Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@04:41:30 GMT

پیمان تجارت آزاد رژیم صهیونیستی با امارات امضا شد

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۲۹۳۳۶

پیمان تجارت آزاد رژیم صهیونیستی با امارات امضا شد

امیر حایک امروز سه شنبه با انتشار عکسهایی از مراسم  امضای این موافقتنامه در حساب کاربری خود در توئیتر، این رویداد را تبریک گفت . 

وزارت اقتصاد رژیم صهیونیستی روز گذشته اعلام کرده بود : اسرائیل و امارات با هدف تقویت تجارت فی مابین،  امروز در دبی توافقنامه تجارت آزاد امضا می کنند .

به گزارش الجزیره این منبع افزود: براساس این موافقتنامه ، تعرفه گمرکی برای ۹۶ درصد از محصولات از جمله محصولات غذایی و کشاورزی، لوازم آرایشی و بهداشتی، تجهیزات پزشکی و دارو لغو می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برهمین اساس، این موافقتنامه شامل موضوعاتی نظارتی، گمرکی، همکاری، تدارکات دولتی، تجارت الکترونیک و حفظ حقوق مالکیت معنوی است.

با اینحال، تاکنون هیچ تایید رسمی از سوی امارات در مورد آنچه توسط وزارت اقتصاد اسرائیل گزارش شده است، وجود ندارد.

بر اساس توئیت امیر حایک سفیر تل‌آویو در امارات "اورنا باربیبای، وزیر اقتصاد و صنعت رژیم صهیونیستی ، روز یکشنبه برای امضای این توافق وارد امارات شده است.

گزارش وزارت اقتصاد رژیم صهیونیستی حاکی است : وی در بخشی از سفر خود به امارات ضمن امضای یادداشت تفاهمی برای همکاری، با وزرا، مقامات ارشد دولتی و نمایندگان شرکت‌ها و مؤسسات برای تقویت روابط تجاری دیدار خواهد کرد تا به گفته خودش، از طریق این مسیر مشترک همکاری به رفاه شهروندان و تسهیل تجارت فی مابین کمک شود.

وی افزود: این اولین توافق تجاری با یک کشور عربی است که بلافاصله پس از برقراری روابط دیپلماتیک انجام می شود.

در ۱۳ آگوست ۲۰۲۰، دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا اعلام کرد که اسرائیل و امارات برای عادی سازی روابط به توافق رسیده اند. به دنبال آن چند موافقت نامه صلح توسط تل آویو با تعدادی از کشورهای عربی منعقد شد.

فلسطینی ها عادی سازی روابط برخی کشورهای عربی با اسرائیل را محکوم و آن را مغایر موضع جمعی کشورهای عربی برای حل مناقشه اسرائیل و فلسطین عنوان کرده اند که حل این مناقشه را پیش نیاز هرگونه برقراری روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود.

برچسب‌ها تجارت رژیم صهیونیستی امارات‌ متحده ‌عربی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تجارت رژیم صهیونیستی امارات متحده عربی تجارت رژیم صهیونیستی امارات متحده عربی رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۲۹۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار رهبر اپوزیسیون اسرائیل با وزیر خارجه امارات

رهبر اپوزیسیون و نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی یائیر لاپید به ابوظبی رفته و با وزیر خارجه امارات متحده عربی دیدار کرد.

به گزارش مشرق، یک روز پس از سفر وزیر خارجه آمریکا به فلسطین اشغالی و دیدار او با سران اسرائیل، رهبر اپوزیسیون این رژیم به امارات سفر کرد.دفتر لاپید با انتشار یک بیانیه اعلام کرد که رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی در «یک سفر دیپلماتیک» به ابوظبی با وزیر خارجه امارات شیخ عبدالله بن زاید دیدار کرد.

طبق این روایت، دیدار در خانه وزیر خارجه امارات انجام شد و آنها درباره «تلاش‌های جاری برای دستیابی به توافق برای آزادی گروگان‌ها و این موضوع که غزه پس از پایان جنگ چگونه خواهد بود»، بحث کردند.

دفتر نخست‌وزیر سابق اسرائیل در این دیدار بر «نیاز فوری برای آزادی گروگان‌ها» تاکید کرد و به وزیر خارجه امارات گفت که «هر کشوری در منطقه می‌تواند بر این توافق تأثیر بگذارد».

لاپید افزود:« اسرائیل این منفعت را دارد که به همراه امارات متحده عربی و کشورهای عربی میانه رو، همکاری سیاسی و اقتصادی ایجاد کند که بتواند راه‌‎حل‌هایی برای مشکلات جهانی ارائه دهد و با انواع تهدیدات منطقه‌ای مقابله کند».

دیگر خبرها

  • اولین اظهارات اردوغان پس از قطع روابط تجاری با اسرائیل/ نتانیاهو بی‌رحم است
  • تعلیق مبادلات تجاری با اسرائیل ضروری بود/ نتانیاهو بی‌رحم است
  • اردوغان : دادوستد با اسرائیل را خاتمه دادیم
  • اردوغان: تعلیق مبادلات تجاری با اسرائیل ضروری بود
  • اردوغان: تجارت با اسرائیل را ندیده گرفتیم و این در را بستیم
  • این کشور همه فعالیت‌های تجاری با اسرائیل را تعلیق کرد
  • ترکیه تجارت با اسرائیل را به طور کامل متوقف کرد
  • دستاورد سفر بذرپاش به امارات متحده عربی چه بود؟ 
  • دیدار رهبر اپوزیسیون اسرائیل با وزیر خارجه امارات
  • شکست ائتلاف ضدایرانی