کلان با استفاده از منابع داخلی توجه نشان داده و بالاترین وزارتخانه و دستگاه در کشور در موضوع جذب سرمایه‌ خارجی وزارت نفت بوده است، گفت: در توسعه میدان‌ها نشان دادیم که معطل شرکت‌های خارجی نیستیم و با سرمایه‌گذاری‌های انجام‌شده در دو سال اخیر، نگاه درستی برای توانمندی بخش داخلی ایجاد شده است.

وزیر نفت تصریح کرد: امروز اتفاق مطلوب با فعالان بخش خصوصی که عمده سهام‌دارانِ این پتروشیمی‌ها و هلدینگ‌ها هستند رقم خورد، البته سهام‌داران آن‌ها مردم هستند و بیش از ۵۰ میلیون نفر در صنایع پتروشیمی و مجتمع‌های بزرگ پتروشیمی سهم‌ دارند.

دیگر خبرها

  • امسال بودجه شهرداری اراک ۶ هزار میلیارد تومان است
  • ساخت فرودگاه هایی که تبدیل به لانه پرندگان شد
  • وزیر کشاورزی: کالاهای مورد نیاز مردم تأمین شده است
  • اردیبهشت زمان سفر سرزمین لاله های سر به زیر
  • کمبود معلم در مدارس مازندران نخواهیم داشت
  • توزیع روزانه میوه و صیفی در میدان مرکزی به ۲۲ هزار تن رسید
  • در این جنگل، چوب ها تبدیل به سنگ شدند! /درباره یکی از جالب ترین مکان های روی زمین (+تصاویر)
  • ۵۰ پروژه جدید به ارزش ۲۵ میلیارد دلار برای ایجاد ارزش افزوده در دستورکار وزارت نفت است/ برنامه‌ریزی برای تبدیل متانول به بنزین
  • ۵۰ پروژه جدید برای ایجاد ارزش افزوده به ارزش ۲۵ میلیارد دلار در دستورکار وزارت نفت است/ برنامه‌ریزی برای تبدیل متانول به بنزین
  • گلایه‌های مربی سقزی از کمبود امکانات وزنه‌برداری