Web Analytics Made Easy - Statcounter

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه در مکالمه‌ای تلفنی با «ولادیمیر پوتین» همتای روس خود با اشاره به تحولات کنونی در اوکراین، خواستار تسریع روند صلح در کی‌یف شد.

به گزارش رویترز، اردوغان با بیان آنکه باید اقداماتی برای اجرای صلح در اوکراین در اسرع وقت انجام شود، افزود: «ترکیه آماده است در صورت دستیابی به توافق، در مکانیسم نظارتی بین روسیه، اوکراین و سازمان ملل نقش ایفا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

دفتر ریاست جمهور ترکیه نیز در بیانیه‌ای درباره این مکالمه گفت: «اردوغان در یک تماس تلفنی به پوتین گفت که باید هر چه سریع‌تر صلح برقرار شود و گام‌های اعتمادسازی درباره درگیری در اوکراین اتخاذ شود.»

همچنین گفته می‌شود در این مکالمه هیچ اشاره‌ای به غذا و ارسال غلات نشده است.

اما هفته گذشته یک مقام ارشد ترکیه به خبرگزاری رویترز گفت که ترکیه در حال مذاکره با روسیه و اوکراین برای باز کردن یک کریدور دریایی برای صادرات غلات از اوکراین است.

در همین حال به گزارش اسپوتنیک عربی، پوتین در گفتگوی تلفنی با اردوغان از آمادگی روسیه برای تسهیل ترانزیت کالا در دریای سیاه با هماهنگی شرکای ترکیه خبر داده است.

همچنین هفته گذشته کاخ کرملین در بیانیه‌ای از قصد ولادیمیر پوتین برای رایزنی درباره از سرگیری ارسال محموله‌های غلات اوکراین خبر داد و اعلام کرد: «پوتین در تماسی تلفنی به رهبران فرانسه و آلمان گفت که روسیه مایل است راه‌هایی را برای از سرگیری حمل‌ونقل غلات از بنادر دریای سیاه برای اوکراین امکان‌پذیر سازد.»

پوتین همچنین در تماس تلفنی با «کارل نهامر» صدراعظم اتریش مقصرنمایی مسکو در مسئله بحران جهانی غذا را رد و بر پایبندی روسیه به تعهداتش در زمینه تأمین گاز طبیعی نیز تأکید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رجب طیب اردوغان ولادیمیر پوتین تحولات اوکراین حمله روسیه به اوکراین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۲۴۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصاحبه پذیرفته شدگان در آزمون بهزیستی استان برگزار می شود

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس این اطلاعیه، مصاحبه پذیرفته شدگان در بهزیستی، روزهای ۱۶ تا ۱۹ اردیبهشت ماه برگزار می شود.

با توجه به اعلام نتایج مرحله دوم معرفی‌شدگان آزمون مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی دعوت به مصاحبه پذیرفته‌شدگان، از طریق تماس تلفنی انجام می شود و مصاحبه‌ها در شیفت های صبح از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۲:۳۰ و شیفت عصر نیز ۱۳:۳۰ تا ۱۷:۳۰ انجام می شود و مدت زمان تقریبی برای مصاحبه هر فرد بین ۲۰ تا ۲۵ دقیقه در نظر گرفته شده است.

عدم مراجعه پذیرفته شدگان در مهلت مقرر اعلام شده طی تماس تلفنی، به منزله انصراف داوطلب از سایر مراحل استخدام تلقی می‌شود

کد خبر 6093070

دیگر خبرها

  • رسانه عبری: باکو میانجی بالقوه تل‌آویو و آنکارا است
  • ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه/ «مغز متفکر پوتین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • مقامات سیاسی ترکیه و دردسر خودروهای لوکس
  • مصاحبه پذیرفته شدگان در آزمون بهزیستی استان برگزار می شود
  • تغییر مجدد معادلات جنگ اوکراین
  • دوگین: اوکراین نباید وجود داشته باشد!
  • «دوگین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟
  • سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان
  • پولیتیکو : مرد شماره دو روسیه از ولادیمیر پوتین هم ترسناک تر است/ نیکلای پاتروشف استفاده از سلاح هسته ای را تبلیغ می کند