Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، دولت سیزدهم لایحه « اجازه مشارکت جمهوری اسلامی ایران در افزایش سهام سرمایه دور ششم بانک توسعه اسلامی » را تقدیم مجلس کرد. 

سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در توضیح ضرورت تقدیم این لایحه گفت: بر اساس قطعنامه نشست سازمان همکاری اسلامی در تاریخ 31 می 2019 (10 خرداد 1398) و همچنین مصوبه چهل و پنجمین نشست هیات عامل بانک توسعه اسلامی در تابستان سال 2020 ، بانک مزبور پیشنهاد افزایش ششمین دور سهام سرمایه عمومی خود به میزان پنج میلیارد و پانصد میلیون دینار اسلامی را تصویب نمود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با احتساب افزایش سهام سرمایه فوق سرمایه عمومی بانک از میزان پنجاه میلیارد دینار اسلامی به پنجاه و پنج میلیارد و پانصد میلیون دینار اسلامی افزایش می یابد که این افزایش سرمایه می بایست از سوی کشورهای مشارکت کننده در یک بازه زمانی چهارده ساله و طی (28) قسط شش ماهه از 2023 لغایت 2036 میلادی پرداخت گردد . ارزش هر سهم از سهام ششمین دور افزایش سرمایه ده هزار دینار اسلامی است که شروع اقساط از ابتدای ژانویه سال 2023 میلادی خواهد بود . با عنایت به اینکه جمهوری اسلامی ایران مجاز به پذیره نویسی در این دور افزایش سرمایه بانک مذکور می باشد ، لایحه تقدیم مجلس شورای اسلامی گردید.

 حسینی افزود : بانک توسعه اسلامی بزرگترین نهاد مالی منطبق بر قوانین شرع اسلام و جهان و به عنوان یکی از نهاد های تخصصی سازمان همکاری اسلامی در بین بانک های توسعه ای می باشد . در حال حاضر جمهوری اسلامی ایران سومین سهامدار این بانک پس از عربستان سعودی و لیبی می باشد . 
معاون پارلمانی رئیس جمهور خاطر نشان کرد: با عنایت به لزوم حفظ جایگاه و رتبه جمهوری اسلامی ایران  در بانک توسعه اسلامی به عنوان سومین بانک عضو و استفاده از فرصت موصوف برای ارتقاء نفوذ کشورمان در هیات عامل و هیات مدیره اجرایی بانک با هدف استفاده بیشتر از تسهیلات این بانک به ویژه تامین مالی به نفع پروژه های زیربنایی،  لایحه تقدیم گردیده است .لایحه « اجازه مشارکت جمهوری اسلامی ایران در افزایش سهام سرمایه دور ششم بانک توسعه اسلامی »تقدیم مجلس شد

معاون امور مجلس رئیس جمهور گفت: لایحه « اجازه مشارکت جمهوری اسلامی ایران در افزایش سهام سرمایه دور ششم بانک توسعه اسلامی »تقدیم مجلس شورای اسلامی شد.

سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در توضیح ضرورت تقدیم این لایحه گفت: بر اساس قطعنامه نشست سازمان همکاری اسلامی در تاریخ 31 می 2019 (10 خرداد 1398) و همچنین مصوبه چهل و پنجمین نشست هیات عامل بانک توسعه اسلامی در تابستان سال 2020 ، بانک مزبور پیشنهاد افزایش ششمین دور سهام سرمایه عمومی خود به میزان پنج میلیارد و پانصد میلیون دینار اسلامی را تصویب نمود . با احتساب افزایش سهام سرمایه فوق سرمایه عمومی بانک از میزان پنجاه میلیارد دینار اسلامی به پنجاه و پنج میلیارد و پانصد میلیون دینار اسلامی افزایش می یابد که این افزایش سرمایه می بایست از سوی کشورهای مشارکت کننده در یک بازه زمانی چهارده ساله و طی (28) قسط شش ماهه از 2023 لغایت 2036 میلادی پرداخت گردد . ارزش هر سهم از سهام ششمین دور افزایش سرمایه ده هزار دینار اسلامی است که شروع اقساط از ابتدای ژانویه سال 2023 میلادی خواهد بود . با عنایت به اینکه جمهوری اسلامی ایران مجاز به پذیره نویسی در این دور افزایش سرمایه بانک مذکور می باشد ، لایحه تقدیم مجلس شورای اسلامی گردید.

حسینی افزود : بانک توسعه اسلامی بزرگترین نهاد مالی منطبق بر قوانین شرع اسلام و جهان و به عنوان یکی از نهاد های تخصصی سازمان همکاری اسلامی در بین بانک های توسعه ای می باشد . در حال حاضر جمهوری اسلامی ایران سومین سهامدار این بانک پس از عربستان سعودی و لیبی می باشد . 

معاون پارلمانی رئیس جمهور خاطر نشان کرد: با عنایت به لزوم حفظ جایگاه و رتبه جمهوری اسلامی ایران  در بانک توسعه اسلامی به عنوان سومین بانک عضو و استفاده از فرصت موصوف برای ارتقاء نفوذ کشورمان در هیات عامل و هیات مدیره اجرایی بانک با هدف استفاده بیشتر از تسهیلات این بانک به ویژه تامین مالی به نفع پروژه های زیربنایی،  لایحه تقدیم گردیده است .

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: سید محمد حسینی بانک توسعه اسلامی افزایش سرمایه معاون پارلمانی رئیس جمهور سازمان همکاری اسلامی جمهوری اسلامی ایران افزایش سهام سرمایه دور افزایش سرمایه بانک توسعه اسلامی سرمایه عمومی لایحه تقدیم تقدیم مجلس میزان پنج ششمین دور هیات عامل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۲۹۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه معنوی جمهوری اسلامی در این منطقه بی‌بدیل از جهان، رو به فزونی است

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: درباره همکاری‌های فرهنگی مشترک مثل ساخت فیلم‌های سینمایی مشترک و برگزاری هفته‌های فرهنگی دو کشور پیش‌بینی و مذاکره شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

اسماعیلی افزود: ‎سریلانکا کشوری با سابقه تمدنی کهن که از نقاط کلیدیِ جنوب آسیاست و نه تنها گروه‌های مسلمان در آن حضوری چشمگیر دارند، بلکه جمعیتی از پارسیان هند نیز در آن سکونت دارند.

وی همچنین گفت: گسترش روابط همه‌جانبه با سریلانکا همواره از اهداف مهم ایران است و انعقاد تفاهم‌نامه‌های جدید در این سفر نشان داد کوشش‌های ‎دولت مردمی برای گسترش عمق راهبردی کشورمان کارساز بوده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: ۵ سند جدید همکاری در حوزه‌های فرهنگ، علم، رسانه، ورزش و جوانان امضا کردیم و این اسناد همکاری‌های جدید ایران و سریلانکا، همکار‌ی‌های گسترده رسانه‌ای، سینمایی، جهانگردی و کتابخانه‌ای را در برمی‌گیرد که تکمیل‌کننده زنجیره‌ای از اقدامات سازنده قبلی است.

اسماعیلی همچنین گفت: هم در پاکستان و هم در سریلانکا کوشش کردیم که سندهای همکاری، برخلاف سالهای گذشته که اغلب دربرگیرنده کلیات و رویکردها بود، ناظر به جزییات تعاملات مشترک نیز باشد، چون باید بتوانیم چگونگی پیشرفت آن‌ها را اندازه‌گیری کنیم و همچنین، به ارزیابی نحوه کاربردی شدن تفاهم‌نامه‌ها بپردازیم.

اسناد همکاری‌های جدید ایران و سریلانکا که در حضور روسای جمهور امضا شد، همکار‌ی‌های گسترده رسانه‌ای، سینمایی، جهانگردی، کتابخانه‌ای و… را در برمی‌گیرد که تکمیل‌کننده زنجیره‌ای از اقدامات سازنده قبلی است. در پاکستان نیز در زمینه فرهنگ و دیگر موضوعات، پیشرفت‌های چشمگیری به دست آمد.

با دستاوردهای سفر آیت‌الله رئیسی به دو سرزمین استراتژیک در غرب و جنوب آسیا، طراحی یک سامانِ فرهنگی جدید در منطقه آغاز شده که پیش از این شاهد آن نبودیم.

همچنین دستگاه دیپلماسی_فرهنگی ما به طور دائمی، گسترش پدافند_فرهنگی علیه رژیم صهیونیستی را با همکاری کشورهای همسو دنبال می کند.

استقبال  مجامع مردمی، گروه‌های گوناگون مذهبی و اندیشمندان تراز اول در هر دو کشور از آقای رئیس جمهور، شگفتی این سفر بود.

این اقبال بی‌نظیر نشان داد که سرمایه_معنوی جمهوری اسلامی در این منطقه بی‌بدیل از جهان رو به فزونی است؛ سرمایه‌ای که برای امنیت جهانی ایران بسیار ارزشمند است."

 

دیگر خبرها

  • سفر رئیس کل بانک مرکزی به عربستان
  • «مشوق‌های مالیاتی هدفمند سرمایه گذاری» گامی مهم درجهت رونق تولید و افزایش مشارکت مردم
  • مجلس بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • سرمایه معنوی جمهوری اسلامی در این منطقه بی‌بدیل از جهان، رو به فزونی است
  • لایحه افزایش تعطیلات نهایی می‌شود یا فراموش؟
  • لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نهایی می شود یا فراموش؟
  • بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • مجلس هفته آینده جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نهایی می‌شود یا فراموش؟
  • خبرهای جدید از افزایش تعطیلات آخر هفته از زبان یک نماینده مجلس