Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@21:25:27 GMT

۲۹۴ هزار رأس دام در استان بوشهر واکسینه شدند

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۲۸۲۶۸

۲۹۴ هزار رأس دام در استان بوشهر واکسینه شدند

به گزارش خبرنگار ایرنا، مرتضی بحرانی روز سه شنبه در نشست با فرماندار و مسئولان شهرستان دشتی افزود: واکسیناسیون  ۱۴۹ هزار رأس دام از این شمار علیه بیماری‌های استراتژیک و ۱۴۵ هزار رأس علیه بیماری‌های غیر استراتژیک انجام شده‌است.

وی افزود: از اهداف واکسینه کردن دام‌های بومی و صنعتی حفظ سلامتی دام‌ها و کمک به اقتصاد خانواده و تامین غدای سالم، بهداشتی و مبارزه با بیماری‌های دامی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بحرانی به اجرای نظارت بهداشتی بر مراکز تهیه و توزیع فراوردهای دامی در استان بوشهر اشاره کرد و افزود: در سال جاری نظارت بر مراکز تهیه توزیع مواد غذایی و فرواردهای دامی تشدید شده و تا کنون بیش از ۱۶ هزار عملیات نظارت بهداشتی و بازدید توسط اکیپ‌های بازرسی دامپزشکی بر این مراکز انجام شده است تا مردم با اطمینان کامل مواد پروتئینی و فر اوردهای دامی تولیدی در این استان را مصرف کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر اضافه کرد: برای تسهیل در امر صادرات نیز کار نمونه برداری و انجام آزمایش‌های لازم و صدور سرتیفیکیت "(گواهی نامه) یکهزار ۱۰۹ تن آبزیان به مقصد کشورهای مالزی، امارات، چین، قطر، روسیه، لبنان، ترکیه، تایلند و  ویتنام توسط کارشناسان دامپزشکی این استان  انجام شد.

بحرانی به نظارت بر کشتار  گوشت قرمز و  مرغ در استان بوشهر اشاره کرد و افزود:  در همین مدت بر کشتار  یک میلیون ۳۰۷ هزار قطعه طیور صنعتی  و ۲ هزار و ۹۴۲ رأس دام کشتاری سبک و سنگین و  گوشت قرمز  شهروندان این استان نظارت کامل بهداشتی شد.

فرماندار دشتی گفت: دامپزشکی نقش بسزایی در تامین سلامت سفره مردم دارد و در این زمینه بخوبی ایفای نقش می کند.
علی بحرانی افزود: از همه ظرفیت ها برای حل مشکلات دامپزشکی استفاده می‌شود تا خدمات رسانی بیشتر به جامعه هدف به بهترین نحو انجام دهد.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه شهرستان دشتی یکی از قطب های تولید و تامین گوشت قرمز و گوشت مرغ در استان بوشهر است، پیگیری‌های لازم برای جذب اعتبارات مورد نیاز برای تجهیزات دامپزشکی این شهرستان  صورت می‌گیرد و تلاش می شود برای توسعه خدمات رسانی دامزشکی دشتی اعتبار لازم تامین شود.

وی بیان کرد:  تنها کشتارگاه گوشت قرمز خورموج که متعلق به شهرداری  است  بیش از ۵۰ سال قدمت دارد و جوابگوی نیاز شهروندان شهرستان و دامداران  نیست و با توجه به متقاضیان ساخت کشتارگاه صنعتی امیدواریم با همکاری و تعامل بیشتر  هرچه زودتر کارهای صدور مجوز و احداث این کشتارگاه انجام شود.

برچسب‌ها بوشهر دام و طيور شهرستان دشتی واکسیناسیون سازمان دامپزشکی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر دام و طيور شهرستان دشتی بوشهر دام و طيور شهرستان دشتی واکسیناسیون سازمان دامپزشکی کشور استان بوشهر گوشت قرمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۲۸۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید سوسیس و کالباس از گوشت ماهی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، این محصول که بدون بو و با طعم مطبوع است، با یک پنجم قیمت نمونه‌های خارجی به تولید تجاری رسیده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بیش از ۲ میلیارد قطعه بچه میگو در استان بوشهر تولید می‌شود
  • هشدار دامپزشکی زرند درباره بیماری تب کنگو
  • اعزام ۹۲۸ زائر حج تمتع از استان بوشهر به جده
  • آغاز تولید ۲ میلیارد قطعه بچه میگو در بوشهر + فیلم
  • کشف و معدوم سازی ۹۸۷ کیلوگرم گوشت قرمز فاسد
  • یک هزار حجاج استان سمنان برابر مننژیت واکسینه می‌شوند
  • تولید سوسیس و کالباس از گوشت ماهی
  • معرفی فرصت‌های صادراتی استان بوشهر در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • ارائه خدمات رایگان دامپزشکی طیور روستائیان وعشایر در جرقویه
  • وقوع سیل و آبگرفتگی در ۴ استان کشور | عملیات امدادی در این استان‌ها ادامه دارد