Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@18:03:21 GMT

فرماندار: نقشه راه جامع فرهنگی ورامین تهیه می شود

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۲۴۱۱۲

فرماندار: نقشه راه جامع فرهنگی ورامین تهیه می شود

به گزارش ایرنا، مجید درویشی در اولین جلسه تهیه نقشه جامع فرهنگی به ریاست فرماندار شهرستان ورامین که با حضور فخاری معاونت سیاسی امنیتی اجتماعی فرمانداری،   بخشداران مرکزی و جواد آباد، روسای ادارات و فعالان

فرهنگی در فرمانداری ورامین برگزار شد اظهار داشت : نبود دستور عمل واحد فرهنگی  و نبود نقشه جامع در این حوزه  منجر به گلایه نخبگان و مردم از وضعیت موجود  فرهنگی در سطح شهرستان ورامین  شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود : باید با هم اندیشی همه دستگاه ها و نخبگان مسائل فرهنگی شهرستان بررسی و راهکارهای عملیاتی آن احصا شود تا به نقطه مطلوب برسیم.

درویشی با اشاره به ظرفیت بسیار غنی شهرستان ورامین در مسائل فرهنگی گفت : شهرستان ورامین از لحاظ  ظرفیت نیروی انسانی،   نخبگانی و  فرهنگی یکی از غنی ترین شهرستان ها  در سطح کشور است و باید با برنامه ریزی و

ساماندهی و سرمایه گذاری از این استعداد ها به نحو احسن جهت غنای فرهنگی و شناساندن آن به کشور استفاده کرد.

وی افزود :ظرفیت هایی مثل مفاخر و نخبگان، اماکن تاریخی و فرهنگ غنی مردم دیار ۱۵ خرداد را هنوز نتوانستیم   آن جور که باید در رسانه ها و مردم سطح کشور نشان دهیم.

درویشی خاطرنشان کرد: باید در تدوین نقشه جامع فرهنگی شهرستان سهم و نقش دستگاه‌ها، ادارات و گروه های مردمی مشخص و از اقدامات کلیشه ای پر هزینه و کم اثر پرهیز و با توجه به سلیقه امروز جامعه تعریف

فرهنگی کنیم.

وی همچنین با اشاره به نقش فرهنگ در رفع معضلات اجتماعی و شهروندی  یادآور شد: می‌توان از طریق ساماندهی فعالیت های فرهنگی و استفاده از ابزارهای گوناگون، به مقابله با تهاجم فرهنگی و آسیب های اجتماعی پرداخت.

به گفته فرماندار ورامین، مدارس و مساجد دو سخت افزار  عظیم فرهنگی  هستند که می‌توان با استفاده از این دو ظرفیت مسائل فرهنگی، تربیتی، معرفتی و حقوق شهروندی را پیاده  و کادر سازی کرد.

ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

برچسب‌ها ورامین نخبگان بنای تاریخی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورامین نخبگان بنای تاریخی ورامین نخبگان بنای تاریخی شهرستان ورامین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۲۴۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر مهلت پرداخت عوارض ساخت بناهای گردشگری در ملک‌های تاریخی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رییس کمیته فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران گفت: این اقدام به منظور رفاه حال مالکان ابنیه تاریخی بر اساس مصوبه جامع احیای بنا‌های تاریخی صورت گرفته است چرا که بازگشت سرمایه در کاربری‌های با زیرساخت گردشگری طولانی‌تر از کاربری‌های تجاری یا مسکونی در بنا‌های تاریخی است.

سیدعلیرضا علوی افزود:ابنیه تاریخی که در مناطق بازار، یک، ۱۱ و ۲۰ بنا شده‌اند ارزشمند هستند و در اولویت احیا قرار دارند.

این عضو شورای شهر یادآور شد: بر اساس طرح جامع احیای بنا‌های تاریخی، مرمت و نوسازی خانه‌های قدیمی تاریخی که به ثبت میراث فرهنگی رسیده باشند نیاز به پرداخت عوارض ندارند و مالکان آنها لازم نیست بهای کسر پارکینگ بپردازند.

علوی تاکید کرد: علاوه بر این، مالکان بنا‌های تاریخی اجازه دارند در ملک خود بدون اخذ عوارض و کسر پارکینگ تا ۲۰ درصد بنای پشتیبان بسازند.

دیگر خبرها

  • نقشه فرهنگی کشور درحال بازنویسی است
  • بازارچه‌های مرزی پیراحمد و شیخ سلو در چالدران راه‌اندازی می‌شوند
  • لازمه ساماندهی اصولی آبشوران تهیه نقشه دیجیتالی شهر کرمانشاه است
  • برگزاری روز ملی خلیج‌فارس با نمایشگاه اسناد و نقشه‌های تاریخی در بندر ماهشهر
  • تغییر مهلت پرداخت عوارض ساخت بناهای گردشگری در ملک‌های تاریخی
  • سه راهه ورودی شهرعالیشهر به زودی روشن می‌شود
  • اتمام طرح تحقیقاتی تهیه و تدوین نقشه راه صنعت استان کرمانشاه
  • با تمام ظرفیت ها و برنامه ریزی جامع در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ حضور داریم
  • اختصاص ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد
  • اختصاص اعتبار برای ساماندهی مسیل‌های شهر ایلام