Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-01@09:33:23 GMT

کلاهبرداری با ارسال رسید تقلبی در تهران

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۲۳۷۰۹

رییس پلیس پیشگیری تهران از دستگیری کلاهبردار اینترنتی که با ارائه و ارسال رسیدهای واریزی اقدام به کلاهبرداری و خرید اجناس می‌کرد خبر داد و گفت: تاکنون پنج مال باخته در این خصوص شناسایی شده است.   به گزارش سایت پلیس، سرهنگ جلیل موقوفه ای با اشاره به دستگیری کلاهبردار اینترنتی در این باره گفت: در پی اعلام چندین شکایت مشابه مبنی بر کلاهبرداری اینترنتی به صورتی که متهم با ارائه و ارسال رسیدهای تقلبی اقدام به خرید اجناس و کلاهبرداری می کند رسیدگی به موضوع و دستگیری متهم را تیمی از ماموران کلانتری ۱۴۶ حکیمیه بر عهده گرفتند و تحقیقات میدانی را آغاز کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی با بیان اینکه ماموران در تحقیقات و پی جویی های انتظامی ساعات هویت متهم را شناسایی کردند، افزود: روز گذشته در پی اعلام یکی از مال باختگان مبنی بر حضور متهم در محله حکیمیه ماموران سریعا در محل حاظر و متهم را در حال معامله و ارتکاب جرم به همان روش دستگیر کردند.   رییس پلیس پیشگیری تهران تصریح کرد: متهم ۳۱ ساله در تحقیقات اولیه در کلانتری به بزه انتسابی و کلاهبرداری به روش ارائه رسید تقلبی و خرید اجناس و ۱۰ فقره سرقت مشابه معترف شد که مال باختگان شناسایی و کارشناسان ارزش کلاهبرداری را ۲ میلیارد ریال اعلام کردند.   سرهنگ موقوفه ای با شاره به اینکه متهم دارای سابقه در این مورد بوده و پرونده ای مفتوح در پایگاه چهارم پلیس آگاهی دارد خاطر نشان کرد: تحقیقات بیشتر برای کشف جرایم احتمالی متهم و شناسایی مال باختگان ادامه دارد.

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۲۳۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۵۰۰ میلیون ریال چک‌پول تقلبی در ایوان


به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، سرهنگ هادی گندمی گفت: در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی 110 مبنی بر اینکه یک خانم با مراجعه به یکی از بانک‌های سطح شهرستان مبلغی پول تقلبی همراه خود دارد، بلافاصله عوامل گشت کلانتری اعزام شدند.

وی افزود: با حضور ماموران انتظامی در بانک مشخص شد خانمی مبلغ 500 میلیون ریال وجه تقلبی  همراه داشته است،که قصد داشته آن‌را به حساب خود واریز کند که متصدی بانک متوجه می شود.

فرمانده انتظامی شهرستان ایوان با بیان اینکه متهم اعلام کرده که وجه را از فرد دیگری دریافت کرده است، گفت: با تلاش ماموران انتظامی، متهمِ دیگر در یک عملیات منسجم دستگیر شد.

سرهنگ گندمی با اشاره به اینکه هر دو متهم غیربومی و ساکن یکی از استان‌های مرکزی کشور هستند، تصریح کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.

دیگر خبرها

  • شگرد عجیب یک کلاهبردار برای خرید سکه و طلا
  • دستگیری کلاهبردار دارای اعلان قرمز پلیس بین‌الملل در بجنورد
  • بازداشت کلاهبردار دارای اعلان قرمز اینترپل در شیروان
  • دستگیری کلاهبردار دارای اعلان قرمز پلیس اینترپل
  • کلاهبردار دارای اعلان قرمز پلیس اینترپل دستگیر شد
  • دستگیری کلاهبردار میلیاردی بعد از ۷ سال ‌در شیروان
  • بازداشت کلاهبردار دارای اعلان قرمز پلیس اینترپل در خراسان شمالی
  • دستگیری عامل تیراندازی در خفر
  • انهدام شرکت هرمی کیونت در کرج
  • کشف ۵۰۰ میلیون ریال چک‌پول تقلبی در ایوان