Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-08@01:54:29 GMT

شروع جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۲۷۷۲۹

شروع جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا

رقابت‌های زیر ۲۳ سال آسیا از فردا چهارشنبه در ازبکستان برگزار می‌شود و تیم ملی ایران نیز در روز نخست به مصاف قطر می‌رود.

به گزارش ایران اکونومیست و به نقل از Arab news، درخشان‌ترین استعدادهای آسیا با آغاز مسابقات قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا در ازبکستان برای کسب افتخار قاره‌ای خواهند جنگید. این رقابت‌ها از فردا چهارشنبه آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 جام ملت‌های آسیا زیر ۲۳ سال در گذشته به عنوان سکوی پرتاب برخی از بزرگ‌ترین ستارگان فوتبال آسیا و جهان از جمله تاکومی مینامینو ستاره ژاپنی لیورپول، مهدی طارمی ستاره پورتو و علیرضا بیرانوند ایرانی و هم‌چنین المعز علی، آقای گل جام ملت‌های اخیر آسیا از قطر بوده است. 

این مسابقات که در ۱۹ روز برگزار می‌شود، شاهد برگزاری مسابقات ۱۶ تیم برتر آسیا در چهار ورزشگاه خواهد بود که سه ورزشگاه در تاشکند، پایتخت ازبکستان است.

استادیوم بنیادکار که دیدار افتتاحیه چهارشنبه و فینال در آن برگزار می‌شود، استادیوم پاختاکور و ورزشگاه لوکوموتیو و هم‌چنین ورزشگاه مرکزی در شهر قارشی در جنوب ازبکستان چهار ورزشگاه این دوره از رقابت‌ها هستند. در دیدار افتتاحیه رقابت‌ها ایران برابر قطر به میدان خواهد رفت. 

مراسم روز افتتاحیه بعد از ظهر در استادیوم پاختاکور برگزار می‌شود و کشور میزبان و قهرمان سال ۲۰۱۸ رقابت‌ها، بازی‌های خود را در گروه A برابر ترکمنستان آغاز می‌کنند و از این گروه اردن به مصاف عراق خواهد رفت. هم‌چنین کره جنوبی، مدافع عنوان قهرمانی به دنبال تبدیل شدن به اولین تیمی است که پیاپی قهرمان رقابت‌ها می‌شود. این تیم در ورزشگاه لوکوموتیو در اولین دیدار خود به مصاف مالزی خواهد رفت. از گروه D رقابت‌ها ژاپن برابر امارات در روز نخست دیدار خواهد کرد و عربستان سعودی به مصاف تیم ملی فوتبال تاجیکستان خواهد رفت.

ازبکستان، کره جنوبی، عراق و ژاپن همگی یک بار قهرمان شده‌اند و قصد دارند برای دومین بار قهرمان شوند. در همین حال، کشورهایی مانند عربستان سعودی و ویتنام به دنبال این هستند که تمام تلاش‌شان را برای بهبود عملکرد خود به کار گیرند. 

بازی اول تیم امید ایران مقابل تیم امید قطر در مرحله گروهی رقابت‌های قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا، چهارشنبه ساعت ۱۷:۳۰ به وقت تهران در ورزشگاه بنیادکار تاشکند آغاز خواهد شد. در تمامی دیدارها از فن‌آوری VAR استفاده خواهد شد.

 

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: مسابقات قهرمانی زیر 23 سال آسیا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: مسابقات قهرمانی زیر 23 سال آسیا زیر ۲۳ سال آسیا برگزار می شود خواهد رفت رقابت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۲۷۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشش تنیسور‌های ایرانی در مسابقات سطح یک آسیا


به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، رقابت‌های تنیس کمتر از ۱۴ سال سطح یک آسیا در ریاض عربستان از هشتم تا پانزدهم اردیبهشت برگزار شد که ایران با ۴ ورزشکار پسر و یک تنیسور دختر در این رویداد به میدان رفت.   در بخش پسران و در رقابت‌های دونفره، تیم ایران متشکل از رامتین رافعی و کیارش صادقی برابر تیم تایلند و پاکستان به برتری دست یافت تا عنوان قهرمانی را از آن خود کند. در رقابت‌های انفرادی نیز کیارش صادقی با قبول شکست برابر حریفی از تایلند، در فینال به مقام دومی بسنده کرد.   در بخش انفرادی، رامتین رافعی دیگر نماینده ایران که به دیدار رده‌بندی رفته بود موفق شد حریف خود از چین‌تایپه را شکست بدهد تا با کسب مقام سومی به کار خود پایان دهد. راستین اکبری و آریا شعبان نژاد دیگر تنیسور‌های ایرانی در این مسابقات به ترتیب رتبه‌های ۱۸ و ۱۹ را به خود اختصاص دادند.   در بخش دختران، رومینا رافعی در مسابقات انفرادی هفتم شد، اما این تنیسور کشورمان در بخش دونفره با حریفی از ترکمنستان موفق شد با ایستادن در رده سوم به کار خود پایان دهد.   گفتنی است با این نتایج، رنکینگ تنیسور‌های ایرانی ارتقا خواهد یافت و قهرمانان کشورمان موفق شدند در بین رقبای خود جایگاه به مراتب بهتری را به دست بیاورند. هدایت این تیم برعهده فرشید زیدی بود.   در این مسابقات ۷۰ تنیسور از کشور‌های ایران، هند، پاکستان، تایلند، هنک‌کنگ، چین‌تایپه، رومانی، عربستان، سوریه، اردن، انگلیس، چین و قزاقستان در دو بخش دختران و پسران حضور داشتند.

دیگر خبرها

  • خاتون و 21 رقیب قدرتمند در رقابت‌های آسیایی!
  • حاشیه‌های دیدار استقلال - ذوب‌آهن؛ فریاد‌های نکونام در آزادی
  • نامه تاج به وزیر: لیگ بعدی را شروع نمی‌کنیم!
  • اوسمار ویرا: چیزی را در پرسپولیس ادامه می دهیم که یحیی گل محمدی آن را شروع کرد!
  • اوسمار: ما کاری را که گل محمدی شروع کرد را ادامه می دهیم/امیدوارم باشگاه قدر بازیکنان خوب‌مان را بداند
  • ملی‌پوش اسلحه اپه: بعد از ناکامی در کسب سهمیه المپیک مصمم‌تر شدم
  • گروه‌بندی فوتبال المپیک مشخص شد/ امباپه و مسی در پاریس؟
  • رقابت تجاری روسیه با چین در آسیای مرکزی داغ شد
  • ایران برای دومین بار به فینال رسید
  • درخشش تنیسور‌های ایرانی در مسابقات سطح یک آسیا