Web Analytics Made Easy - Statcounter

تیم ایده و استارتاپی واحد علوم و تحقیقات، محصولات نانوامولسیون زعفران ایرانی، نانوامولسیون آویشن شیرازی و نانوامولسیون گل گاو زبان که همگی با تکنیک اولتراسونیک تولید شده‌اند را در رویداد ملی عصر امید رونمایی کرد.

به گزارش گروه علم و آموزش ایران اکونومیست، تیم تحقیقاتی متشکل از سیدامیرعلی انوار، حامد اهری و سارا اله یاری بیک از اعضای هیات علمی واحد علوم و تحقیقات، پس از ۱۲ سال تحقیق شبانه روزی در یک زمینه مشخص و معین، موفق به راه اندازی آزمایشگاه فوق تخصصی در زمینه تولید نانوامولسیون ترکیبات گیاهی در علوم و مهندسی صنایع غذایی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این آزمایشگاه موفق به کسب گرید A استاندارد اتحادیه اروپا و نیز استانداردهای ۱۷۰۲۵، GLP و ISO۹۰۰۱  شده است. همچنین فرشته صحرائی و آسیه شجاعی به صورت مستقیم و سه متخصص نیز به صورت غیر مستقیم با آزمایشگاه مذکور همکاری دارند.

براساس این گزارش، این تیم تحقیقاتی اقدام به تولید محصولات نانو مانند نانوامولسیون گیاهان دارویی بخصوص نانوامولسیون زعفران ایرانی و نانو امولسیون گل محمدی کرده است. تکنیک به کار رفته در این تحقیقات  اولتراسونیک است که با استفاده از جدیدترین دستگاه های روز دنیا انجام می گیرد.

انوار با اشاره به اخذ مجوز وزارت صنعت، معدن و تجارت و مجوز وزارت بهداشت، گفت: این نکته حائز اهمیت است که کمتر محصول و ایده دانش محوری موفق به اخذ مجوز و ورود به بازار صنعت می شود. رسیدن به این مرحله باعث افتخار ما است و رونمایی اصلی صنعتی محصول نانوامولسیون زعفران ایرانی را در گام دوم انجام خواهیم داد.

وی ادامه داد: تاسیس آزمایشگاه تخصصی فناوری نانو خدمتی به دانشجویان علوم و مهندسی صنایع غذایی است که می‌توانند به منظور کارآموزی و انجام پایان نامه‌ها در این آزمایشگاه فعالیت کنند. این در حالی است که پس از گذشت چندین سال از عمر دانشکده علوم کشاورزی یک آزمایشگاه تخصصی به امکانات دانشکده اضافه شده است.

انوار گفت: این رویداد از حیث ایجاد ارتباط بین دانشگاه و صنعت و همچنین ایجاد فرصت جهت معرفی دستاوردهای دانشگاهی حائز اهمیت است.

تیم تحقیقاتی انوار استادیار گروه بهداشت مواد غذایی و همکاران وی اهری دانشیار گروه علوم و مهندسی صنایع غذایی، اله یاری بیک استادیار گروه فیزیک، مهدی رحیمیان و سیما مرادی موفق به دریافت اولین پتنت های US-Patent گرنت شده آمریکا  (۳ US-Patent )، سه عنوان اختراع ثبت شده در Patent Cooperation Treaty (PCT) (پتنت اتحادیه اروپا)، چندین مدال طلا و دیپلم افتخار از فستیوال های بین المللی شده اند. 
این تیم، اولین کنگره ملی واحد علوم و تحقیقات را در سراسر کشور برگزار کرده‌اند که سومین کنگره نیز در چهاردهم مهر ماه 1401 روز دامپزشک برگزار خواهد شد.

به گزارش ایران اکونومیست، رویداد ملی عصر امید از هشتم تا یازدهم خردادماه در مصلی امام خمینی (ره) با محوریت ارایه برنامه ‌های دانشگاه آزاد اسلامی در گام دوم، معرفی دستاوردهای فناورانه و نوآورانه دانشگاه و پرداختن به نیاز مردم برگزار می شود. در این رویداد، علاوه بر ارایه دستاوردهای فناورانه و نوآورانه دانشگاه آزاد اسلامی، برنامه تحول و تعالی، اسناد آمایش استان‌ها، تحولات و مسیر آینده دانشگاه عرضه شده است.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: دانشگاه آزاد اسلامی ، زعفران ، فناوری

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی زعفران فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۲۸۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۱ هزار داوطلب گیلانی کنکور سراسری باهم رقابت کردند

به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان دمیرچی ظهر جمعه در گفت و گو با رسانه‌ها با اشاره به اینکه صبح امروز ۱۱ هزار و ۸۰۰ داوطلب گروه آزمایشی علوم تجربی با هم رقابت کردند، اظهار کرد: در این رقابت دو روزه بیش از ۲۷ هزار و ۸۰۰ داوطلب گیلانی مرد و زن با هم رقابت کردند.

دمیرچی با بیان اینکه آزمون سراسری نوبت نخست سال ۱۴۰۳ در ۱۴ حوزه امتحانی گیلان همزمان با سراسر کشور پنجشنبه ۶ و جمعه ۷ اردیبهشت ماه برگزار شد، افزود: داوطلبان گیلانی در ۵ گروه آزمایشی ریاضی و فنی، علوم انسانی، تجربی، هنر و زبان‌های خارجی با هم رقابت کردند.

وی با بیان اینکه مرحله دوم این آزمون ۷ و ۸ تیر برگزار و نتایج قطعی ۲ آزمون پایان شهریور اعلام می‌شود، گفت: ۳ هزار و ۶۸۲ داوطلب رشته ریاضی فیزیک، ۸ هزار و ۲۹۲ نفر در رشته علوم انسانی، ۱۱ هزار و ۸۰۰ نفر در تجربی، هزار و ۲۱۹ داوطلب هنر و ۲ هزار و ۶۹۵ نفر در رشته زبان‌های خارجی با هم رقابت کردند.

کد خبر 6089184

دیگر خبرها

  • ۲۵ درصد زعفران تولیدی در داخل مصرف می‌شود
  • نحوه نظارت بر صحت نتایج آزمایش‌ها در آزمایشگاه‌های پزشکی
  • تأکید مدیر شبکه آموزش بر پاسداشت زبان فارسی و شعر و موسیقی اصیل ایرانی
  • اهمیت ویژه به پاسداشت زبان و ادبیات فارسی ، شعر و موسیقی اصیل ایرانی در شبکه آموزش
  • رئیس انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی تشخیص طبی ایران : آزمایشگاه‌های تشخیص‌طبی در بین گروه‌های پزشکی دارای کمترین شکایت هستند
  • ورود هوش مصنوعی به تشخیص‌‌های آزمایشگاهی/ لزوم آشنایی دانش‌آموزان با علوم آزمایشگاهی
  • بیش از ۱۱ هزار داوطلب گیلانی کنکور سراسری باهم رقابت کردند
  • (عکس) سلفی ستاره ایرانی با بلاگر مشهور ژاپنی
  • روز دوم آزمون سراسری/ رقابت داوطلبان گروه‌ علوم تجربی در قزوین
  • تکنیک‌های طلایی برای سلامت مغز