Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به این‌ که ایران در حال رایزنی برای تأیید واکسن‌های ایرانی کرونا برای اعزام حجاج است، گفت‌:‌اگر کسی سه دوز واکسن ایرانی زده باشد باید دو دوز دیگر واکسن مورد تأیید عربستان را تزریق کند. - اخبار اجتماعی -

دکتر کمال حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ درباره واکسن کرونای حجاج اظهار داشت: کشور ما در حال رایزنی برای تأیید واکسن‌های ایرانی کرونا است و منتظر نتایج گفت‌وگوها برای تأیید واکسن‌های ایرانی کرونا برای اعزام حجاج هستیم و اگر کشور عربستان واکسن‌های ایرانی کرونا را نپذیرد حجاج مجبور به تزریق همان واکسن‌های خارجی موردتأیید عربستان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در پاسخ به این سؤال که "اگر یک نفر سه دوز واکسن ایرانی زده باشد؛ آیا مجبور است دو دوز دیگر نیز واکسن خارجی مورد تأیید عربستان بزند؟" گفت:‌ بله، فاصله بین دو دوز واکسن خارجی نیز باید طبق پروتکل رعایت شود و در غیر این صورت از اعزام فرد ممانعت می‌شود زیرا کد واکسن بین‌المللی است و نمی‌توان آن را تغییر داد.

موج جدیدی از کرونا تا 3 ماه آینده نخواهیم داشتدرخواست عین‌اللهی از سازمان جهانی بهداشت برای تسریع مراحل تأیید واکسن ایرانی کرونا

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حجاج واکسن ایرانی کرونا بهداشت و درمان وزارت بهداشت واکسن کرونا ویروس کرونا حجاج واکسن ایرانی کرونا بهداشت و درمان وزارت بهداشت واکسن کرونا ویروس کرونا برای تأیید واکسن های ایرانی کرونا واکسن ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۲۹۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!

اخیرا محققان هلندی خبر فوت مردی که ۶۱۳ روز به بیماری کرونا مبتلا بود گزارش کردند. این مرد به‌دلیل ابتلا به نقص ایمنی نتوانست بیماری کرونا را شکست دهد.

این مرد ۷۲ ساله هلندی، که نام او فاش نشده است، به نقص ایمنی شدیدی مبتلا بود و سال ۲۰۲۲ گرفتار یکی از گونه‌های ویروس کرونای اُ-میکرون شد. او پیش از ابتلا چند بار واکسن کوید۱۹ هم زده بود. از همان زمان او هر بار که آزمایش کرونا می‌داد، مثبت می‌شد و این بیماری آنقدر ادامه یافت تا سرانجام مرد نگون‌بخت اکتبر سال گذشته فوت کرد.

بیماری کرونای این مرد ۲۰ ماه طول کشید که طولانی‌ترین مورد در نوع خود بوده است. پزشکان برای کمک به او درمان‌های گوناگونی را پیشنهاد داده بودند که متاسفانه هیچ‌کدام فایده نداشت.

سیستم ایمنی بدن او آنقدر قوی نبود تا بتواند با ویروس کرونا مبارزه کند. حتی داروهای پادتن هم به‌کارش نیامدند.

بیماران مبتلا به کرونا معمولا پس از گذشت چند روز یا نهایت چند هفته درمان می‌شوند اما این مرد ۷۲ ساله، ۶۱۳ روز گرفتار این بیماری بود.

محققان در بررسی‌های این بیمار متوجه وجود حدود ۵۰ جهش ویروس کرونا در بدن شده بودند. این جهش‌ها توانسته بودند در سیستم ایمنی بدن این مرد اختلال ایجاد کنند که در نهایت جان او را گرفتند.

دیگر خبرها

  • شکارچیان غیر مجاز ۱۱ میلیارد ریال به محیط زیست درگز خسارت زدند
  • زخم عمیقی به دوچرخه سواری زدند که به راحتی درست نمی‌شود
  • اعزام ۲۵۵ زائر از هرمزگان به حج عمره
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • لحظاتی عجیب از سقوط ابرهای بارور در عربستان!
  • ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • انتظار ۹ ساله تمام شد/ پرواز حجاج استان سمنان در آسمان سرزمین وحی
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد