Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-04@04:39:47 GMT

غرق شدن 147 نفر سال گذشته در آبهاي مازندران

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۲۹۴۵۵

خبرگزاری اریا- مدیر كل پزشكی قانونی استان مازندران، در سال گذشته (هزار و چهارصد)147  نفر (129 مرد و ما بقی زن ) از هموطنان در دریا ، رودخانه ، استخر و کانال غرق شدند .           
به گزارش خبرنگارآریادفترمازندران درشهرستان ساری:  دكتر علی عباسی تصریح کرد : از این موارد 105 نفر در دریا ، 24 نفر در رودخانه ، 6 نفر در استخر شنا ،7 نفر هم در دریاچه مصنوعی و سد  و 4 نفر در حوض یا حوضچه  و یک  نفر هم در استخر کشاورزی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در ادامه مدیر کل پزشکی قانونی استان  توصیه هایی برای پیشگیری از غرق‌شدگی در دریا ، رودخانه ها ، استخر و .. بیان کرد:    
 وی افزود: آشنایی با فنون اولیه شنا،آشنایی با محدودیت ها و رعایت آن‌ها از ابتدایی ترین الزامات قبل از شنا است.
 اطلاع از وضعیت عمق آب قبل از تصمیم به شیرجه زدن و حتی قبل از ورود به آب ضروری است. چرا که شیرجه در آب های کم عمق خطر ضربه به سر و نیز شکستگی گردن را به دنبال دارد.هم چنین ورود به آب‌های عمیق برای مبتدیان، خطر غرق شدگی را افزایش می دهد.        
این مسئول گفت:  بررسی دمای آب نیز ضروری است، به عنوان مثال اگر مدت زیادی در آفتاب مانده اید، از وارد شدن ناگهانی به آب سرد خودداری کنید، علت این توصیه پیشگیری از شوک دمایی است.    
 وی افزود: به تدریج وارد آب شوید یا ابتدا گردنتان، بعد شکم و قفسه سینه را خیس کنید.         
 دكتر عباسی بیان داشت:  به هیچ وجه تنها و در محیط هایی که نجات غریق وجود ندارد، شنا نکنید.     
 وی تصریح کرد: در آب و موقع شنا شوخی های خطرناک نکنید.
دكتر عباسی گفت:  پس از مصرف داروهایی که موجب خواب آلودگی یا شل شدن عضلات می شوند، شنا نکنید.  
 وی افزود: به هیچ وجه تشت های آب و لگن ها و یا حوضچه های کوچک آب را در جایی که کودک خردسال وجود دارد، بدون توجه رها نکنید.           
 این مسئول تصریح کرد: در حمام و حین استفاده از وان مراقب کودکان و سالمندان باشید.       
 وی بیان داشت: توانایی خود را در شناکردن بیش از حد در نظر نگیرید. یک سوم قربانی های غرق شدگی با فن شنا به طور کامل آشنا بوده اند.           
 این مسئول تصریح کرد: در صورت مواجه با یک غریق، اگر با فن نجات غریق آشنا نیستید، سعی کنید فقط با استفاده از چوب یا طناب یا جلیقه نجات و یا تشکیل زنجیره انسانی به وی کمک کنید.      
 دكتر عباسی  گفت: برای نجات یک غریق اول امنیت خود را در نظر بگیرید. از پشت به غریق نزدیک شوید و از او بخواهید تقلا نکند.        
 وی بیان داشت: پس از رساندن غریق به ساحل، سریع با اورژانس تماس بگیرید.    
 این مسئول تصریح کرد: مراقب شکستگی های گردن باشید. (در بسیاری از موارد شیرجه زدن در آب‌های كم عمق به دلیل شكستگی گردن مرگ فرد را به دنبال دارد)         
دكتر عباسی بیان داشت:  بسیاری از رودخانه ها با وجود ظاهری آرام بسیار خطرناك و عمیق هستند به نحوی كه فرد بعد از چند قدم جلو رفتن در رودخانه متوجه عمق زیاد آن شده و گرفتار گردآب می شود، بنابراین توصیه می كنیم بدون اطلاع از وضعیت رودخانه هرگز برای شنا در آن اقدام نكنید.

 

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: غرق شدن 147 نفر سال گذشته در آبهای مازندران دکتر عباسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۲۹۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس | غریق نجاتی که به سمت شما پرواز می کند

تین نیوز

یک پهپاد هیبریدی به سمت شناگران پرواز می کند و به عنوان یک حلقه نجات در هنگام خطر به فرد کمک می کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از نیو اطلس، آیا می توان یک حلقه نجات را به سمت یک شناگر مضطرب در فاصله یک کیلومتری پرتاب کرد؟ نه این کار ممکن نیست اما می توان یکی از آنها را به شکل پهپاد با پرواز به سمت شناگر هدایت کرد.

این پهپاد که حلقه نجات هیبریدی TY-3R نام دارد توسط شرکت هواپیماهای بدون سرنشین چینی «دیدیوک میکینگز» (Didiok Makings) ساخته شده و در اصل ترکیبی از یک کوادکوپتر و یک حلقه نجات است.

ایده این است که وقتی یک شناگر در حال غرق شدن توسط امدادگران مستقر در ساحل مشاهده می شود، آنها فقط پهپاد را به سمتش بفرستند تا روی آب فرود بیاید و شناگر بتواند از آن به عنوان یک وسیله نجات استفاده کند. سپس یک غریق نجات انسانی که کُندتر حرکت می کند، با یک کشتی آبی به سمت فرد حرکت کند تا او را به ساحل بازگرداند.

TY-3R با فشار یک دکمه روی کنترل از راه دور جوی استیک بلند می شود و از یک دوربین ۷۲۰p برای فراهم کردن دید در لحظه برای هدایت کننده استفاده می کند.

هنگامی که شناگر نجات پیدا کرد و دیگر نیازی به پهپاد برای شناور شدن روی سطح آب نداشت، یک دکمه دیگر باعث می شود هواپیما به طور مستقل به سمت مختصات GPS محل برخاستن خود پرواز کند. این پهپاد می تواند از روی آب بلند شود روی آن فرود بیاید.

به گفته شرکت دیدوک، TY-3R می تواند تا دو فرد بزرگسال را روی آب نگه دارد و بُرد ارتباطی ۱.۱ کیلومتری، حداکثر سرعت ۴۷ کیلومتر در ساعت و مدت زمان کار بیش از ۱۰ دقیقه در هر بار شارژ باتری را دارد. همچنین ادعا شده است که وزن آن کمتر از پنج کیلوگرم و کاملا ضد آب است. این بدان معناست که می تواند به مدت ۳۰ دقیقه در عمق یک متری زیر آب مقاومت کند.

TY-3R موتورهای خود را هنگام فرود بر روی آب خاموش می کند و دارای صفحه نمایش روی پروانه های خود برای محافظت بیشتر از انگشتان شناگران است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • جان باختن پدر و فرزند در ویلای شخصی
  • جان باختن نخبه کنکور در ویلای شخصی/ جزئیات
  • مازندران از امشب سیلابی می‌شود
  • هشدار هواشناسی برای مناطق کوهستانی مازندران
  • آخر هفته بارانی مازندران
  • هشدار هواشناسی در مازندران
  • فعالیت سامانه بارشی طی ۲ روز آینده در مازندران
  • عکس | غریق نجاتی که به سمت شما پرواز می کند
  • تجلیل از ۲ عضو هیات علمی دانشگاه مازندران به عنوان استاد نمونه کشوری
  • صدور هشدار هواشناسی برای ارتفاعات مازندران