Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@03:37:21 GMT

سوپر اپلیکیشن یا غول چراغ جادو

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۲۸۳۱۹

سوپر اپلیکیشن یا غول چراغ جادو

غول چراغ جادو یک شخصیت محبوب افسانه‌ای در کارتون‌ها و فیلم‌های سینمایی تخیلی است. - اخبار بازار -

اولین جمله‌ای که غول چراغ جادو بعد از ظاهر شدن می‌گوید این است: هر آرزو و نیازی داری بگو تا برآورده کنم! شاید عجیب باشد ولی در قرن 21 این افسانه به حقیقت پیوسته است!! تعجب نکنید، منظورمان سوپر اپلیکیشن‌ها مانند اسنپ، تاپ (اپلیکیشن پرداخت  خلافی خودرو، قبض، عوارضی، خرید شارژ و بسته و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

...) هستند که چند سالیست مانند یک غول چراغ جادو به تمامی نیازهای کاربران در لحظه پاسخ می‌دهند. چند سالیست که پای سوپر اپلیکیشن‌ها به ایران باز شده اما آیا این اپلیکیشن‌ها واقعا غول چراغ جادو هستند؟

داستان شروع سوپر اپلیکیشن‌ها

مایک لازاریدیس بنیانگذار برند محبوب بلک بری در سال 2010 پیش بینی می‌کرد که در آینده‌ای نه‌چندان دور سوپر اپلیکیشن‎‌ها به تنهایی جای چند اپلیکیشن کاربردی را در تلفن‌های همراه خواهند گرفت. تحقق این ادعا به زمان نیازی نیاز نداشت و چند سال بعد در کشورهای آسیای شرقی سوپراپلیکیشن‌هایی با خدمات جامع معرفی شدند که از قضا با استقبال خوبی از سوی کاربران مواجه شدند.

رفته رفته سوپر اپلیکیشن‌ها در جای جای جهان همه‌گیر شدند و سوپر اپلیکیشن‌هایی در قابلیت‌های مختلفی مانند پرداختی، لجستیک و حتی گردشگری معرفی شدند. برای مثال یکی از معروف‌ترین سوپر اپلیکیشن‌های پرداختی کشور تاپ است که زیر مجموعه بانک پارسیان و تحت نظر بانک مرکزی در اختیار کاربران است. البته در حال حاضر در ایران بیش از 5 سوپر اپلیکیشن فعالیت می‌کنند که خب تاپ یکی از معدود سوپر اپلیکیشن‌های پرداختی تحت نظارت یک بانک است.

تعریف سوپر اپلیکیشن

غول چراغ جادو بهترین توصیف برای تشریح گستردگی یک سوپر اپلیکیشن است، زیرا به طیف وسیعی از نیازهای کاربران خود پاسخ می‌دهد. برای اینکه با واژه سوپر اپلیکیشن بیشتر آشنا شوید اجازه دهید تا به تعریف علمی‌تر سوپر اپلیکیشن بپردازیم.

سوپر اپلیکیشن یک نرم افزار موبایلیست که برنامه‌های متعددی مانند سرویس های پرداخت کرایه تاکسی، خرید شارژ و بسته اینترنتی، پرداخت عوارض آزادراهی و .... را در خود جای داده است و به طیف وسیعی از نیاز‌های شما در یک بستر به‌صورت یکجا پاسخ می‌دهد. قدرت سوپر اپلیکیشن‌ها به‌قدری است که در حال حاضر اگر نیازی در مخاطبین کشف شود احتمال اینکه یک اپلیکیشن برای آن ایجاد شود بسیار کم است. بهترین روش برای ارائه این سرویس و همه‌گیری آن قرار گیری این سرویس در یک سوپر اپلیکیشن است، همین موضوع عامل رشد طیف خدمات سوپر اپلیکیشن‌هاست.

 

چرا باید در تلفن همراهمان سوپر اپلیکیشن داشته باشیم؟

وقتی می‌گوییم  سوپر اپلیکیشن‌ ها به طیف وسیعی از نیاز مخاطبین پاسخ می‌دهند این ویژگی صرفا بخش کوچکی از مزایای سوپر اپلیکیشن‌ها است. براساس تحقیقات انجام شده اگر بخواهیم کمی عمیق‌تر از ویژگی‌های سوپر اپلیکیشن‌ها صحبت کنیم، ویژگی‌های زیر بخش کوچکی از آن‌ها هستند.

افزایش طول عمر تلفن‌های همراه

نصب چند اپلیکیشن در تلفن همراه علاوه‌بر اشغال شدن حجم زیادی از حافظه تلفن همراه باعث کاهش طول عمر باطری هم می‌شود. با‌توجه به این نکته که معمولا اپلیکیشن‌های تلفن همراه پس از استفاده بسته نمی‌شوند، این موضوع کاملا با کاهش سلامتی تلفن همراه رابطه مستقیم دارد. همانطور که گفتیم با دانلود یک سوپر اپلیکیشن دیگر به دانلود چندین اپلیکیشن نیاز نخواهیم داشت و همین موضوع سبب افزایش طول عمر تلفن همراه می‌شود.

رابطه کاربری مشخص در تمامی سرویس‌ها

رابطه کاربری یعنی طراحی صفحات یک اپلیکیشن و نحوه ارائه سرویس برای مخاطب راحت باشد. باتوجه به تعریف بالا باید بگوییم که معمولا رابطه کاربری در تمامی خدمات یک سوپر اپلیکیشن ثابت است. این ثبات در ارائه خدمات باعث می‌شود که برای استفاده از تمامی خدمات، حتی خدمات جدید در استفاده از اپلیکیشن با مشکلی مواجه نشوید.

 

سوپر اپلیکیشن یعنی یک شهر در تلفن همراه شما

اگر یک اپلیکیشن کاربردی در حوزه پرداخت را در نظر بگیریم می‌توانیم اینطور تعریف کنیم که سوپر اپلیکیشن یعنی یک بانک، یک پلیس + 10، یک کارگزاری، یک آژانس مسافرتی، یک دفتر بیمه و ... در تلفن همراه شما.

خدمات با قیمت رقابتی

جدای از برخی خدمات که قیمت مصوب و واحدی از جانب ارائه دهنده خدمت دارند، باید به این نکته توجه کنید که با‌توجه تعداد بالای کاربران بسیاری از خدمات قیمت ایده‌آل و گاها رقابتی دارند. اگر بخواهیم برای این ویژگی یک مثال بزیم می‌توانیم به تبدیل شدن تاپ (سوپر اپلیکیشن وابسته به بانک پارسیان) به یک بازارگاه برای ارائه خدمات گردشگری اشاره کنیم. تاپ با ایجاد این بازرگاه در آینده نزدیک قصد دارد تا بستری برای ارائه خدمات و رقابت میان مجریان خدمات گردشگری ایجاد کند.

پشتیبانی یکجا از خدمات

هر اپلیکیشن یک شماره تلفن برای ارتباط با تیم پشتیبانی دارد، اگر شما از سوپر اپلیکیشن‌ها استفاده کنید عملا برای رفع سوالات، خطاها و ... لازم است با یک شماره واحد تماس بگیرید. عموما تمامی سوپر اپلیکیشن‌ها کشور پشتیبانی 24 ساعته دارند تا همیشه برای شما دردسترس باشند.

تاپ، سوپر اپلیکیشن ایرانی کارآمد

بعد از تعریف سوپر اپلیکیشن و مزایای آن بهتر است یکی از بهترین سوپر اپلیکیشن‌‎های ایرانی را به شما معرفی کنیم. تاپ یک سوپر اپلیکیشن کاربردی و وابسته به بانک پارسیان است که خدمات آن زیر نظر بانک مرکزی و پلیس فتا به کاربران ارائه می‌شود.

خدمات این اپلیکیشن کاربردی در 5 خط محصول زیر برای کاربران دردسترس است:

لاین خودور: استعلام و پرداخت خلافی، عوارض آزادراهی، بیمه بدنه تک سفره آزادراهی، طرح ترافیک و کاهش آلودگی، پارک حاشیه‌ای، استعلام پلاک فعال اشخاص، استعلام نمره منفی و استعلام وضعیت گواهی نامه.بورس، بانک و بیمه: احراز هویت، سامانه صیاد، سامانه سجام، خدمات مالی و اعتباری، خدمات پذیرندگان، همراه بانک پارسیان و کارت هدیه.فین تک و پرداخت: موجودی، کارت به کارت، خرید شارژ، خرید بسته، پیشخوان پلیس، کدپرداز و پرداخت قبوض.گردشگری: خرید بلیط هواپیما، قطار و اتوبوس، هتل، تور، بلیط آماکن گردشگری و اعتبار سفر.سبک زندگی: این سرویس در حال توسعه است.

شما می‌توانید با دانلود اپلیکیشن‌های کاربردی مانند تاپ به طیف وسیعی از نیازهای خود پاسخ دهید، پس داشتن یک سوپر اپلیکیشن کاربردی در تلفن همراه شما بسیار ضروری است.

"این مطلب تبلیغاتی است"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اپلیکیشن کاربردی سوپر اپلیکیشن ها تلفن همراه غول چراغ جادو بانک پارسیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۲۸۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در یک ماه گذشته ۵۰۰ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه واردات شد

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از گمرک، در فروردین ماه سال ۱۴۰۳ تعداد ۴۹۴ هزار و ۴۹۵ دستگاه گوشی تلفن همراه به دو شیوه تجاری و مسافری وارد کشور شده است. ارزش این تعداد گوشی تلفن همراه وارد شده به کشور در مدت یاد شده ۱۲۲ میلیون و ۸۵۹ هزار دلار بود.

این گزارش در خصوص واردات گوشی تلفن همراه به تفکیک تجاری و مسافری می‌افزاید: در فروردین ماه سال ۱۴۰۳ تعداد ۴۶۶ هزار و ۱۹۳ دستگاه گوشی تلفن همراه به ارزش ۱۰۶ میلیون و ۵۵۸ هزار دلار به شیوه تجاری و ۲۸ هزار و ۳۰۲ دستگاه گوشی تلفن همراه به ارزش ۱۶ میلیون و ۳۰۱ هزار دلار به شیوه مسافری وارد گردید.

بر اساس این گزارش، آمار واردات گوشی تلفن همراه در این مدت شامل ردیف تعرفه ۸۵۱۷۱۳۹۰ به شرح گوشی‌های تلفن همراه هوشمند و کد شماره ۸۵۱۷۱۴۲۰ به شرح گوشی تلفن همراه با صفحه کلید غیر لمسی می‌باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پلیس راهور : ۴۶ درصد تصادفات مربوط به تلفن همراه است
  • پلیس علت اکثرتصادف‌های رانندگان ایرانی را فاش کرد
  • بیش‌از ۲۷ میلیون مکالمه رومینگ ملی
  • واردات ۵۰۰ هزار گوشی تلفن همراه در یک ماه
  • واردات ۵۰۰ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه در یک ماه گذشته
  • در یک ماه گذشته ۵۰۰ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه واردات شد
  • تولید نوکیای تقلبی متوقف می‌شود+ فیلم
  • کشف محموله گوشی تلفن همراه سرقتی در گرمسار
  • کلاهبرداری با ترفند رسیدساز جعلی
  • دو راهکار کاهش ارزبری واردات بی رویه موبایل