Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید مختار موسوی خرم امروز دوشنبه نهم خرداد ۱۴۰۱ در جلسه شورای فرهنگ عمومی لارستان اظهار داشت: برخی دستگاه های فرهنگی در این زمینه اقدام هایی انجام داده اند که البته سنخیتی با روح برنامه ریزی ندارد و می توان آن را در قالب یک سری کارهای روزمره اداری قلمداد کرد.

وی تصریح کرد: آنچه مد نظر است و دستگاه های متولی در حوزه فرهنگ و سایر نهادهای اجرایی مرتبط باید آن را به نحو مطلوب انجام دهند ارایه یک برنامه عملیاتی و راهبردی و نه صرف گزارش عملکرد و کارهای روزمره اداری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه لار افزود: دستگاهها باید ارایه طریق کنند و متناسب با وظایفی که در کتاب نقشه راه مهندسی فرهنگی استان برای هر دستگاه تبیین و تعریف شده است، در سطح شهرستان لارستان نیز بر اساس همین نقشه اما با برش شهرستانی و بومی منطقه ای اقدام به برنامه ریزی و البته اجرای برنامه های راهبردی خود در این عرصه کنند.

برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی استان فارس که سال گذشته رونمایی شد و از امسال نیز برنامه های عملیاتی آن آغاز شده است در قالب یک کتاب ۱۷۶ صفحه ای و با ۶ بخش با موضوعات متنوع و متناسب با وضعیت فرهنگی و اجتماعی استان تهیه، تدوین و به همه دستگاههای عضو و مرتبط نیز ابلاغ شده است.

 پنج راهبرد و موضوع اساسی در کتاب برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی استان فارس نیز شامل، معنویت، اخلاق، سبک زندگی و خانواده باهویت اسلامی ایرانی، اتحاد ملی و انسجام اسلامی در پرتو فرهنگ ولایت و امامت، انقلاب علمی و تحول در نظام اداری و مدیریتی با رویکرد جهادی، تحقق عدالت همه جانبه و فرهنگ اقتصاد مقاومتی، انسجام و ساماندهی جبهه فراگیر فرهنگی انقلاب اسلامی، رسانه متعهد و هنر متعالی اعلام شده است.

فرماندار ویژه لارستان همچنین در این نشست بر ضرورت ایجاد تعادل و تناسب بین موضوع‌های فرهنگی و اجتماعی تاکید کرد و گفت: شورای فرهنگ عمومی می‌تواند مبنای تصمیم سازی‌ها، ارائه طریق و راهگشا در مسائل مبتلابه حوزه فرهنگی و اجتماعی باشد.

داریوش دهقان، خواستار مشارکت بیش از پیش نخبگان فرهنگی و هنری و صاحبان فکر و اندیشه برای کمک به توسعه و پیشبرد برنامه های فرهنگی و طراحی و ایده های خلاقانه در موضوعات مختلف به ویژه عرصه فرهنگی و هنری شد.

وی ادامه داد: شورای فرهنگ عمومی، مرجع و قرارگاه اصلی در پیاده سازی و تصمیم سازی بسیاری از امور در حوزه‌های مختلف و مسائل مبتلا به جامعه و همچنین تاکیدات، اولویت‌ها و سیاست‌های راهبردی رهبر معظم انقلاب است.

دهقان ابراز امیدواری کرد که با همکاری اعضای حقیقی و حقوقی ، نهادهای فرهنگی و ایجاد تحول در شورای فرهنگ عمومی شهرستان و با بهره گیری از نظرات همه نخبگان، صاحبنظران و دلسوزان و متولیان امور در بخش های مختلف زمینه تعالی و رونق بیش از پیش و شکوفایی فرهنگی در منطقه را رقم زد.

وی افزود: دولت و مجموعه مدیریت اجرایی و فرمانداری لارستان هم در راستای تاکیدهای رهبر معظم انقلاب و شرایط حاکم و همچنین بر اساس اسناد بالادستی برخی مسائل و آسیب‌های اجتماعی را در اولویت برنامه‌های اجتماعی خود قرار داده و البته وظایف و رسالت ذاتی هر دستگاهی برای ورود به این مسائل نیز مشخص است.

شهرستان لارستان به مرکزیت لار در فاصله حدود ۳۸۰ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.

برچسب‌ها شورای فرهنگ عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان نقشه فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای فرهنگ عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان شورای فرهنگ عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان نقشه فارس شورای فرهنگ عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۲۲۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت نشاط اجتماعی با ترویج فرهنگ پهلوانی در جوانان و نوجوانان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، سیدمجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور به مناسبت ۱۷ شوال روز ترویج فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای گفت: ترویج ورزش زورخانه‌ای طبعاً یکی از سریع‌ترین و زیباترین و بهترین مسیر‌هایی است که می‌تواند با تقویت نشاط اجتماعی به گسترش فرهنگ پهلوانی مخصوصاً در جوانان و نوجوان تاثیرگذار باشد.

امامی افزود: فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای در تاریخ و تمدن ایران باستان و آموزه‌های دینی ما ایرانیان ریشه دارد؛ بنابراین ترویج فرهنگ پهلوانی در عرصه ورزش و حتی فراتر اشاعه آن در فرهنگ عمومی جامعه و تسری ان در مراودات و کار‌های روزمره همچنین توسعه ورزش زورخانه‌ای که با طنین ملکوتی صلوات و ذکر ال الله بویژه مولا علی (ع) همراه است، وظیفه ملی و اخلاقی ما به شمار می‌آید.

وی همچنین گفت: آنچه اهمیت دارد علاوه بر وظیفه فردی، نقش آفرینی نهاد‌های متولی در این عرصه بویژه فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای و وزارت ورزش و جوانان است تا با برنامه ریزی مبتنی بر شان فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای شاهد سرایت روحیه پهلوانی، مرام جوانمردی و اخلاق اسلامی در همه ورزش‌ها باشیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • نقشه فرهنگی کشور درحال بازنویسی است
  • مکمل‌های طرح نور در نهادهای فرهنگی اجرا شود
  • خسروپناه: شورای فرهنگ عمومی استان‌ها رویکرد مسئله محور داشته باشند
  • نگاه ویژه شورای ششم به فعالیت‌های فرهنگی در مشهدالرضا
  • تقویت نشاط اجتماعی با ترویج فرهنگ پهلوانی در جوانان و نوجوانان
  • کشف روزانه ١٢ سلاح غیر مجاز در استان کرمان
  • برگزاری روز ملی خلیج‌فارس با نمایشگاه اسناد و نقشه‌های تاریخی در بندر ماهشهر
  • لزوم ارایه برنامه‌های عملیاتی برای افزایش تولید و ثروت در کردستان
  • اتمام طرح تحقیقاتی تهیه و تدوین نقشه راه صنعت استان کرمانشاه
  • طرفداران پادکست‌ «بسته پیشنهادی» را ببینند