Web Analytics Made Easy - Statcounter

«حسین عابد» روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به ۱۴ ماه کم بارشی در استان همدان افزود: مقدار بارش های این استان از ابتدای فصل سال آبی ( اول مهر ۱۴۰۰) تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۱ برابر ۲۰۷ میلی متر گزارش شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۴ و نسبت به بلند مدت ۱۲۴ میلی متر کاهش داشته است.

وی ادامه داد: پهنه استان همدان، ۳۷ درصد نسبت به بلند مدت و ۱۰ درصد نسبت به سال گذشته کمبود بارش را ثبت کرده است، این پهنه در اردیبهشت ۱۴۰۱، به مقدار ۲۶ میلی متر بارش دریافت کرد که نسبت به بلند مدت ( ۴۳ میلی متر) برابر با ۱۷ میلی متر کاهش بارش را داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عابد تصریح کرد: در شهرستان همدان در طی ۴۵ سال گذشته به طور میانگین در طی ۱۴ ماهه منتهی به پایان اردیبهشت ۴۰۱ میلی متر بارش دریافت شده که برای ۱۴ ماه اخیر فقط ۱۹۵ میلی متر بارش وجود داشته است.

مدیرکل هواشناسی استان همدان خاطرنشان کرد: در طی ۲ ماهه اخیر، استان به میزان ۳۲ میلی متر بارش دریافت کرده که نسبت به بلند مدت( ۹۹ میلی متر) برابر با ۶۷ میلی متر کاهش بارش را ثبت کرده است.

وی مقدار بارش کشور از ابتدای سال آبی امسال( اول مهر ۱۴۰۰) تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۱ را به صورت میانگین برابر ۱۵۹ میلی متر عنوان کرد و گفت: این میزان نسبت به بلند مدت که ۲۱۹ میلی متر ثبت شده ۲۷ درصد کاهش را نشان می دهد.

به گفته وی فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۱ در کشور، با ۲۴ میلی متر بارش نسبت به بلند مدت ( ۵۳ میلی متر) برابر با ۵۶ درصد کاهش بارش را ثبت کرده است.

عابد خاطرنشان کرد: از ابتدای سال زراعی، میانگین دمای هوای کشور ۱۴.۷ درجه ثبت شد که نسبت به بلند مدت ۱.۲ درجه افزایش را نشان می دهد در این مدت دمای هوای استان همدان نیز  به ۸.۱ درجه سانتیگراد رسید که نسبت به بلند مدت یک درجه افزایش را ثبت کرده است.

وی اظهار داشت: در بین استان های کشور فقط هرمزگان افزایش دریافت بارش (با ۲۴ درصد) را نسبت به بلند مدت داشته و مابقی استان ها از چهار درصد در گیلان و ۶۱ درصد در ایلام، شرایط کمبود بارش را نسبت به بلند مدت تجربه کردند.

مدیر کل هواشناسی استان همدان با اشاره به اینکه بر اساس پیش بینی فصلی بارش استان طی ماه های آتی در حد نرمال پیش بینی شده است گفت: طبق داده های بلند مدت میانگین بارش منطقه برای ماه های آتی قابل توجه نیست.

عابد افزود: دمای استان فراتر از میانگین بلند مدت بوده و افزایش دمای استان بیش از یک درجه سانتیگراد در طی ماه های آینده پیش بینی شده است که اغلب بین ۶۰ تا ۷۰ درصد صحت وقوع دارند.

وی توصیه کرد: با توجه به کمبود بارش ۱۴ ماه گذشته و هم چنین افزایش دما در این مدت، از طرف دیگر پیش بینی های دما و بارش ماه های آتی، نیاز است توجه بیشتری به مقوله آب و انرژی در ماه های آتی برای استان همدان تدبیر شود.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

برچسب‌ها شهر همدان بارش باران سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهر همدان بارش باران سازمان هواشناسی شهر همدان بارش باران سازمان هواشناسی نسبت به بلند مدت ثبت کرده اردیبهشت ۱۴۰۱ میلی متر بارش استان همدان ماه های آتی پیش بینی ۱۴ ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۲۶۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مانیتور Innocn 27D1Q چه ویژگی‌هایی دارد؟

مانیتور Innocn 27D1Q از فناوری HDR 10 برای افزایش روشنایی و جزئیات پشتیبانی می‌کند که برای تجربه بازی‌های همه‌جانبه ایده‌آل است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، شرکت Innocn یک مانیتور جدید ۲۷ اینچی به نام 27D1Q را با قیمت ۹۸ دلار در بازار چین عرضه کرده است، این مانیتور دارای نمایشگر IPS LCD با رزولوشن ۱۴۴۰ * ۲۵۶۰ پیکسل، نرخ نوسازی ۱۰۰ هرتز، میزان روشنایی ۳۰۰ نیت و زاویه دید ۱۷۸ درجه است؛ مانیتور جدید یادشده صد درصد طیف رنگی sRGB و ۹۲ درصد طیف رنگی DCI-P3 را پوشش می‌دهد و تا ۱۶.۷ میلیون رنگ را ارائه می‌دهد.

مانیتور Innocn 27D1Q از فناوری HDR 10 برای افزایش روشنایی و جزئیات پشتیبانی می‌کند که برای تجربه بازی‌های همه‌جانبه ایده‌آل است؛ همچنین، محصول یادشده از تکنولوژی‌های خاص برای کاهش آسیب‌های ناشی از نور آبی ساطع شده از مانیتور بهره می‌برد، بنابراین کاربران می‌توانند به راحتی برای طولانی مدت از این محصول استفاده کنند.

مانیتور Innocn 27D1Q یک رابط مناسب Type-C ارائه می‌کند که از انتقال برق تا ۶۵ وات پشتیبانی می‌کند و به کاربران اجازه می‌دهد دستگاه‌های خود را با یک کابل واحد به این محصول متصل کنند، از دیگر گزینه‌های اتصال این مانیتور می‌توان به یک پورت HDMI 2.0، یک پورت DP 1.4 و یک جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری اشاره کرد.

مانیتور جدید Innocn دارای پایه قابل تنظیم تا ارتفاع ۱۲۰ میلی‌متری است که می‌توان آن را به صورت عمودی و کج چرخاند تا دید بهینه ارائه شود؛ علاوه بر این، از یک پایه دیواری استاندارد با ابعاد ۱۰۰ * ۱۰۰ میلی‌متر نیز پشتیبانی می‌کند.

کد خبر 748619

دیگر خبرها

  • رشد ۴۲ درصدی بارش‌ها در خراسان شمالی نسبت به سال گذشته
  • مانیتور Innocn 27D1Q چه ویژگی‌هایی دارد؟
  • دمای زراعی آذربایجان غربی نسبت به بلند مدت ۲.۶ درجه سانتی گراد افزایش دارد
  • کاهش ۲۵.۹ میلی‌متری بارش‌ها در کشور برخلاف بارندگی‌های اخیر
  • برخلاف بارندگی‌های اخیر؛ کاهش ۲۵.۹ میلی‌متری بارش‌ها در کشور
  • روند افزایشی دما در خراسان جنوبی / تضعیف سامانه بارشی در استان
  • بیرجند رکورددار بارش های روز گذشته در استان
  • ثبت بیشترین بارش شبانه روز گذشته در بیرجند
  • سکوت کایل اسنایدر درباره شکست سنگین و تاریخی شکست!
  • مسیر فرعی مهرستان - ایرانشهر براثر بارندگی بسته شد