Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایران آنلاین؛ مبادا گروه‌ها یا آن‌هایی که نمی‌خواهند روحانیون در این کشورها‏‎ ‎‏نفس بکشند، شما را اغفال کنند و برگردانند به کنج‌های مدارس و‏‎ ‎‏منزوی کنند در حجره‌ها! شما همانطور که باید علم بیاموزید در حاضر‏‎ ‎‏بودن برای دفاع از کشور اسلامی هم باید کوشش کنید.‌‏

 بنیانگذار انقلاب اسلامی از همان نخستین روزهای آغاز جنگ روحانیون را به میدان فراخواندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایشان چهارم مهرماه سال ۵۹، در تقدیر از مجاهدت‌های روحانیان و مردم آذربایجان، تصریح کردند: واضح‏‎ ‎‏است که در این جنگِ بین ایران عزیز و اسلام مقدس با آمریکای‏‎ ‎‏ستمگر و نوکران سرسپرده آن...‏‎ ‎‏حضرات حجج اسلام و علمای اعلام در طلیعه هستند و در موقع‏‎ ‎‏لزوم در صف مقدم رزمندگان اسلامی برای سرکوبی دولت کافر بعث‏‎ ‎‏خواهند جنگید.

پشتیبان مجاهدان‏

امام خمینی (ره) پنجم مهرماه هم در دیدار با علما و مشایخ اهل سنت و نمایندگان مجلس شورا، اظهار آمادگی و‏‎ ‎‏پشتیبانی‌های بی‌دریغ اقشار مختلف و به‌خصوص ‎‏علمای اعلام را پشتوانه عظیمی برای‏‎ ‎‏سربازان و مجاهدان در سنگرهای جنگ، توصیف کردند و فرمودند: علما عرصه را بر‏‎ ‎‏دشمنان اسلام تنگ کرده‌اند و با رشادت‌های اعجاب‌انگیز خود، تاریخ‏‎ ‎‏سربازان از جان گذشتۀ صدر اسلام را مجسم ساخته‌اند و پیروزی‏‎ ‎‏کامل را در تمام جبهه‌های جنگ، بر ضد دشمنان و ابرقدرت‌های شرق‏‎ ‎‏و غرب نوید می‌دهند.

امام خمینی (ره) در این دیدار از علما خواستند در هر نقطه از کشور، مردم را برای‏‎ ‎‏جنگ و درگیری با آمریکا و اذناب خونخوارش چون عراق آماده کنند‏‎ ‎‏که جنگ، جنگ است و عزت و شرف میهن و دین ما در گرو همین‏‎ ‎‏مبارزات است. ایشان با تاکید بر اینکه میهن از جان عزیزتر ما، امروز منتظر است تا یکایک‏‎ ‎‏فرزندان خود را برای نبرد با باطل مهیا سازد؛ تصریح کردند: ما برای میهن عزیزمان تا‏‎ ‎‏شهادتِ یکایک سلحشوران ایرانی مبارزه می‌کنیم و پیروزی ما‏‎ ‎‏حتمی است.‏ امروز، روزی است که روحانیون ما در شهرها باید‏‎ ‎‏روح شهامت و شجاعت و شهادت را در کالبد مردم ما بدمند که‏‎ ‎‏بحمدالله دمیده شده است.

بنیانگذار انقلاب اسلامی با بیان اینکه امروز، روز اتحاد و یگانگی است؛ فرمودند: این هم‏‎ ‎‏از الطاف بزرگ و تاییدات الهی است که درست برخلاف تصور و‏‎ ‎‏خواست فتنه‌انگیزان و جنگ‌افروزان، همه توطئه‌ها و جنگ‌ها به‏‎ ‎‏اتحاد و یکپارچگی ملت بیدار و زندۀ ما در برابر قدرت‌ها می انجام و ‎‏ان‌شاءالله‌تعالی، [اتحاد و یگانگی] برای همیشه فکر تجاوز و سرکوبی انقلاب عظیم‏‎ ‎‏اسلامی ما را از سر این کوته‌فکران و خیره‌سران بیرون خواهد‏‎ ‎‏برد.

بنیانگذار انقلاب اسلامی ششم آبان ماه سال ۵۹ در بیاناتی با طرح این پرسش که امام جمعه‌ها را در کجا شما دیدید که مثل جُندی‌ها لباس بپوشند و در‏‎ ‎‏جبهه بروند؟ ادامه دادند: امروز که یک تحول بزرگی در ملت ما پیدا شده و خدای تبارک‎‏ و تعالی به این ملت عنایت فرموده و این تحول را به قدرت خود‏‎ ‎‏ایجاد فرموده است، در روحانیون هم این تحول حاصل شده است.‏‎ روحانیون الان در صف مجاهدین جهاد می‌کنند و کشته می‌دهند و شهید‏‎ ‎‏می‌دهند و با سلاح در بین توده‌های مردم ظاهر می‌شوند.

حضرت آیت‌الله خمینی با بیان اینکه امروز آن سدِ ‎‏عدم دخالت روحانی در امور اجتماعی و سیاسی و جنگی شکسته‏‎ ‎‏شد، فرمودند: همه علمای بلاد و همه طلاب و روحانیون‏‎ ‎‏بلاد حاضر در صحنه هستند و همراه با برادران سپاهی خودشان و‏‎ ‎‏برادران ارتشی خودشان در جبهه‌ها می‌روند و فداکاری می‌کنند.‏

‏امام با خطاب قرار دادن علما، افزودند: برادران عزیز من، فرزندان اسلام! توجه داشته باشید که باز یک‏‎ ‎‏جریانی در کار است شما را منعزل کنند از این امری که در او هستید.‏  ‎‏مبادا گروه‌ها یا آن‌هایی که نمی‌خواهند روحانیون در این کشورها‏‎ ‎‏نفس بکشند، شما را اغفال کنند و برگردانند به کنج‌های مدارس و‏‎ ‎‏منزوی کنند در حجره‌ها! شما همان‌طوری که علم باید بیاموزید و‏‎ ‎‏تقوا در راس برنامه شما باشد، ‏‏[‏‏در‏‏]‏‏ مهیا بودن از برای دخالت در امور‏‎ ‎‏سیاسی و امور اجتماعی و دخالت در مشکلات مسلمین و حاضر‏‎ ‎‏بودن از برای دفاع از کشور اسلامی هم باید کوشش کنید.‌‏

بنیانگذار انقلاب اسلامی درباره منتقدان آن روزهای روحانیون هم تصریح کردند: این‌هایی که از روحانیون انتقاد می‌کنند، کجا هستند؟ در کدام زاویه‏‎ ‎‏هستند که وقتی انقلاب شد، ریختند و اسلحه‌ها را به غارت بردند و‏‎ ‎‏الان هم اسلحه‌ها در دست آن‌هاست و آن روز که جنگ بود، آن‌ها کنار‏‎ ‎‏نشستند و منتظر اینند که عراق یا قدرت دیگری غلبه کند و ملحق به‏‎ ‎‏آن‌ها بشوند.

امام خمینی(ره) با تاکید بر اینکه روحانیون ما در صحنه حاضرند؛ افزودند: شهدای آن‌ها الان در‏‎ ‎‏مقابل چشم من، بسیاری‌شان یا بعضی‌شان حاضرند. خود جوان‌های‏‎ ‎‏روحانی با اسلحه از جنگ برگشتند، آن‌هایی که انتقاد از روحانیون‏‎ ‎‏می‌کنند در کدام جبهه رفتند؟ کدام شهید را دادند؟ بیاورند عرضه کنند.

دروغی به نام مخالفت ارتش با روحانیت

چهاردهم اسفند ماه سال ۵۹ امام (ره) با تاکید بر اینکه آن‌هایی که می‌گویند ارتش و روحانیت با هم مخالف هستند، دروغ‏‎ ‎‏می‌گویند؛ تصریح کردند: همین روحانیون عزیزند که از بلاد مختلف و‏‎ ‎‏الان از قم و مشهد -‌دو مرکز بزرگ علمی-‌ در این‌جا حاضرند با تفنگ‌ها‏‎ ‎‏که هم شهید داده‌اند و هم مجروح و الان آمده‌اند این‌جا و بعد هم‏‎ ‎‏ان‌شاءالله می‌روند و ان‌شاءالله پیروز می‌شوند.

پیوند مبارک نیروهای نظامی، مردم و روحانیون

امام خمینی (ره) ۱۸ فروردین سال ۶۰ در دیدار با خلبانان و پرسنل نیروی هوایی ضمن ابراز امیدواری به تداوم پیوند نیروهای مسلح و روحانیون و مردم، فرمودند: شما آقایان نیروی‏‌هوایی و دریایی و زمینی و سایر قوای مسلح این مطلب را باید درست توجه بکنید که این روحانیون‏‎ ‎‏که در بین شما می‌آیند و یک کارهایی را انجام می‌دهند ‌در آن‏‎ ‎‏حدودی که باید انجام بدهند،‌ این‌ها به صلاحِ هم شما و هم کشور و هم‏‎ ‎‏اسلام است.

بنیانگذار انقلاب ضمن هشدار درباره دست‌هایی که می‌خواستند شما را از روحانیون جدا و‏‎ ‎‏ملت را به شما بدبین کنند؛ تصریح کردند: باید شما توجه به این معنا بکنید که اگر‏‎ ‎‏چنان‌چه روحانیون همراه شما باشند... آن‌ها پشتیبان شما هستند. ‎‏البته آن‌ها (روحانیون) در حدود آن چیزی که‏‎ ‎‏ماموریت دارند باید عمل کنند و به قوت خودش هم باید باقی باشد.‌‏

امام راحل (ره) با بیان اینکه حضور نماینده روحانیون در پادگان‌ها‏‎ ‎، به نفع نیروهای مسلح است، تصریح کردند: اگر کسی این معنا را بگوید که این‌ها‏‎ ‎‏برای شما ‌مثلا ضرر دارد، این صحیح نیست. ملت به واسطه همین‏‎ ‎‏معنا پشتیبان شما باقی می‌ماند و من امیدوارم که این ارتباطی که الان حاصل است بین همه قشرها، این ارتباط محفوظ بماند و کشور ما با‏‎ ‎‏همین ارتباط می‌تواند پیش برود.

شرح رسالت حمایتی علما از مدافعان وطن

‏‏امام خمینی (ره) چهارم آذرماه سال ۶۰ در شرح رسالت حمایتی علما خطاب به آنها تاکید کردند: «علمای اعلام و ائمه جماعت و خطبای محترم بر حجم ارشاد و‏‎ ‎‏رهنمودهای خود بیافزایند و قشرهای میلیونیِ مردم را متوجه طرق‏‎ ‎‏نگهبانی از اسلام و احکام مقدسه و حراست از جمهوری اسلامی‏‎ ‎‏نمایند، به توده‌های متعهد میلیونیِ اسلامی لزوم تشریک مساعی در‏‎ ‎‏تمام امور کشوری و لشکری و اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی را‏‎ ‎‏گوشزد نمایند، به آنان توصیه کنند که برای کمک به اقتصاد کشور‏‎ ‎‏که امروز از اهم مسائل است،‌ از اسراف، تبذیر و استعمال امور‏‎ ‎‏تشریفاتی و تجملی اجتناب نمایند، از کمک کردن به جنگ و‏‎ ‎‏جنگ‌زدگان غفلت ننمایند، از شرکت در بسیج مستضعفان و تعلیم و‏‎ ‎‏تربیت دیدن برای حراست از اسلام عزیز کوشا باشند.

مردم به‏‎ ‎‏پیروزی‏ مطمئن شوند

حضرت آیت‌الله خمینی بیست و یک آذر سال ۶۰ هم از روحانیون می‌خواهد که مردم را ارشاد کرده و به آنها اطمینان پیروزی دهند که خدای تبارک‌وتعالی وعده‌اش تخلف ندارد؛ وعده پیروزی داده به کسی که برای خدا‏‎ ‎‏قیام می‌کند و نصرت می‌کند اسلام و دین خدا را.

امام (ره) درباره ضرورت ارشاد جوانان در آن مقطع هم تاکید می‌کنند: جوان‌ها را از این که‏‎ خدای‌نخواسته یک وقتی به دام این اراذل (اشخاصی که‏‎ ‎‏ می‌خواهند انحراف حاصل کنند) بیفتند، باید خیلی تحذیر‏‎ ‎‏کنید. این‌ها در همه‌جا باز هم دارند ‏‏[‏‏توطئه می‌کنند‏‏] ‏. در نمازهای‏‎ ‎‏جمعه، در جماعات، به مردم‏ ‎اطمینان بدهند که پیروزی هست برای شما.

‏ ‎‏تکلیف روحانیون: حافظ بیداری مردم باشید

۲۵ مهرماه سال ۶۱ بنیان‌گذار انقلاب از همه علما و روحانیون چه مراجع و چه طلبه‌های جوان خواست که با خطبه و با سخنرانی، مردم را بیدار و حفظ کنند. امام (ره) تصریح کرد: علما و ائمه جمعه و جماعات با آن سنگرهایی که دارند، مردم را در سنگرها حفظ کنند و خود مردم بحمدالله حاضر هستند و ما باید از آن‌ها تشکر کنیم.

حضرت آیت‌الله خمینی تکلیف همه‏‎ ‎‏روحانیون، چه خطبایی که منبر تشریف می‌برند یا ائمه جمعه و‏‎ ‎‏جماعت و هر کس که با مردم سروکار دارد، این‌گونه تعیین می‌کنند: وضعیت قیام حضرت سیدالشهدا را به مردم درست‏‎ ‎‏بفهمانند که قیام برای چه بود و با چه عده‌ای قیام شد و با‏‎ ‎‏تحمل چه مصائبی آن قیام به آخر رسید که به آخر نخواهد رسید. ‏ علمای اعلام، گویندگان بزرگ، ‏‎ ‎‏خطبای عظیم‌الشأن هم باید جهاد کنند و جهاد آن‌ها تبلیغ است، جهاد‏‎ ‎‏آن‌ها فهماندن حجم این پیروزی است.

‏‏اول خردادماه سال ۶۲ بنیان‌گذار انقلاب از خدمات شایسته همه اقشار به‌ویژه روحانیون قدردانی کرده و گفتند: در این مدت‏‎ ‎‏طولانی، چه رنج‌ها بردید و چه خدمت‌های شایسته در سرتاسر کشور، ‏‎ ‎‏در جبهه و پشت جبهه تقدیم خدای تبارک‌وتعالی کردید.

اولویت جبهه است

‏‏امام (ره) گرچه تحصیل فقه را در اولویت دانستند اما سیزدهم شهریور سال ۶۲ هم خاطرنشان کردند: همه این‌ها به‌خاطر حفظ‏‎ ‎‏اسلام است و اگر برای حفظ اسلام احتیاج باشد که آقایان به‏‎ ‎‏جبهه‌ها بروند و رزمندگان را تشویق بنمایند، باید این کار را انجام‏‎ ‎‏دهند. جبهه‌ها محتاج به روحانی‏‎ ‎‏هستند، چنانچه همه مردم محتاج هستند که روحانیون آن‌ها را هدایت‏‎ ‎‏کنند، ارشاد کنند، اگر توطئه‌ای در کار هست، آن‌ها آن توطئه را خنثی‏‎ ‎‏کنند.

بنیان‌گذار انقلاب از نیاز جبهه‌ها و شهرهای مرزی به روحانیون سخن گفت و تاکید کرد: ‏برای خدا روحانیون به جبهه‌ها بروند، به شهرهای مرزی بروند و‏ مردم را هدایت کنند. شیاطین همه‌جا هستند، باید در مقابلشان ‎‏جُندالله هم باشد. از جبهه‌ها مکرر این مطلب گفته شده است که‏‎ ‎‏روحانیون بیایند در اینجا، ما احتیاج داریم.

بنیان‌گذار انقلاب تصریح کردند: انصاف نیست که این‏‎ ‎‏جوان‌های عزیز ما در آنجا فداکاری کنند و از شماها تقاضا کنند که‏‎ ‎‏بیایید ما را هدایت کنید، بیایید ما را خطِ هدایت بدهید و ما مضایقه‏‎ ‎‏کنیم. این هم یکی از اموری است که باید آقایان توجه به آن بکنند. ‏‎ ‎‏ایام محرم و صفر هم یک فرصتی است که می‌توانند آقایان بروند در‏‎ آنجا (جبهه) و می‌توانند در شهرهای مرزی، ولو به‌نوبت ... آقایان در آن شهرها بروند.  باید آقایان باز هرجا می‌روند برای صحبت‌کردن، به‏‎ ‎‏جوان‌های ما توصیه کنند که جبهه‌ها را پر کنند.

‏روحانیت متعهد‏ و ‎‏پیشتاز ‏

‏‏امام خمینی (ره) بیست و نهم تیرماه سال ۶۷ روحانیون مبارز و متعهد به اسلام را در طول تاریخ و در سخت‌ترین‏‎ ‎‏شرایط مدافع حیثیت و اعتبار واقعی مردم توصیف کردند و فرمودند که‏‎ ‎هم ‌اکنون نیز در هر سنگری از خطوط مقدم جبهه گرفته تا مواضع‏‎ ‎‏دیگر، در کنار مردم‌اند و در هر حادثۀ غم‌بار و مصیبت‌آفرینی، شهدای‏‎ ‎‏بزرگواری را تقدیم نموده‌اند.

سوم اسفند همان سال هم روحانیون را حاملان امانت وحی و رسالت پاسداران شهیدی دانستند که ارکان عظمت و افتخار انقلاب اسلامی‏‎ ‎‏را بر دوش تعهد سرخ و خونین خویش حمل نموده‌اند. حضرت آیت‌الله خمینی (ره) روحانیت را حماسه‌سازان همیشه جاویدی دانستند که رسالۀ علمیه و عملیه خود‏‎ ‎‏را به دَم شهادت و مرکب خون نوشته‌اند و بر منبر هدایت و وعظ و‏‎ ‎‏خطابۀ ناس از شمع حیاتشان گوهر شب‌چراغ ساخته‌اند.

ایشان بر شهدای حوزه و روحانیت که در هنگامۀ نبرد، رشته تعلقات‏‎ ‎‏درس و بحث و مدرسه را بریدند و عقال تمنیات دنیا را از پای‏‎ ‎‏حقیقت علم برگرفتند و سبک‌بالان به میهمانی عرشیان رفتند و در‏‎ ‎‏مجمع ملکوتیان شعر حضور سروده‌اند؛ درود فرستادند و تصریح کردند که در پایان افتخارآمیز‏‎ ‎‏جنگ تحمیلی، رقم شهدا و جانبازان و مفقودین حوزه‌ها نسبت به‏‎ ‎‏قشرهای دیگر زیادتر است. بنیان‌گذار انقلاب، دو هزار و پانصد شهید طلبه و روحانی‏‎ ‎‏علوم دینی در سراسر ایران را نشان از آمادگی روحانیت برای دفاع از اسلام و کشور دانستند و فرمودند: خدا را سپاس می‌گزاریم که از دیوارهای فیضیه گرفته تا‏ سلول‌های مخوف و انفرادی رژیم شاه و از کوچه و خیابان تا مسجد و‏‎ ‎‏محراب امامت جمعه و جماعات و از دفاتر کار و محل خدمت تا‏‎ ‎‏خطوط مقدم جبهه‌ها و میادین مین، خون پاک شهدای حوزه و‏‎ ‎‏روحانیت، افق فقاهت را گلگون کرده است.



انتهای پیام/


 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خمینی بنیان گذار انقلاب تصریح کردند علمای اعلام امام خمینی آن هایی جوان ها جبهه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۲۸۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع روحانیون در حمایت از طرح «نور» با لباس جنگی + عکس

به گزارش صدای ایران از فرارو،جمعی از روحانیون در تجمع در حرم حضرت معصومه با لباس‌ها جنگی اعتراض خود با به بی حجابی نشان دادند و از طرح نور حمایت کردند.

 

دیگر خبرها

  • مدیریت انقلاب اسلامی ایران، رژیم صهیونیستی را در جهان منزوی کرد
  • طرح «نور» است یا «زور»؛ روحانیون برای جنگ با که لباس نظامی پوشیده‌اند؟
  • بیانیه حماس، جهاد اسلامی و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین
  • بیانیه مشترک حماس، جهاد اسلامی و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین
  • روحانیون و طلاب قم، لباس نظامی پوشیده اند برای جنگ با که؟ با زنان و دختران این سرزمین؟!
  • برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی نشاندهنده شکست طرح‌های شیطانی برای منزوی کردن ایران بود
  • رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است / طرح‌ شیطانی منزوی کردن ایران تاکنون به نتیجه نرسیده و بعد از این هم به نتیجه نمی‌رسد
  • تجمع روحانیون در حمایت از طرح «نور» با لباس جنگی + عکس
  • آمریکا و رژیم صهیونیستی بیش از پیش منزوی شده اند
  • (تصویر) عکس‌هایی از جشن عروسی دختر ناصرالدین‌شاه؛ ۱۳۰ سال قبل