Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس آژانس اتحادیه اروپا برای همکاری در اجرای قانون (یوروپل) در گفتگو با یک رسانه آلمانی گفت: احتمال رسیدن سلاح‌های اوکراین به دست گروه‌های جنایتکار در قاره اروپا بسیار زیاد است و ما از این بابت نگران هستیم.

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از راشا تودی، کاترین دی بوله، رئیس یوروپل، نگرانی خود را نسبت به سرنوشت سلاح‌های غربی در اوکراین ابزار کرد و گفت: سلاح‌هایی که در حال حاضر به اوکراین تحویل داده می‌شوند، ممکن است در نهایت به دست تروریست‌ها و باندهای جنایتکار فعال در اروپا برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آژانس اتحادیه اروپا برای همکاری در اجرای قانون، موسوم به یوروپل یک سازمان اجرای قانون در اتحادیه اروپاست که سابق بر این با عنوان دفتر پلیس اروپا و واحد مواد مخدر یوروپل شناخته می‌شد. این سازمان در سال ۱۹۹۸ برای مدیریت اطلاعات جنایی و مبارزه با سازماندهی جنایت و جرائم سازمان‌یافته بین‌المللی مانند تروریسم تشکیل شد.

دی بوله در مصاحبه خود با یک روزنامه آلمانی که روز شنبه منتشر شد، گفت:  یکی از مواردی که سازمان او را نگران کرده است، انبوه سلاح‌های ارسال شده از غرب است که تحویل اوکراین شده ولی یوروپل نگران تکرار تجربه جنگ بالکان است.

وی گفت: هنوز هم باندهای جنایتکار از سلاح‌های جنگ بالکان استفاده می‌کنند.

دی بوله خاطرنشان کرد: نگرانی یوروپل بعد از خاتمه جنگ روسیه و اوکراین است که احتمال پخش شدن سلاح‌های اوکراین بین گروههای خطرناک بسیار زیاد است.

به گفته دی بول وضعیت نگران کننده این است که آماری از تعداد گروه‌های جنایتکار فعال در کشورها موجود نیست چون کشورهای اروپایی داده های متفاوتی را در اختیار یوروپل قرار می‌دهند.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: اوکراین ، قاره اروپا ، تروریسم

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: اوکراین قاره اروپا تروریسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۲۴۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام ارشد حماس: بلینکن وزیر خارجه اسرائیل است نه آمریکا

رئیس اداره سیاسی حماس در خارج سامی ابوزهری امروز چهارشنبه، اظهارات اخیر وزیر خارجه آمریکا را تلاشی برای اعمال فشار بر حماس و تبرئه رژیم اشغالگر دانست.

به گزارش مشرق، رئیس اداره سیاسی جنبش حماس در خارج، اظهارات وزیر خارجه آمریکا آنتونی بلینکن مبنی بر اینکه «حماس مانع دستیابی به توافق آتش‌بس و تبادل اسرا است» را تکذیب کرد.

سامی ابوزهری در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز تصریح کرد که «چنین اظهاراتی از بلینکن بعید نیست زیرا معروف است که وی بیشتر وزیر خارجه اسرائیل است نه آمریکا». این اظهارات برای اعمال فشار بر حماس و تبرئه رژیم اشغالگر طرح می‌شود.

وی تاکید کرد که حماس هنوز در حال بررسی آخرین پیشنهاد ارائه شده در باره آتش‌بس است و این نخست‌وزیر رژیم اشغالگر بنیامین نتانیاهو است که مانع دستیابی به توافق می‌شود.

این در حالی است که یک منبع بلندپایه مصری در گفت‌وگو با شبکه خبری «القاهره» از تداوم تلاش‌ها برای دستیابی به آتش‌بس در فضایی مثبت و تداوم رایزنی‌های دولت مصر با طرف‌های مختلف برای رفع اختلافات میان طرفین خبر می‌دهد.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • مقام ارشد حماس: بلینکن وزیر خارجه اسرائیل است نه آمریکا
  • ماجرای استفاده اسرائیل از سلاح گرمافشاری
  • مدودف: سلاح‌های روسیه دشمنان را می‌لرزاند
  • ارسالی‌های شما به «صفحه شما» در یازدهم اردیبهشت
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • انسان‌هایی که تبخیر می‌شوند؛ استفاده اسرائیل از سلاح گرمافشاری در غزه
  • تلاش مکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته ای مستقل
  • تلاش ماکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته‌ای مستقل
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • دبیرکل ناتو وارد پایتخت اوکراین شد/ استولتنبرگ: ارسال سلاح