Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار رسول رحیمی روز سه‌شنبه در نشست شورای پدافند غیرعامل استان قزوین افزود: قزوین به عنوان یک استان صنعتی و کشاورزی و یک مرکز شریانی شمال به جنوب و شرق به غرب باید به دنبال کاهش آسیب پذیری در حوزه پدافند غیرعامل باشد.
معاون امور استان های پدافند غیر عامل کشور ادامه داد: طرح جامع پدافند غیر عامل استان قزوین سال گذشته ارائه شده داده شده و امیدواریم مورد توجه دستگاه های استانی قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ابرازی کرد: سهم ۲۵۰ میلیون تومان سازمان پدافند غیرعامل کشور و  همچنین سهم استان برای تهیه این طرح پرداخت شده و امروز طرح پدافند غیرعامل شهر قزوین نیز توسط شهرداری قزوین دنبال می شود که از آن استقبال می کنیم.

رحیمی با اشاره به این موضوع که نشست های کمیته دائمی پدافند غیر عامل کشور به صورت ماهیانه با حضور سردار باقری، وزیر کشور، وزیر دفاع، رییس سازمان برنامه بودجه و رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس تشکیل می شود،افزود: این نشست دارای مصوباتی است که اگر استان ها آن به مرحله انجام برسانند از بسیاری از اتفاقات جلوگیری می شود.

این مسوول با طرح این مسئله که امروز موضوع ریزش ساختمان متروپل در آبادان موجب ناراحتی در کل کشور شده است، یادآور شد: براساس گزارش های دریافتی در شهر محمدیه قزوین نیز یک ساختمان چندطبقه مسکونی وجود دارد که به طور کامل امنیت ندارد و مسوولان استانی باید هر چه زودتر برای این موضوع تدبیری بیاندیشند که شاهد اتفاقات ناگوار نباشیم.

رحیمی با ذکر این که پدافند زیستی از جمله موضوعات مهم است که نباید نسبت به آن غفلت کنیم،افزود: ویروس کرونا بیش از دو سال کشور و جهان را درگیر کرد ولی بیوتروریست همواره برای ما مطرح است و نباید منتظر موشک باشیم تا برایمان اتفاقی بیفتد بلکه باید در برابر هر تهدیدی آمادگی داشته باشیم و نیز فراموش نکنیم که پدافند یک مسئله مردم محور است.

معاون امور استانهای سازمان پدافند غیر عامل کشور اضافه کرد: وظیفه پدافند غیرعامل پیشبینی و پیشگیری است بنا براین نظام آمادگی دستگاه های اجرایی برای تهدیدات باید همیشه فعال باشد.

وی یادآور شد: در بودجه سال ۱۴۰۱ یک درصد از بودجه هر سازمانی به طرح های پدافند غیر عامل برای آن دستگاه باید اختصاص یابد و همه طبق قانون مکلف و موظفند این مهم را رعایت کنند.

وی ادامه داد: مصون سازی دارایی های استان ها از مشکلات، رصد و پایش تهدیدات و کمک به پایش طرح های مطالعات پدافندی شهری مراکز استان ها از اهداف ما است که در شوراهای پدافند استانی باید مورد توجه جدی قرار بگیرد.

 در پایان این جلسه محمد مهدی اعلایی استاندار قزوین از سوی سردار باقری رییس دائمی ستاد پدافند غیر عامل کشور به عنوان رییس شورای پدافند غیر عامل استان قزوین معرفی شد.

پدافند غیرعامل به مجموعه اقداماتی گفته می شود که بدون به کارگیری سلاح و جنگ افزار از وارد شدن خسارات جانی و مالی در مقابل تهدیدات و هجوم دشمنان جلوگیری می کند یا کاهش داد. 
 

برچسب‌ها پدافند غیر عامل استان قزوین قزوین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پدافند غیر عامل استان قزوین قزوین پدافند غیر عامل استان قزوین قزوین پدافند غیر عامل کشور عامل استان قزوین پدافند غیرعامل استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۲۹۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ درصد نانوایی‌های سمنان دوگانه‌سوز شود

جانشین سازمان‌ پدافند غیرعامل کشور گفت: بر اساس دستورالعمل‌های پدافند غیرعامل، باید ۳۰ درصد نانوایی‌های سطح استان سمنان دوگانه‌سوز شود و برای شهرهای بزرگ، نانوایی سایر پیش‌بینی شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان، سردار محسن ساسانی امروز_ سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در نشست مشترک با استاندار سمنان اظهار کرد: با قاطعیت عرض می کنم که امروز هیچ عملیات نظامی قادر نیست در تمام کشور ما در یک لحظه سامانه سوخت‌رسانی ما را قطع کند، اما بحث حملات رایانه‌ای از مواردی است که باید از لحاظ پدافند غیرعامل بیش از پیش مورد توجه باشد.

وی افزود: بر اساس دستورالعمل های پدافند غیرعامل، باید ۳۰ درصد نانوایی های سطح استان سمنان دوگانه‌سوز شود و برای شهرهای بزرگ، نانوایی سایر پیش‌بینی شود.

جانشین سازمان پدافند غیرعامل کشور با تاکید بر اینکه پیش‌بینی و پیشگیری، دو اصل بسیار مهم در حوزه پدافند غیرعامل است، خاطرنشان کرد: طراحی، سازماندهی، تجهیز، آموزش، تمرین و رزمایش ارکان اصلی دستیابی به آمادگی در حوزه پدافند غیرعامل است.

ساسانی تصریح کرد: فرمانده مقابله با شرایط اضطراری و بحران و فرماندهی عملیات در سطح استان، استاندار هر استان است.

وی ادامه داد: یکی از سیاست‌های اصلی ما در بحث پدافند غیرعامل، توجیه و توضیح متقابل در خصوص سیاست‌ها و سازوکار اجرایی پدافند غیرعامل است که این مهم برای آمادگی بیشتر در تمام سطح کشور، در دستور کار ما قرار دارد.

کد خبر 749299

دیگر خبرها

  • اولویت امروز پایش تهدیدات و برنامه ریزی برای مقابله است
  • حل مساله گردوغبار نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌ها است
  • رئیس سازمان حفاظت محیط زیست: حل مسئله گرد و غبار نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌هاست / باید از ظرفیت رسانه‌ها استفاده کنیم
  • آگاهی‌بخشی مهمترین پایه پدافند غیرعامل است
  • ۳۰ درصد نانوایی‌های سمنان دوگانه‌سوز شود
  • سمنان در اجرای سازوکار اجرایی پدافند غیرعامل نیازمند خودمراقبتی است
  • تکالیف کارگروه پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • تکالیف جدید کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی کشور
  • تکالیف کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • تعیین تکلیف کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی