Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-28@14:59:28 GMT

چرا ستاد کل مخالف سربازی حرفه‌ای است؟

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۲۴۷۹۹

چرا ستاد کل مخالف سربازی حرفه‌ای است؟

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: حتما در مجلس اجرای قانون افزایش حقوق سربازان را پیگیری می‌کنیم و معتقدیم که وقتی مصوبه‌ای وجود دارد و هزینه‌های مالی آن نیز تامین شده است، دلیلی وجود ندارد که قانون اجرا نشود.

علی اصغر عنابستانی با اشاره به عدم اعمال افزایش حقوق مصوب مجلس برای همه سربازان اظهار کرد: در مجلس طی مصوبه‌ای افزایش حقوق سربازان را تصویب و منابع مالی آن را نیز تعیین کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه قاعدتاً ستاد کل نیروهای مسلح موظف به اجرای قانون مجلس است، گفت: وقتی پول، مصوبه و قانون افزایش حقوق سربازان وجود دارد، ستاد کل نیروهای مسلح باید آن را اجرا کند.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس خاطر نشان کرد: حتما در مجلس اجرای قانون افزایش حقوق سربازان را پیگیری می‌کنیم و معتقدیم که وقتی مصوبه‌ای وجود دارد و هزینه‌های مالی آن نیز تامین شده است، دلیلی وجود ندارد که قانون اجرا نشود.

عنابستانی در ادامه با بیان اینکه «معتقدم اصولاً نگاه ساختار نظامی کشور به مسأله سربازی باید تغییر کند»، تاکید کرد: متأسفانه شرایط به گونه‌ای است که تا موضوع «سرباز حرفه‌ای» مطرح می‌شود، سریعاً ستادکل نیروهای مسلح اظهار مخالفت می‌کند چون تصور می‌کنند با سربازی حرفه‌ای، کشور از سرباز خالی می‌شود.

وی ادامه داد: پیش زمینه ذهنی عزیزان فرماندهان و ستاد کل نیروهای مسلح به گونه‌ای است که نسبت به سربازی حرفه‌ای حساسیت نشان می‌دهند، درحالی که سربازی می‌تواند با نگاه‌های دیگری نیز انجام شود؛ مثلاً جوان ما می‌تواند فرد دیگری را برای خدمت سربازی جای خود معرفی کند؛ اشکال چیست؟ امروز ۳ میلیون نفر مشمول سربازی غایب داریم که اینها گرفتارند و از زندگی خود محرومند؛ می توانیم اینها را بیاوریم و مبالغی از آنها بگیریم و مشکل‌شان را حل کنیم و با آن مبالغ کلانی که گیر ستاد کل می‌آید می‌تواند با سرمایه گذاری، هزینه‌های سربازی حرفه‌ای را تامین کند.

این نماینده مجلس اظهار کرد: در اینکه همه آحاد جامعه را بفرستیم آموزش ببینند حرفی نیست، اما بعد از آن هر کسی که دوست دارد، در تخصص مشخصی کار کند و حقوق بگیرد. طبیعی است که جوان ما بعد از گذراندن دوران تحصیل در دانشگاه تا زمان پیدا کردن شغل و کسب مهارت ترجیح دهد تا به سربازی برود و هم مهارت بگیرد و هم حقوق بگیرد اما ممکن است جوانی پس از پایان تحصیلات دانشگاهی، شغل داشته باشد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: آبله میمونی متروپل آبادان پارچین سامانه یکپارچه فروش خودرو حسن صیاد خدایی عنابستانی نماینده مجلس سربازی ستاد کل نیروهای مسلح سربازی حرفه ای آبله میمونی متروپل آبادان پارچین سامانه یکپارچه فروش خودرو حسن صیاد خدایی افزایش حقوق سربازان کل نیروهای مسلح سربازی حرفه ای ستاد کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۲۴۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدودف از پاسخ مسکو به مصادره اموال روسیه از سوی واشنگتن گفت

مدودف امروز (شنبه) اظهار داشت که در پاسخ به اقدامات ایالات متحده در مصادره اموال و دارایی‌های مسکو، لازم است امکان فسخ مالکیت و حقوق غیرمالکی خارجی‌ها در قانون پیش بینی شود.

به گزارش ایسنا، دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت روسیه یادآور شد که قوانین روسیه شامل مفهوم محدودیت‌های متقابل (اقدامات تلافی جویانه) در پاسخ به محدودیت‌های حقوق شهروندان و اشخاص حقوقی روسیه است.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وی ادامه داد: «این قاعده نیاز به گسترش دارد چون مصادره اموال و دارایی‌های روسیه اساسا نه تنها شامل محدود کردن حقوق بلکه فسخ آنها نیز می‌شود. این امر مستلزم اصلاح قانون است.»

معاون رئیس شورای امنیت روسیه همچنین گفت: «روسیه می‌تواند به مصادره دارایی‌های خود با جبران‌هایی که در قوانین این کشور پیش‌بینی شده است پاسخ دهد. قانون ملی همچنین باید توانایی فسخ مالکیت و حقوق غیرمالکی اتباع خارجی را ایجاد کند. باید با اقدامات تلافی جویانه مقابله شود. ما می‌توانیم چنین چیزی را در قانون خود پیدا کنیم. اینها به اصطلاح اقدامات تلافی جویانه هستند.»

این مقام روسی توضیح داد که مسکو بدیهی است که نمی‌تواند «پاسخ کاملا متقارن» به قانون ایالات متحده در مورد مصادره دارایی‌های روسیه بدهد چون مقدار قابل توجهی از اموال دولتی ایالات متحده در روسیه وجود ندارد: پاسخ می‌تواند نامتقارن باشد.

معاون رئیس شورای امنیت روسیه گفت، ایالات متحده مکانیزمی را برای تصاحب غیرقانونی اموال قیمتی روسیه ایجاد کرده که برخلاف قوانین بین المللی و ملی روسیه است.

وی افزود: «این بدان معنی است که قوانین ما نه تنها باید حقوق افراد خارجی را محدود کند، بلکه باید فسخ آنها را نیز پیش بینی کند تا امکان بازپرداخت به نفع روسیه، اشخاص حقوقی و اشخاص حقیقی روسیه در دارایی‌های اشخاص خارجی از کشورهای غیردوست فراهم شود. این روند نیاز به تنظیمات خاصی در قوانین روسیه دارد.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بیمه و حقوق شوراهای اسلامی ازطرح‌های پیشنهادی به مجلس دوازدهم است
  • مجلس وارد بررسی جزئیات لایحه ارتقای امنیت زنان شد
  • فرمول تعیین حقوق کارگران تغییر می‌کند؟
  • مدودف از پاسخ مسکو به مصادره اموال روسیه از سوی واشنگتن گفت
  • اوکراین سربازان فراری را از خدمات کنسولی محروم می‌کند
  • روایت عضو شورای عالی کار درباره دستمزد کارگران/ فرمول تعیین حقوق کارگران تغییر می‌کند؟
  • چه کسانی با مالیات بر عایدی سرمایه مخالف هستند؟
  • دستور ستاد مبارزه با قاچاق برای ساماندهی مبادلات طلا
  • بیانیه ستاد حقوق بشر در واکنش به اقدام متزورانه آمریکا
  • سربازان همچنان در انتظار صدور بخشنامه برای جذب سرباز معلم