Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان،  عصر امروز ویژه‌برنامه بزرگداشت مرحوم نادر طالب‌زاده در همدان با حضور خانواده، دوستان و کارشناس فرهنگی و هنری برگزار شد که در آن از خانواده ایشان تقدیر به عمل آمد.

باید به سلطه‌ رسانه‌ای صهیونیست‌ها پایان دهیم

رضا برجی، عکاس و مستندساز با بیان اینکه نادر طالب‌زاده، مرد روزهای سخت و علمدار جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و مقاومت بود به بیان خاطراتی از این مرد بزرگ پرداخت و اظهار کرد: ۲۵ روز بود که همراه نادر در بوسنی بودیم، با خانه تماس گرفت و متوجه شد منزلش آتش گرفته است؛ به او گفتیم برو اما نرفت؛ چند روز بعد ژنرال فکرت این جمله را مطرح کرد که «اگر اسلام اجازه می‌داد، مجسمه امام را می ساختم و به آن تعظیم می‌کردم»، بعد از این اتفاق نادر به من گفت که «اگر می‌رفتم این گفته را چطور ثبت و ضبط می‌کردم؟».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه نادر همیشه حرف تازه برای گفتن داشت و ای کاش فرصت بیشتری در اختیار داشت تا افراد بیشتری را در مکتب فرهنگی انقلاب تربیت کند تصریح کرد: بهترین مستند زندگی امام خمینی(ره) را شبکه المنار ساخت و این  نادر طالب‌زاده بود که پایه مرکز فرهنگی هنری حزب‌الله و شبکه المنار را گذاشت و شاگردان او امروز این مجموعه را اداره می‌کنند.

این مستندساز و عکاس با اشاره به اینکه نادر شیفته نابی وجود امام(ره) و عرفان ایشان بود گفت: او به شدت باهوش بود و به دنبال تبیین جبهه مقاومت، نزدیکترین دوستانش درک نمی‌کردند که او دنبال فراملیتی بود اما این تفکر در مراکز آکادمیک اروپا درک می‌شد.

وی با بیان اینکه مرتضی آوینی وقت نداشت شاگرد پرورش دهد و این کار را نادر ادامه داد گفت: ما باید اعتماد رسانه‌ای را در جامعه ایجاد و به سلطه رسانه صهیونیسم پایان دهیم. 

نادر طالب زاده در سینه شاگردانش ادامه دارد

سهیل اسعد، مبلغ آرژانتینی نیز با بیان اینکه نادر طالب‌زاده نگاه عمیقی به حق و حقیقت داشت و در امتداد زمان می‌توانست چطور آن را بیان کند افزود: او گفتمان انقلاب و امام را به عنوان یک افق نو نگاه می‌کرد؛ با هر نگاهی به هر بعدی افق نوعی را باز می‌کرد به عبارت دیگر هر ساعت و هر لحظه یک افق نو داشت.

وی با تاکید بر اینکه افق نو تجلی شخصیت نادر طالب‌زاده بود ادامه داد: این شخصیت برجسته فهمیده بود که زبان هنر در زبان بین‌الملل بهتر از ایدئولوژی جواب می‌دهد، بنابراین ایدئولوژی امام را در قالب هنر بیان می‌کرد. 

اسعد با بیان اینکه حاج نادر در امتداد زمانی پس از تولد تا مرگ پیش رفته اما او برای هزار سال کار کرد و کادرسازی را با توجه به آینده انجام داد ادامه داد: متن حاج نادر سینه‌های شاگردانش است و نوشته نادر در کادرسازی پایان ندارد، نادر ماندگار است و در سینه شاگردانش زندگی می‌کند. 

حمید جوادی، دستیار و همکار مرحوم نادر طالب‌زاده نیز گفت: شهید طالب زاده در فیلم «عیسی» رزق خود را گرفت به طوری که او روز قدس در زمان اذان مغرب به شهادت رسید، پیکر او پیش از دفن به زیارت امام رضا(ع) رفت و سپس در تهران تشییع شد.

وی با بیان اینکه حاج نادر دنبال راه‌اندازی فرهنگ حسینی در افق نو بود تصریح کرد: تخصص حاج نادر این بود که از علمی که از غرب گرفت، در مسیر حق استفاده کرد و معتقد بود همیشه باید سعی کرد مخلص حق بود.

جوادی با اشاره به اینکه او معتقد بود که هر وقت حق را بالاتر ببینی می‌توانی کار مفیدی انجام بدهی تاکید کرد: حاج نادر فقط شاگردپرور نبود بلکه استادپرور هم بود، او به کرامت انسانی و نیروی انسانی بسیار حساس و معتقد بود.

وی گفت: ما در برنامه‌ها تیتراژ نداشتیم  چراکه هدف او انقلاب و مهدویت بود به طوری که یک روز مانده بود به کما برود درباره انقلاب صحبت می‌کرد، او خالق کارهای بزرگ بود و بدون وضو وارد برنامه نمی‌شد. 

انتهای پیام/ 89040/

منبع: فارس

کلیدواژه: نادر طالب زاده انقلاب اسلامی و مهدویت جبهه فرهنگی نادر طالب زاده طالب زاده حاج نادر افق نو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۲۴۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس/همایش «قدس از چشمان آقای نادر»

همایش «قدس از چشمان آقای نادر» به مناسبت دومین سالگرد عروج نادر طالب زاده عصر امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در حوزه هنری برگزار شد.

دیگر خبرها

  • توجه ویژه جشنواره «رضوان» به جوانان صاحب ایده/ توسل به فرهنگ رضوی
  • عکس/همایش «قدس از چشمان آقای نادر»
  • چند حقیقت درباره نادر طالب‌زاده
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • پخش «در مرز غبار آلود» از سیما/ روایتی متفاوت از نادر طالب‌زاده
  • همایش «قدس از چشمان آقای نادر» برگزار می‌شود
  • جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا علیه السلام برگزار می‌شود
  • استفاده از زندگینامه شهدای بین المللی در کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید سمنان
  • تجلیل از باستانی کاران شهرستان اسدآباد
  • نظارت بر بازار پوشاک یک ضرورت‌ است