Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، به دنبال تهیه و توزیع انواع کودهای شیمیایی بین کارگزاران استان، طی هفته گذشته، محموله ۲۰۰ تنی کودهای ارسالی از مبدا بندر امام خمینی به مقصد انبارمرکزی شرکت خدمات حمایتی ارسال و تخلیه شد.

در اردیبهشت ماه سال جاری  نیز مقدار ۳۳۶ تن انواع نهاده شامل کود (اوره، فسفاته و پتاسه) بین کارگزاران شهرستان شهریار توزیع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس اعلام جهاد کشاورزی استان تهران، این نهاده های کشاورزی از مبادی یا انبار مرکزی به کارگزاران تعاونی روستایی های فردوسی صفادشت، امیرکبیر ملارد، تعاونی آزادی شهریار، تعاونی روستایی انقلاب و انبار اتحادیه ارسال شده است.

هم چنین به منظور ذخیره سازی انواع کودهای شیمیایی جهت تامین نیاز کشاورزان و بهره برداران استان، طی هفته گذشته  تخلیه محموله ۲۰۰ تنی کودهای ارسالی از مبدا بندر امام خمینی به مقصد انبارمرکزی شرکت خدمات حمایتی صورت گرفت.

درهمین راستا کودهای سوپرفسفات تریپل و سولفات پتاسیم تولید کارخانجات داخلی نیز در حال حمل و تخلیه در انبارهای این شرکت هستند.  

برداشت ۱۲۰ هکتار از مزارع جو شهرستان قدس

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قدس گفت برداشت جو در سطح شهرستان با  استفاده از کمباین های مهاجر شـروع و تاکنون ۱۲۰ هکتـار برداشت شـده است.

بهروز سلگی سطح زیر کشت جو در شهرستان قدس را ۱۲۰ هکتار اعلام کرد و افزود: این عملیات تا برداشت کامل محصول ادامه خواهد یافت.

وی اضافه کرد: با توجه به هماهنگی لازم با کشاورزان این شهرستان و به جهت برداشت با کیفیت محصول مزارع غلات در زمان های مناسب سم پاشی انجام و کودهای مناسب نیز برای محصولات تهیه شده است.

وی یادآور شد: به همین منظور با توجه به اقدامات لازم پیش بینی می شود میزان مناسبی محصول جو از مزارع این شهرستان برداشت و تحویل سیلو شود.

تخریب ۵۳ مورد استخر، آلاچیق و ویلا در روستاهای ملارد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ملارد از تخریب ۵۳ مورد استخر، آلاچیق و ویلا در روستاهای این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: در راستای حفظ و حراست از اراضی زراعی و باغی و با اخذ دستور دادستان شهرستان  تعداد ۵۳ مورد ساخت و ساز غیر مجاز را تخریب کرد.

مهدی صالحی ادامه داد: در نتیجه اجرای این احکام، دیوارکشی تفکیکی غیر مجاز به طول ۵ هزار و ۳۶۶ متر، ویلا، بنا و فوندانسیون به مساحت ۱۹۰ مترمربع، استخر به مساحت ۱۱۰ متر مربع، و آلاچیق به مساحت ۳۰ مترمربع  تخریب و مساحت حدود ۴.۷ هکتار آزادسازی شد.

وی تاکید کرد: این رفع تصرف در روستاهای ملارد ویلای جنوبی و اسفندآباد شهرستان ملارد اجرا شد.

آزادسازی ۱۷هزارمترمربع دیوارکشی و بنای غیرمجاز در لواسان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شمیرانات گفت: با تخریب دیوارکشی و بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی لواسان، ۱۷هزارمترمربع از این اراضی آزادسازی شد.

رضا نامجویان افزود: درراستای اجرای تبصره دو ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها و به همراه نیروهای کلانتری لتیان و بخشداری لواسانات تعداد ۱۶ فقره ابنیه غیرمجاز شامل بنای مسکونی، دیوارکشی، پی کنی و فونداسیون با سطح اشغال۱۷هزارمترمربع تخریب شد.

وی ادامه داد: این تخریب ها در روستای پورزند واقع در بخش لواسان شهرستان شمیرانات انجام شد.

نامجویان تاکید کرد: تغییر کاربری اراضی کشاورزی همواره از چالش ها و مشکلات اصلی فراروی بخش کشاورزی شهرستان شمیرانات بوده و حفظ کاربری این اراضی از جمله فاکتورهای اساسی تامین کننده پایداری بخش کشاورزی است.

صدور دامدار کارت در شعبه بانک کشاورزی شهرستان رباط کریم

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رباط کریم گفت: دامدار کارت به دامداران شهرستان رباط کریم ۱۴۰۱ به تعداد ۶ مورد به مبلغ ۹ هزار میلیون ریال پرداخت شد.

علی عباسی ادامه داد: در راستای اجرای طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه ی یارانه ها و برای حمایت از تولید کنندگان و رونق واحد های تولیدی دام و طیور، عباسی مدیر جهاد کشاورزی و رئیس اداره امور دام شهرستان رباط کریم باحضور در شعبه بانک کشاورزی رباط کریم پیگیر صدور دامدار کارت بانک کشاورزی با نرخ ۱۰ درصد برای دامداران متقاضی این طرح قرار گرفتند.

وی اظهارداشت:  هم چنین با برنامه ریزی لازم نسبت به پرداخت ۵ فقره تسهیلات ۲ هزار میلیون ریال در قالب دامدار کارت طی ۲ روز آینده و ادامه روند ثبت نام برای متقاضیان جدید در سامانه سیتا به منظور حمایت از دامداران و عشایر در راستای پرداخت تسهیلات آسان و ارزان قیمت به منظور تامین نهاده های مورد نیاز در امر تولید صورت خواهد گرفت.

برچسب‌ها شهرستان ری وزارت جهاد کشاورزی دام و طيور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرستان ری وزارت جهاد کشاورزی دام و طيور شهرستان ری وزارت جهاد کشاورزی دام و طيور مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهرستان رباط کریم دامدار کارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۲۹۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت خیار سبز در شهرستان قیروکارزین

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین گفت: میانگین برداشت در هر هکتار ۲۰ تا ۲۵ تن است و پیش بینی می شود بیش از ۵ هزار تن خیار سبز از زمین‌های کشاورزی این شهرستان برداشت شود.

حیدری افزود: بیش از ۹۰ درصد محصول تولید شده برای تهیه خیار شور و مابقی برای مصارف دیگر استفاده می شود.

مدیر جهاد کشاورزی بیان داشت: برای صرفه جویی در مصرف آب، کاشت این محصول به صورت نواری است که ۵۰ درصد در مصرف آب صرفه جویی می‌شود.

حیدری افزود: برداشت خیار سبز تا پایان خرداد ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • ۴۸ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی سامان تخریب شد
  • ۷۳ هکتار از اراضی کشاورزی و باغی ساوجبلاغ آزادسازی شد
  • تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور
  • کشت ارگانیک رویکرد جهاد کشاورزی مازندران است
  • تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی بویراحمد
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 
  • عملیات امحاء مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد
  • برداشت خیار سبز در شهرستان قیروکارزین
  • آغاز برداشت خوشه‌های طلایی از مزارع کازرون از فردا