Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا پورابراهیمی در حاشیه برگزاری نهمین سوگواره ملی تعزیه ده‌زیار در جمع خبرنگاران افزود: آیین سنتی و ملی و مذهبی تعزیه‌خوانی قرن‌ها است که در کشور ما به احترام سیدالشهدا (ع) و اهل‌بیت اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امروز روستای ده زیار به یکی از قطب‌های برگزاری مراسم تعزیه خوانی در کشور تبدیل شده است، گفت: با اقدامات خوبی که در سال‌های اخیر در این روستا انجام شده، نام ده زیار به عنوان یکی از مناطق مهم تعزیه خوانی در سطح ملی مطرح است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امسال شاهد برگزاری نهمین دوره سوگواره ملی تعزیه ده زیار هستیم، افزود: تلاش‌های انجام شده توسط هیئت تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل (ع) روستای ده زیار به عنوان بانی برگزاری این مراسم و دیگر نهادهای و دستگاه‌هایی که در برگزاری این مراسم ملی همکاری داشتند، جای تقدیر دارد. 

وی بیان کرد: امیدواریم که برگزاری این رویداد ملی در ده زیار، موجب غنای هر چه بیشتر این هنر آیینی و ملی و مذهبی شود، ارتقای سطح کیفی و محتوای تعزیه را به دنبال داشته و بتواند در محتوای دینی و اعتقادی مردم اثرگزار باشد.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این مجالس و این رویدادها، انتقال پیام عاشورا به جامعه و به ویژه نسل جوان و نوجوانان ما سینه به سینه و نسل به نسل است، ادامه داد: هنر تعزیه در انتقال فرهنگ عاشورا، ترویج روحیه ایثار و شهادت و ایستادگی در مقابل ظلم و فرهنگ جهاد و مقاومت در بین نسل جوان جامعه بسیار اثرگذار است.

وی با بیان اینکه امیدواریم فضای خوبی که فراهم شده در سال‌های آینده استمرار داشته باشد، گفت: تلاش می‌کنیم تا با استفاده از ظرفیت مجلس از برگزاری این رویداد مهم در روستای ده زیار پشتیبانی کنیم.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: این آمادگی وجود دارد که با حضور مسئولان استان برای برگزاری سوگواره ملی تعزیه در سال‌های بعد و ارتقای زیرساخت‌ها در این روستا، برای میزبانی شایسته از مردم و ارادتمندان به اهل‌بیت (ع) برنامه‌ریزی لازم انجام شود.

برچسب‌ها کرمان تعزیه چترود

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرمان تعزیه چترود کرمان تعزیه چترود روستای ده زیار تعزیه خوانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۲۳۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دوره‌های حقوقی و قضایی برای اعضای شورا‌ها در گلستان

حیدر آسیابی رییس کل دادگستری گلستان در نشست با اعضای شورا‌های اسلامی شهر و روستای استان گفت: متاسفانه بخش مهمی از تخلفات و جرایم در حوزه شورا‌های شهر به علت ناآشنایی اعضای این شورا‌ها نسبت به قوانین، مقررات و تکالیف حوزه کاری این اعضاست و همان طور که خود اعضا در این جلسه درخواست داشتند برای آشنایی اعضا با این قوانین آماده برگزاری دوره‌های آموزشی هستیم.

آسیابی افزود: هدف از ایجاد تشکیلات شورا‌های اسلامی شهر و روستا فراهم کردن بستر برای مشارکت مردم در اداره امور مربوط به شهر و روستای محل زندگی آنان است.

او گفت: بیشترین خدمات دادگستری گلستان در حوزه حقوق عامه مربوط به روستاهاست که یکی از شاخص‌ترین موارد آن مصوبه شورای حفظ حقوق بیت المال بود که درنتیجه ۱۵ هزار مسکن روستایی در ۳۰۰ روستای استان تعیین تکلیف و سنددار شد.

وی افزود: از اعضای شورا‌های اسلامی شهر و روستا انتظار داریم، بیشتر از دیگران به قانون احترام بگذارند و آن را رعایت کنند.

وی گفت: از آنجا که وظایف شورا عمدتا به حقوق عمومی بر می‌گردد باید ارتباط نزدیکی بین شورا‌ها و دادستان باشد.

علی اکبر بصیرنیا رئیس شورای اسلامی گلستان هم در این جلسه گفت: هدف از برگزاری این جلسه بررسی راهکار‌های استفاده بیشتر از ظرفیت شورا‌ها در کنار دستگاه قضایی برای خدمت به مردم است.

وی افزود: در گلستان سه هزار و ۴۰۳ نفر عضو شورا‌های اسلامی شهر و روستا‌ها هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • برگزاری کارگاه آموزشی شعر رضوی به زبان ترکی آذری در خوی
  • تبادل نظر ایران و عراق درباره برگزاری مراسم اربعین در مرز خسروی
  • جهاد آبرسانی در ۶۹ روستای ایلام از ابتدای سال جاری آغاز شده است
  • ۶ روستای شهرستان درمیان آبرسانی می شود
  • برگزاری دوره‌های حقوقی و قضایی برای اعضای شورا‌ها در گلستان
  • برگزاری همایش جهش تولید در دیم زار‌های روستای امام قیس شهرستان بروجن
  • برگزاری مراسم پایانی هفته هنر انقلاب اسلامی خوزستان
  • گنبدکاووس آماده برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی است
  • در این روستا یک شب در سال همه کوفته می خورند | مراسم «اوکوز قوربانی» در روستای اسفنجان شهرستان اسکو
  • یونانی‌ها مشعل المپیک را به پاریس تحویل دادند