Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - جاده ایلام به خوزستان "محور دهلران" خطرناک‌ترین جاده‌های استان ایلام بوده که تاکنون تصادفات زیادی در آن رخ داده و افراد زیادی نیز جان خود را از دست داده اند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام، جاده ایلام  به خوزستان "محمر دهلران"خطرناک ترین جاده استان ایلام  بوده  که تاکنون تصادفات زیادی در آن رخ داده و افراد زیادی نیز جان خود را از دست داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرچند در این تصادفات و جان دادن شهروندان عواملی چون سرعت، سبقت و بی توجهی به قوانین و الزامات رانندگی موثر و نقش آفرین هستند اما آن چه از همه مهمتر و باعث و بانی تصادفات مرگ بار در استان ایلام است "جاده" است که متاسفانه به رغم شعارهای مسئولان در بازسازی، بهسازی و ارتقاء کیفیت جاده و بیان رفع نقاط حادثه خیز کماکان مورد غفلت قرار گرفته است .

حافظه تاریخی ما یاری می‌کند که تا امروز کمتر مسئولی به استان سفر کرده و در این سفر سخن از بهبود اوضاع محورهای مواصلاتی استان نگفته باشد اما واقعیت امر اینجاست که علی‌رغم تمام این موارد هنوز هیچ اتفاقی نیافتاده و همچنان محورهای مواصلاتی ایلام قربانی می‌گیرد.

اما نتیجه بعد از رفتن از ایلام همان بیان وعده بوده است و دیگر هیچ! تصادفات اخیر در استان ایلام در هفته اخیر که به 7 کشته و مجروح انجامید و در بیمارستان نیز تعداد فوتی‌ها افزایش پیدا کرد و تعداد بسیاری مجروح و مصدوم سند آشکاری است بر غفلت مسئولان از حضور ارابه های مرگ در جاده ای ایلام که غفلت مسئولان بانی و علت آن است.

واژگونی خودروی پژو پارس در ورودی دهلران از طرف اندیمشک که به علت سرعت زیاد و عدم کنترل سه مصدوم بر جای گذاشتو بنا به گزارش ها حال یکی از مصدومین وخیم گزارش شده است. نیز گویای این واقعیت است که جاده‌های ایلام در اولویت مسئولان استانی نیست و جان دادن در جاده‌های مرگ این استان نیازمند چاره اندیشی است .

سرقت، خشونت و تصادفات 3 اتهام اول استان کرمان استتصادف زنجیره‌ای اتوبوس و کامیون در استان البرز 4 مصدوم برجای گذاشتچهارشنبه و پنجشنبه پر تصادف‌ترین روزها در جاده‌های اصفهان است

تززیق بودجه برای توسعه راه‌ها استان ایلام

سارا فلاحی،نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی‌  در سنوات گذشته نیز در واکنش به تصادفات‌ جاده‌ای مرگ بار درایلام به نحوه تززیق بودجه برای توسعه راهها استان ایلام  انتقاد کرد و اظهار داشت:  وزراء راه و صمت باید پاسخگو باشند.

وی یکی از مهم ترین نیازمندی‌های مهم و حیاتی استان ایلام را بهینه و استاندارد شدن جاده‌ها و راه‌های ارتباطی آن دانست و بیان کرد:  متاسفانه علی رغم همه تلاش ها، تا کنون متناسب با نیاز استان،  برای این مهم بودجه لازم تزریق نشده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد:   بدبختانه وقتی این راه های غیر استاندارد و خودروهای بی کیفیت در کنار هم قرار می‌گیرند به بلای جان مردم تبدیل می شوند. این بلای مضاعف در همین تعطیلات نوروز که هنوز به نیمه نرسیده باعث شده بسیاری از عزیزان ما در اثر تصادف از بین بروند. در این راستا هم وزیر راه و وزیر صمت و هم سایر مسئولین ذیربط باید چاره اندیشی کنند.

به گزارش تسنیم؛ هرچند فرهنگ‌سازی و تزریق بودجه و مقایسه آماری لازم است اما ای کاش مسئولان استانی برای طرح‌های نمیه تمام جاده‌ای، وعده‌های بی شمار و اخبار مکرر رفع نقاط حادثه خیز و بیان حضور تیم های نظارتی و کنترلی در جاده‌های استان ایلام نیز چاده اندیشی کنند و شعار را کنار گذاشته و وارد فاز عمل شوند.

باهم نمونه ای از تصادف حادث شده در محور دهلران به تاریخ شامگاه سه شنبه را با هم ببینیم.

 

 

انتهای پیام/180/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان ایلام جاده ای جاده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۲۸۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«همسایه شما، زهره» بیانگر بی‌مهری جامعه/ درخشنده دردی لاعلاج ساخته است

فیلم سینمایی «همسایه شما، زهره» به کارگردانی علی درخشنده از چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه در سینماهای گروه «هنروتجربه» اکران شد. از این رو به گفت‌وگو با مهسان فراست منتقد و کارشناس سینما و تئاتر درباره این فیلم پرداخته‌ایم.

مهسان فراست منتقد و کارشناس سینما درباره فیلم سینمایی همسایه شما، زهره گفت: همسایه شما، زهره فیلمی است که درد دارد اما علاج ندارد. در بطن جامعه آدم‌های دردمند چاره ای جز سکوت یا مرگ ندارند. در این فیلم زهره زنی با درد مشترک جامعه امروزی تلاش دارد حرف بزند، سکوتش را بشکند و صدایش را فریاد بزند، ولی متاسفانه در جامعه ما این صدا را خفه می‌‌کنند.

وی ادامه داد: فیلم همسایه شما زهره، تلاش دارد بیانگر بی مهری‌های جامعه ای باشد ‌که هیچ کس از حال دیگری خبر ندارد، حتی در جامعه کوچکی مانند خانواده. در خانواده آنقدر بی عاطفی افراد موج می‌زند و کسی صدای تنهایی مادر را نمی‌شنود که زهره مجبور می‌شود انتقام بگیرد.

این منتقد افزود: درخشنده به درستی درد امروز را می‌فهمد و در این فیلم به روانکاوی و آسیب های جامعه اجتماعی ایران می‌پردازد که بیشتر افراد در زمان طفولیت گریبان گیر آن می‌شوند و در بزرگسالی آثار این افسار گسیختگی بیشتر گریبان گیر آن‌ها می‌شود.

فراست بیان کرد: زیبایی داستان دلنوشته‌ها و به نوعی اعترافات زهره است که به زیبایی داستان اضافه کرده است و تماشاگر با نوشته‌های زهره دوست دارد ادامه داستان را ببیند. همچنین بازی خانم رویا افشار نشان از چیره دستی ۴۰سال هنرمند بودن را به رخ می‌کشد. 

وی در پایان صحبت‌هایش گفت: این فیلم سینمایی در آخر این حرف را می‌زند که آدم‌های جامعه ما درد دارند، از بی کسی، بی‌مهری غم دارند اما در تنهایی خود گیر می‌کنند؛ آدما وسط غم و تنهایی و غصه‌هایشان می‌میرند و شاید ظاهراً همه چیز خوب باشد اما روح در بدن جان می‌دهد و انسان فکر می‌کند دیگر توان ادامه دادن ندارد و نفس کم آورده است. در آخر می‌‌گویم آدم‌ها را در ناراحتی و در تنهایی رها نکنید چون آن زمان آدم زنده است اما واقعاً می‌میرد.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر

دیگر خبرها

  • کاهش ۱۰ درصدی تصادفات سالانه با رفع نقاط حادثه خیز از امسال اجرایی می‌شود
  • به فکر تلفات تصادفات در جاده تایباد ـ خواف باشید
  • از باستان‌شناسی خلیج‌فارس غافل مانده‌ایم
  • «همسایه شما، زهره» بیانگر بی‌مهری جامعه/ درخشنده دردی لاعلاج ساخته است
  • ساخت هر کیلومتر مربع آسفالت چقدر هزینه دارد؟
  • پیگیری تکمیل بازسازی جاده شهداد - نهبندان در دستورکار دادستانی کرمان
  • تکمیل بازسازی جاده شهداد - نهبندان زیر ذره بین دادستانی کرمان
  • هر کیلومتر آسفالت ۳.۵ میلیارد تومان هزینه دارد
  • ضرورت کاهش سرعت متوسط سالانه خودروها/ مقوله آموزرش در رسانه‌ها پررنگ‌تر شود
  • تخصیص ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار به ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز