Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، اسماعیل زارعی شامگاه دوشنبه در جلسه شورای استاندارد استان اظهار داشت: موضوع استاندارد باید ترویج و تبیین و کارهای ریشه ای و عمیقی در این راستا انجام شود تا همگان با ضرورت و اهمیت علامت استاندارد بیشتر آشنا شوند.  

وی اضافه کرد: همانگونه که در زمینه ترافیک و استفاده از کمربند ایمنی کارهای ترویجی و جدی انجام شد در زمینه استاندارد هم باید با این جدیت کار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاندار کردستان نظارت را از دیگر مسائل مهم خواند و افزود:  فاجعه ای که در آبادان پیش آمد نمونه ای از ده ها هزار نمونه بالقوه ای است که در کشور ما اتفاق افتاده لذا باید قبل از وقوع اقدام به شناسایی و نظارت کرد.  

زارعی کوشا با بیان اینکه نظارت به موقع مانع وقوع حوادثی هم چون پلاسکو و متروپل می شود، ادامه داد: اداره کل استاندارد و همه دستگاه های مرتبط مسوولیت دارند به طور جدی بر ساخت ساختمان ها، پل ها، اجرای پروژه های عمرانی و تولید محصولات غذایی سالم نظارت داشته باشند.  

وی به فرمانداران شهرستان های استان ابلاغ کرد با همکاری سازمان نظام مهندسی و شهرداری ها بر ساختمان های موجود در سطح شهرها نظارت بیشتری داشته باشند و مراکزی که امکان وقوع فاجعه و اتفاق ناگواری در آنها وجود دارد شناسایی تا قبل از حادثه راهکاری برای آن پیدا شود.  

استاندار کردستان با بیان اینکه پشتوانه استاندارد قانون است لذا اگر مسوولی در اجرای مصوبات سرپیچی و اهمال می کند  باید با او برخورد قانونی شود، گفت: باید از فعالیت تجهیزاتی که گواهی ایمنی ندارند جلوگیری شود چراکه امنیت و سلامت مردم نسبت به هرچیزی اولویت دارد.  

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان در این جلسه اظهار داشت: بارندگی و نمک پاشی همواره موجب پاکسازی رنگ آمیزی جداول و از بین بردن آسفالت معابر و جاده ها می شود که این به دلیل استفاده از محصولات بی کیفیت و غیراستاندارد است.  

ارسلان ازهاری با اشاره به اینکه از هدررفت سرمایه کشور باید جلوگیری شود، اضافه کرد: همه محصولات تولیدی باید دارای استاندارد لازم باشند و اگر استاندارد ملی آنها موجود نیست نسبت به تدوین آن اقدام شود.  


۹۵۶ فرآورده تولیدی در کردستان زیر پوشش استاندارد است

مدیرکل استاندارد کردستان در این جلسه با اشاره به اینکه در حال حاضر ۶۹ نفر نیرو در این اداره کل  مشغول به فعالیت هستند، اظهار داشت: با توجه به وظایف فنی و تخصصی تعریف شده برای استاندارد بیشترین مجوز استخدامی در حوزه نیروهای فنی و تخصصی است.  

ژیلا یزدانی با بیان اینکه وظایف اداره کل استاندارد بیشتر ماموریت محور است، افزود: بیشترین مشکل ما در نیروهای خدماتی و راننده است لذا درخواست جذب نیرو در این بخش را داریم.  

وی اضافه کرد: آزمایشگاه تعیین ماهیت در مریوان و آزمایشگاه مصالح ساختمانی و غذایی در سقط با استفاده از ظرفیت ماده ۲۷ قانون الحاق و تبصره ۱۹ قانون بودجه راه اندازی و فعالسازی شده است.  

مدیرکل استاندارد کردستان یادآور شد: تحقق درآمد حاصل از خدمات استانداردسازی سال گذشته به مبلغ بیش از ۲۵ میلیارد ریال بوده است.

یزدانی ادامه داد : میزان اعتبارات ابلاغی اداره کل استاندارد استان طی سال گذشته ۳۰ درصد، اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای هم ۶۰۰ درصد و اعتبارات هزینه ای استانی هم ۶۰ درصد افزایش داشته است.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر ۴۱۰ واحد تولیدی استان با ۹۵۶ فرآورده تحت پوشش استاندارد هستند، گفت: ۶۶ درصد این فرآورده ها دارای پروانه معتبر استاندارد هستند.  

مدیرکل استاندارد کردستان ضریب نفوذ استاندارد در استان را ۱۰۰ درصد خواند و یادآور شد: در سال گذشته، ۲۲ واحد تولیدی استان مشمول اجرای استاندارد اجباری معیار مصرف انرژی بودند که از این تعداد ۱۱ واحد تولیدی موفق به دریافت گواهینامه انطباق معیار مصرف انرژی در فرآیند تولید شدند.  

یزدانی با بیان اینکه ۲۲ پروانه کاربرد نشان حد مجاز آلاینده برای محصولات کشاورزی در استان صادر شده است، اظهار داشت: سال گذشته ۲ پروانه کاربرد علامت استاندارد نشان حلال برای لواشک و آدامس صادر و برای قارچ هم تمدید شد.  


وی با اشاره به اینکه ۳۱۱ دستگاه تجهیزات بازی در شهربازی های استان وجود دارد، افزود: از این تعداد ۱۲۹ دستگاه موفق به دریافت گواهی ایمنی شدند.  

مدیرکل استاندارد کردستان از انجام ۱۷۰ مورد بازرسی از تجهیزات بازی در استان خبر داد و گفت: استاندارد سازی زمین های بازی متعلق به شهرداری ها از موارد ضروری است که می طلبد شهرداری ها نسبت به آن اقدام کنند.  

یزدانی با اشاره به مزین شدن سال جاری به نام تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین یادآور شد: سال گذشته سه گواهینامه محصول برای محصولات دانش بنیان در استان صادر شده و امسال هم آمادگی لازم برای فعالیت و همکاری در این بخش را داریم.  

ممانعت از تولید تیرچههای غیر استاندارد در استان

وی با بیان اینکه در واحدهای صنعتی مطابق استاندارد تیرچه تولید می شود، گفت: واحدهای صنفی هستند که اقدام به تولید تیرچه می کنند که از استاندارد لازم برخوردار نیست و این مسئله در ساخت و سازهای شخصی ساز مشکل ساز خواهد بود لذا انتظار می رود نظام مهندسی ساختمان با نظارت های بیشتر مانع از استفاده از این محصولات شود.  

مدیرکل استاندارد کردستان ادامه داد: واحدهای شیشه بری هم در سطح استان فعالیت می کنند که به شیوه غیراصولی و استاندارد اقدام به تولید و فروش شیشه های دو جداره می کنند که می طلبد در این زمینه هم اقدامات لازم انجام شود تا در آینده با حوادثی هم چون متروپل مواجه نشویم.  


رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان هم در این جلسه اظهار داشت: با همکاری شرکت شهرک های صنعتی استان طی ماه های فروردین و اردیبهشت امسال اقدام به پایش واحدهای صنعتی استان کردیم.

بختیار خلیقی اضافه کرد: ۹۸۷ واحد صنعتی در استان داریم که از این تعداد ۱۶۵ واحد غیرفعال است که ۵۱ واحد آن قابلیت احیا شدن را دارد.

معاون سازمان بازرسی کردستان هم در این جلسه گفت: اداره کل استاندارد کردستان در ارتباط با ناایمن بودن تجهیزات بازی و شهربازی ها نباید به تذکر کتبی به شهرداری ها اکتفا کند و باید براساس قانون اقدام بازدارنده و برخوردی انجام دهد.  

برچسب‌ها اسماعیل زارعی کوشا سازمان ملی استاندارد ایران فرمانداران استانداری کردستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اسماعیل زارعی کوشا سازمان ملی استاندارد ایران فرمانداران اسماعیل زارعی کوشا سازمان ملی استاندارد ایران فرمانداران استانداری کردستان مدیرکل استاندارد کردستان کل استاندارد کردستان اداره کل استاندارد شهرداری ها سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۲۴۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متلاشی شدن باند قاچاق دختران

  به گزارش جام‌جم، سردار سعید  منتظرالمهدی، سخنگوی فراجا در تشریح دستاوردهای پلیس در مبارزه با انواع جرایم سازمان‌یافته و شبکه‌ای دراین‌باره گفت:‌ پلیس به‌عنوان مهم‌ترین حلقه در لبه برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی، از آخرین وضعیت زیر پوست شهر مطلع بوده و مطابق آن اقدام و عمل می‌کند. اقدامات و ماموریت‌های پلیس به‌ویژه ماموران امنیت عمومی فراجا در راستای حفظ سلامت جامعه و ارتقای امنیت و آرامش در دو بخش جرایم آشکار و پنهان پیگیری می‌شود. 
   
متلاشی شدن باند فساد
 وی افزود: در یکی از این جرایم بین‌بخشی که به شکل نیمه‌آشکار و نیمه‌پنهان فعالیت می‌کرد و به پروژه «سرویسِ اسکورت» معروف بود، شاخه خارجی یک باند فساد و فحشا که اقدام به شناسایی، جذب و انتقال دختران برای خدمات جنسی و قاچاق آنها به خارج از کشور کرده بود، شناسایی و متلاشی شد. در فاز اول رسیدگی به این پرونده ۲۴ نفر و در فاز دوم ۵۷ نفر بازداشت شدند. در فاز سوم نیز تعداد زیادی شناسایی شدند که پرونده آنها در دست اقدام و پیگیری است.
 
قاچاق دختران به ترکیه و گرجستان 
معاون فرهنگی و اجتماعی فراجا در ادامه به پروژه دیگری که به پروژه «کینگ» مشهور است اشاره کرد و گفت: در این پروژه شبکه‌ای سازمان‌یافته برای قاچاق زنان به کشورهای ترکیه و گرجستان فعال بود. ارتباطات اعضای این باند با باندهای تجارت مستهجن و غیراخلاقی خارج از کشور مشخص بود. در این عملیات اعضای اصلی آن در تهران، البرز، پایانه فرودگاهی و گذرگاه مرزی بازرگان بازداشت و تحویل مراجع قضایی شدند.
   
پخش فیلم‌های غیراخلاقی دختران 
سخنگوی پلیس با اشاره به پرونده دیگری موسوم به «چَتِربِیت» نیز گفت: اعضای این گروه مجرمانه اقدام به تهیه فیلم‌های مستهجن و مروج فساد به‌صورت برنامه زنده برای شبکه‌ها و سایت‌های منتشرکننده محتوای غیراخلاقی کرده بودند. دختران عمدتا بین ۱۵ تا ۲۶ ساله بودند که در دام سرکرده شبکه چَتِربِیت که در قالب کارآفرینی برای جوانان در رشته‌های کامپیوتر، زبان انگلیسی، طراحی سایت و شبکه و ... تبلیغ کرده بود، گرفتار شده و پس از شناسایی، ساماندهی و آموزش، اقدام به تولید فیلم‌های جنسی زنده برای مردان با ملیت‌های مختلف آلمانی، فرانسوی، آمریکایی، اوکراینی، روسی، انگلیسی و ... کرده بودند.
   
بازداشت ۵۰ مدل مستهجن 
وی به پرونده بزرگ و چندوجهی «رافائل» نیز اشاره کرد و افزود: اعضای این شبکه با هدف تغییر ذائقه فرهنگی مردم به‌سوی ابتذال و حیازدایی از جامعه عفیف دختران و زنان ایرانی دست به کار شده بودند. پلیس توانست با انواع اقدامات فنی دو سر شبکه اصلی،پنج پل ارتباط داخل و خارج، هشت عکاس و فیلمبردار فیلم‌های مستهجن و ۵۰ مدل را شناسایی و دستگیر و سکوهای تبلیغاتی آنها را مسدود کند. البته کار روی این پرونده به پایان نرسیده است؛ رافائل از سرشاخه‌های اصلی خارج از کشور، تبعه یکی از کشورهای آمریکای‌جنوبی و ساکن کشورهای همسایه است و تعاملات وسیعی با انواع باندهای فساد، فحشا و سایت‌های شرط‌بندی با گردش مالی بالا در خارج کشور دارد. در این سو نیز ارتباط گسترده‌ای با تولیدکنندگان محتواهای مبتذل ایرانی و سطح یک این پرونده که به خارج کشور تردد داشتند دارد. پلیس در این پرونده و به‌طور خاص از مسیر سازمان جهانی اینترپل و سایر راه‌های قانونی و بین‌المللی در حال پیگیری است.
 
قاچاق به بهانه مسابقه دنس
سخنگوی پلیس در ادامه به پرونده دیگری به نام «لِوِل آپ دنس» اشاره و خاطرنشان کرد: در این پرونده گردانندگان به بهانه اجرای مسابقه رقص در کشورهای همسایه اقدام به شناسایی دختران برای اهداف غیراخلاقی، فیلم‌های مستهجن، قاچاق انسان و تشکیل شبکه‌های فحشا و...کرده بودند. پشت پرده برخی از تبلیغات به‌ظاهر مفرح و کم‌خطر، اقدامات غیرقانونی و غیراخلاقی گسترده‌ای است که مستقیما خانواده‌ها را تهدید می‌کند.
   
خانه‌های فساد شمال پایتخت 
وی گفت: پلیس امنیت عمومی به پرونده سایه یا همان خانه‌ فساد در یکی از مناطق مرفه و شمال‌نشین تهران که زیرشاخه‌های متعددی داشت نیز ورود کرد که پس از رصد و پایش اطلاعاتی دقیق صورت‌گرفته در فاز یک این پرونده هشت زن و دو مرد از سرشبکه‌های اصلی و دایرکنندگان فحشا شناسایی، دستگیر و به دستگاه قضا تحویل داده شدند و در فاز دوم که گستردگی جغرافیایی یافته اما تمرکز و عمده فعالیت‌ها در تهران بود نیز پنج زن و یک مرد در تور اطلاعاتی گرفتار و بازداشت شدند.

دیگر خبرها

  • ایمن سازی سازه‌های آبی و خاکی و ساختمان‌های غیرایمن با سرعت پیگیری شود
  • واحدهای تولیدی راکد و نیمه‌تعطیل کردستان شناسایی شود
  • شناسایی مهم ترین عامل تصادفات درون‌شهری در کردستان
  • شناسایی و اجرای بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد تومان فرصت سرمایه‌گذاری در سازمان ملی زمین و مسکن
  • گاز قسمتی از کرج قطع می‌شود
  • اعطای سیاست‌های تأمین تجهیزات پزشکی در نیمه دوم سال
  • متلاشی شدن باند قاچاق دختران
  • گاز قسمتی از کرج قطع می شود
  • عملکرد فرمانداران استان تهران در امور مردمی سازی ارزیابی می‌شود
  • شناسایی ساختمان‌های ناایمن کرمانشاه در مرحله مدارس و ساختمان‌های آموزشی