Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، طبق گزارش روزنامه «دیلی صباح»، «مولود چاووش‌اوغلو» وزیر خارجه ترکیه امروز (سه‌شنبه) در اظهاراتی گفت ارتش روسیه همچنان در پایگاه‌های خود در سوریه حضور دارد و اگرچه برخی از جابجایی‌ها توسط منابع اطلاعاتی پس از جنگ اوکراین ثبت شده، اما تغییر شدیدی در تعداد نیروهای روسیه در سوریه ایجاد نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه دولتی «تی‌آرتی»، وی همچنین گفت که سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه هشتم ژوئن (۱۸ خرداد)  برای گفت‌وگو درباره کریدور دریای سیاه به ترکیه سفر خواهد کرد. به گفته وی، لاوروف را در این سفر همچنین یک هیأت نظامی همراهی خواهد کرد.

وزیر خارجه ترکیه توضیح داد همتای روس وی هفته آینده با هیأت نظامی وارد ترکیه می‌شود و دو طرف در مورد کریدور بالقوه صادرات کشاورزی از اوکراین گفت‌وگو خواهند کرد.

به گزارش شبکه «سی‌جی‌تی‌ان»، مولود چاووش‌اوغلو همچنین تاکید کرد ترکیه در تحریم‌ها علیه روسیه شرکت نخواهد کرد و به دیگران اجازه نخواهد داد از ترکیه برای تحریم روسیه استفاده کنند.

پیش‌تر، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در مصاحبه با «روسیا الیوم» اعلام کرد که حمایت این کشور از دولت سوریه برای باز پسگیری اراضی این کشور ادامه خواهد یافت. وی همچنین تاکید کرد که حضور روسیه در سوریه مطابق با قطعنامه ۲۵۴۴ شورای امنیت سازمان ملل و به دعوت دولت سوریه بوده است. سرگئی لاوروف به حضور نظامیان خارجی «دعوت نشده» در سوریه اشاره کرد و گفت: نظامیان آمریکایی بخش قابل توجهی از خاک سوریه در کرانه شرقی رود فرات را اشغال کردند. به گفته دیپلمات ارشد مسکو، هدف حضور آمریکایی‌ها در بخش بزرگی از سوریه ایجاد «یک به اصطلاح دولت» است.

اخیراً یک مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا مدعی شده بود که ارتش روسیه از چند هفته پیش شروع به خروج تدریجی نیروهای خود از مناطق جداگانه در سوریه، به ویژه از پایگاه هوایی «حمیمیم» در جنوب شرقی لاذقیه کرده است. این مقام ارشد پنتاگون که نام یا سمت وی فاش نشد، به شبکه «اسکای‌نیوز» همچنین ادعا کرده بود که عملیات عقب‌نشینی شامل هزاران واحد از پیاده نظام، نیروی هوایی و مهندسی ارتش روسیه مستقر در سوریه است.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: مولود چاووش اوغلو سرگئی لاوروف جنگ اوکراین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۲۹۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان: ارائه اطلاعات پایگاه کورجیک به اسرائیل دروغ است

آفتاب‌‌نیوز :

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در پنجمین پلتفرم فلسطین که امروز جمعه در استانبول برگزار شد، با اشاره به اینکه تجاوز‌ها به حریم مسجد الاقصی در حال افزایش است، گفت: ما تحولات مثبت و منفی در فلسطین را از نزدیک دنبال می‌کنیم.

وی افزود: مسجد اقصی تنها قبله اول ما نیست. همزمان امانت پیامبر اسلام و پیامبران پیش از ایشان است.

رئیس جمهور ترکیه گفت: هیچ قدرتی نمی‌تواند عشق قدس را از قلب ما بیرون کند. به عنوان ترکیه حمایت از قدس را وظیفه خود می‌دانیم. حمایت از قدس، حمایت از صلح، انسانیت و اعتقادات است.

اردوغان با اشاره به اشغال مرحله به مرحله فلسطین گفت: امروز تاریخ وحشی‌ترین شکل مجادله را می‌بینید. از همه انسان‌ها در سراسر دنیا که در کنار فلسطین ایستاده اند تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: هیتلر‌ها و نازی‌های امروز کسانی هستند که کودکان غزه را می‌کشند. نتانیاهو با جنایتهایش نام خود را به عنوان قصاب غزه با شرمساری به ثبت رسانده است.

رئیس جمهور ترکیه گفت: ما نمی‌توانیم گروه حماس و مقاومت کنندگان فلسطین را به عنوان گروه تروریستی بنامیم. ما برادران حماس را به عنوان قوای ملی فلسطین می‌شناسیم و با افتخار به حمایت از آن‌ها ادامه خواهیم داد.

اردوغان با اشاره به ۲۰۰ روز نسل کشی در غزه، گفت: نمی‌توانید با ریختن صد‌ها تن بمب بر سر مردم غیر نظامی و نابودی مساجد، کلیسا‌ها و مدارس به شکل عامدانه و تبدیل غزه به یک قبرستان بزرگ فرار کنید. رهبران اسرائیل باید یاد بگیرند که بر اساس حقوق بین الملل حرکت کنند. با اسرائیل روابطمان را در بخش‌های مختلف از جمله اقتصادی قطع کردیم و قطع می‌کنیم.

وی افزود:‌ای نتانیاهو ما در گذشته یهودیان فراری را پناه دادیم. 

رئیس جمهور ترکیه با اشاره به قطع کردن صادرات نظامی به اسرائیل بعد از جنگ غزه، گفت: در دوره انتخابات گذشته ترکیه متاسفانه علیه ما در موضوع حمایت از اسرائیل سیاه نمایی کردند و حتی گفتند که سوخت جت به اسرائیل دادند که این غیراخلاقی و بی وجدانی بود. آیا طیب اردوغان چنین کاری انجام می‌دهد؟

اردوغان ادامه داد: الان نیز درباره پایگاه راداری کورجیک چنین حرف‌هایی می‌زنند. این پایگاه راداری جز کشورمان و متحدانمان با هیچ کشوری ارتباطی ندارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • دیدار وزیر خارجه بحرین با بشار اسد پس از ۱۳ سال
  • وزیر خارجه بحرین با بشار اسد دیدار کرد
  • سفر وزیر خارجه بحرین به سوریه پس از ۱۳ سال
  • هشدار تند کرملین به توقیف‌کنندگان غربی دارایی‌های روسیه
  • احضار سفیر روسیه از سوی وزارت خارجه ایتالیا
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • سفر اردوغان به آمریکا به تعویق افتاد
  • اردوغان: ارائه اطلاعات پایگاه کورجیک به اسرائیل دروغ است
  • ارسال تجهیزات و نیروهای کمکی به پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی در سوریه
  • حمله موشکی مقاومت به پایگاه نظامیان صهیونیست در جنوب لبنان