Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@15:46:25 GMT

صفر شدن تغییرکاربری باغ در شیراز

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۲۶۵۸۰

صفر شدن تغییرکاربری باغ در شیراز

امیرحسین جمشیدی گفت: طبق سیاست مدیریت ارشد استان طی ۹ ماه اخیر، هیچ گونه تغییر کاربری در حوزه باغات شیراز انجام نشده است و این موضوع در بیست سال اخیر بی سابقه بوده است.

او گفت: مجموعه باغ‌های شیراز در دو محدوده باغات واقع در طرح تفصیلی و باغات قصر دشت تعریف می‌شوند و باغ‌هایی که در محدوده طرح تفصیلی قصردشت شیراز تثبیت شده‌اند شامل پنج گروه ۱ تا ۵ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس گفت: باغ‌های گروه ۵ مشتمل بر باغ‌هایی است که قبل از تهیه طرح تفصیلی محدوده باغ‌ها خشک شده و یا باغ‌های رزی مجموعه جبل دراک و یا باغ‌های واقع در مناطق حاشیه‌ای و چسبیده به بافت مسکونی هستند.

جمشیدی گفت: سیاست و رویکرد کلی در طرح تفصیلی باغ‌ها به گونه‌ای تعریف شده که شهرداری را متعهد ساخته که تغییر کاربری‌های احتمالی در مورد باغات گروه ۵ لحاظ شود و در قبال آن باغ‌های گروه یک که غالبا باغ‌هایی وسیع، سرسبز و دارای درختان تنومند و با قدمت هستند، تملک شود.

او گفت: گروه دوم باغ‌ها، باغ‌هایی هستند که در خارج از محدوده باغ‌های قصردشت بوده و در نقاط مختلف شهر به وسعتی حدود ۹۰۰ هکتار پراکنده هستند؛ این باغ‌ها در اصطلاح باغ‌های طرح تفصیلی نامیده می‌شوند و تغییر کاربری آنان در کمیسیون ماده ۵ انجام می‌شود.

مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس گفت: متاسفانه در سنوات گذشته تغییر کاربری باغ‌های گروه دوم یا همان باغ‌های طرح تفصیلی به یکی از منابع درآمد شهرداری شیراز تبدیل شده بود؛ این میزان تغییر کاربری در حوزه باغ‌ها در برخی دوره‌های مدیریت شهری تا حدی با کنترل و در برخی از دوره‌ها نیز به میزان گسترده انجام می‌گرفت.

سیاست مدیریت ارشد فارس حفظ حداکثری باغ‌های شیراز است

جمشیدی گفت: در ۹ ماه گذشته بر حسب دستور و تاکید استاندار فارس و توجه وی به ارکان محیط زیستی، درختان شیراز و حفظ هوای پاک، با هر گونه طرح تغییر کاربری در مورد باغ‌های قصردشت و سایر گروه‌های باغی در نقاط مختلف شهر به شدت مخالفت شده است.

او گفت: در این راستا در ۹ ماه اخیر حتی یک مورد تغییر کاربری باغ‌ها شیراز در دستور کار کمیسیون ماده ۵ قرار نگرفته است.

جمشیدی از شهرداری شیراز و شهرداران مناطق و نیز ازافراد متقاضی تغییر کاربری باغ‌ها درخواست کرد: با توجه به سیاست مذکور و عزم جزم مدیریت ارشد استان در این زمینه، از ارسال تقاضای تغییر کاربری باغ‌ها به دبیرخانه کمیسیون ماده ۵ خودداری کنند

او گفت: سیاست مدیریت ارشد استان حفظ حداکثری باغ‌های شیراز و جلوگیری صد درصدی از تخریب و تغییر کاربری آنهاست.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: باغ های شیراز استانداری فارس تغییر کاربری باغ ها مدیریت ارشد طرح تفصیلی باغ هایی او گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۲۶۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدابیر شهرداری شیراز در احداث بند‌های کنترل سیلاب مسیل سعدی/ اقدام به موقع گروه‌های جهادی

سرهنگ پاسدار مجید علی‌پور که در جریان نزول بارش رحمت الهی در منطقه سعدی حضور داشت، از تدابیر شهرداری شیراز در احداث بند‌های کنترل سیلاب مسیل سعدی سخن گفت.

جانشین فرمانده سپاه فجر فارس در قرارگاه محرومیت‌زدایی حضرت احمدبن موسی (ع) افزود: تدبیر شهرداری شیراز در احداث بند‌های کنترل سیلاب باعث شد تا از تکرار حوادث سیل سال ۹۸ جلوگیری شود.

او همچنین به اقدام به‌موقع گروه‌های جهادی نواحی مقاومت بسیج شیراز و نیرو‌های خدمات‌رسان شهرداری شیراز در کنترل سیلاب و رفع آبگرفتگی در برخی نقاط اشاره کرد.

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضا‌های شهری شهرداری شیراز نیز در این باره گفت: به دستور شهردار شیراز و اختیار ویژه‌ای که به این سازمان داده شد، این سیل‌بند در چندماه گذشته احداث و هم‌اکنون آب پشت آن جمع و آرام‌سازی و به حرکت خود ادامه می‌دهد.

علی‌حسین عباسی بیان کرد: این سیل‌بند اگر نبود، با حرکت این حجم از آب به سمت سعدی باعث بروز اتفاقات ناگواری می‌شد؛ بنابراین گزارش؛ بند‌های کنترل سیلاب سعدی با هدف کنترل سیلاب‌های فصلی، جلوگیری از انتقال رسوب بیشتر به سمت پایین‌دست احداث شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • جلوگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار از اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • ۸۴۲ هکتار از اراضی ملی به شهرک‌های صنعتی و کشاورزی واگذار شد
  • قیمت گذاری پرونده زمینهای تغییر کاربری یافته در آمل
  • پیشگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • برخورد با متخلفین تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در مهریز
  • آغاز رقابت بیش از ۳۶ هزار نفر در فارس در رشته تجربی
  • تدابیر شهرداری شیراز در احداث بند‌های کنترل سیلاب مسیل سعدی/ اقدام به موقع گروه‌های جهادی
  • شناسایی سه هزار مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی در آذربایجان‌غربی
  • 39 تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد
  • ۳۹ تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد