Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر هم‌افزایی اطلاعات افکارسنجی‌های دستگاه‌های مختلف، گفت: هر چقدر گردش اطلاعات خوبی در میان نهادهای گوناگون صورت گیرد، نتایج افکارسنجی‌ها دقیق تر و کاربردی تر خواهد بود.

به گزارش ایران اکونومیست از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، جلسه کارگروه رصد فرهنگی کشور با هدف ارائه گزارش عملکرد این کارگروه در سال ۱۴۰۰ و تعیین اولویت‌های موضوعی مرکز رصد فرهنگی در سال ۱۴۰۱ بر اساس مسائل و چالش‌های فرهنگی کشور به ریاست وزیر فرهنگ برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد مهدی اسماعیلی در این جلسه در خصوص اهمیت هم افزایی اطلاعات برای ارتقای سطح کیفی افکارسنجی ها گفت: سال های متمادی است که افکارسنجی ها توسط نهادها و مراکز مختلف صورت می‌گیرد که این مسئله در غفلت از «هم افزایی اطلاعات» موجب ایجاد یک رقابت میان دستگاه های مختلف شده و متاسفانه به پراکندگی اطلاعات حوزه های مختلف منجر شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: باید بر هم افزایی اطلاعات افکارسنجی های دستگاه های مختلف متمرکز شویم زیرا هر چقدر گردش اطلاعات خوبی در میان نهادهای گوناگون صورت گیرد، نتایج افکارسنجی ها دقیق تر و کاربردی تر خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه امروزه مرجعیت علمی افکارسنجی ها از سوی تصمیم گیران پذیرفته و بر همین اساس ساز و کارهای علمی و عملیاتی افکارسنجی ها بخوبی فراهم شده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه به مسئولیت وزارت فرهنگ در حوزه مدیریت افکار عمومی اخبار مربوط به بیماری کرونا در ابتدای آغاز به کار دولت مردمی اشاره و خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهور از همان ابتدا بر اهمیت اقناع افکار عمومی و اطلاع‌رسانی دقیق در خصوص بیماری کرونا تاکید داشت و بنده در آغاز به کار دولت پیشنهاد دادم در قالب یک افکارسنجی به میزان اقبال مردم نسبت به بازگشایی محیط‌های آموزشی و مدارس دست پیدا کنیم. در نخستین آمایش وزارت فرهنگ به این نکته رسیدیم که بیش‌از ۸۰ درصد از مردم به دلیل آمار بالای مرگ‌ومیر مخالف بازگشایی مدارس بودند.

اسماعیلی تصریح کرد: دولت مردمی در ادامه مسیر با اطلاع‌رسانی شفاف و دقیق و اقناع افکار عمومی توانست جو روانی جامعه را به یک آرامش نسبی برساند. از سوی دیگر همزمان با سرعت بخشیدن واکسیناسیون سراسری، افکارسنجی برای بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها به ۶۲ درصد رأی موافق رسید.

وی افزود: البته بهمن‌ماه سال گذشته نیز با آغاز موج ششم کرونا مجددا مدارس و دانشگاه‌ها تعطیل شدند تا اینکه با تأکید رئیس جمهور هم‌زمان با پشت سر گذاشتن ایام نوروز ۱۴۰۱ آمایش جدیدی را انجام دادیم که در این آمایش ۸۵ درصد از مردم رویکرد مثبتی در بازگشایی مدارس داشتند.

در این جلسه درباره ضرورت تجمیع «داده‌های فرهنگی کشور» در مرکز رصد و راهکارهای جلب مشارکت و همکاری سازمان‌ها و نهادها در تبادل داده، همچنین تعیین سیاست دسترسی به داده‌ها و انتشار گزارش‌های مرکز رصد فرهنگی کشور و نیز استانداردسازی شاخص‌های پیمایش‌های اجتماعی و فرهنگی در کشور تصمیم‌گیری و همچنین احکام اعضای جدید این ستاد توسط وزیر فرهنگ اهدا شد.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: محمد مهدی اسماعیلی ، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، دولت سیزدهم

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: محمد مهدی اسماعیلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سیزدهم فرهنگ و ارشاد اسلامی هم افزایی اطلاعات دستگاه های مختلف افکارسنجی ها وزارت فرهنگ فرهنگی کشور وزیر فرهنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۲۴۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتصاب عاطفه خادمی به‌عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با ابلاغ رییس‌جمهور به عنوان رییس شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، بر اساس ماده واحده «تأیید انتخاب دبیر شورای فرهنگ عمومی» که در جلسه هشتم اسفند سال گذشته شورای‌عالی انقلاب فرهنگی بر اساس مصوبه جلسه بیست‌ویکم بهمن سال ۱۴۰۲ شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی به پیشنهاد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به تصویب رسیده، در حکمی عاطفه خادمی را به عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور منصوب کرد.

عاطفه خادمی پیش از این به‌عنوان مشاور اجتماعی وزیر و دبیر ستاد جمعیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این وزارتخانه مشغول به فعالیت بود.

خادمی متولد سال ۱۳۶۳ و دانش آموخته دکترای سیاستگذاری فرهنگی و به عنوان اولین زن فارغ التحصیل این رشته در کشور است.

وی عضو هیأت علمی پژوهشگاه مطالعات فرهنگی اجتماعی و تمدنی و دارای تألیفات پژوهشی با رویکرد سیاستگذاری در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی به‌ویژه با محوریت زنان و خانواده نیز هست.

در سوابق علمی و اجرایی وی می‌توان به تجربه همکاری با نهادهای مختلف مانند سازمان صدا و سیما، پژوهشگاه های مرتبط در حوزه علوم انسانی حول بررسی مسائل مختلف حوزه فرهنگ و اجتماع، متمرکز بر حوزه های تحولی، مسوول دبیرخانه تحول مجتمع های قضایی خانواده در قوه قضاییه و دبیر دبیرخانه کمیته اجتماعی و فرهنگی سند تحول دولت سیزدهم اشاره کرد.

پیش از این سیدمجید امامی به‌عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در این مسؤولیت خدمت می‌کرد.

کد خبر 6093939 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • زارع‌ پور: آماده‌ اجرایی کردن پروژه‌هایی در حوزه های ارتباطات و اطلاعات در این کشور آفریقایی هستیم
  • توسعه همکاری های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران با اوگاندا
  • از توجه ویژه به توسعه روابط فرهنگی با همسایگان تا طرح مسئله غزه در اجلاس باکو
  • توجه ویژه به توسعه روابط فرهنگی با همسایگان تا طرح مسئله غزه در اجلاس باکو
  • دیپلماسی فرهنگی در دولت سیزدهم به‌طور جدی دنبال می‌شود
  • انتصاب عاطفه خادمی به‌عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور
  • عاطفه خادمی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور شد
  • بودجه فرهنگی ایران نصف شاخص بین‌المللی است
  • وزیر ارشاد: به کنسرت رپ مجوز ندادیم
  • تشریح ظرفیت‌های فرهنگ ولایی خراسان شمالی در دهه کرامت ضروری است