Web Analytics Made Easy - Statcounter

نتیجه گزارش تحقیقی یک شرکت معتبر غربی نشان می‌دهد که تورم بی‌سابقه، اروپایی‌ها را به خرید موادغذایی ارزان‌قیمت واداشته است.

به گزارش گروه بین‌الملل ایران اکونومیست، نتیجه گزارش تحقیقی از ساکنان پنج کشور فرانسه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا و انگلیس نشان می‌دهد که اروپایی‌ها به دلیل افزایش تورم به غذاهای ارزان‌‎قیمت روی آورده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، شبکه فرانسوی «بی‌اف‌ام‌تی‌وی»  گزارش داد که اغلب اروپایی‌ها در مواجهه با تورم و افزایش قیمت‌ها، الگوی مصرفشان تغییر کرده و رجوع به محصولات ارزان قیمت را در دستور کار قرار داده‌اند.
طبق این گزارش، انتخاب مصرف‌کنندگان اروپایی به این سمت تغییر کرده است که به گزینه‌های کاهش دهنده بهای کالاها و محصولات در مغازه‌ها و فروشگاه‌ها متوسل شوند.

شرکت معتبر آمریکایی «مک کینزی» در همین ارتباط از ساکنان پنج کشور اروپایی یک نظرسنجی ترتیب داده است. طبق این نظرسنجی، آنها در مواجهه با افزایش شدید نرخ تورم، الگوی مصرفشان را تغییر داده‌اند چرا که تورم به مهم‌ترین نگرانی‌شان تبدیل شده است.

نظرسنجی این شرکت در فرانسه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا و انگلیس اواسط ماه آوریل گرفته و در هر یک از این کشورهای اروپایی از هزار نفر نظرسنجی شده است. به اعتقاد اکثریت آنها، افزایش شدید بهای کالاها و تورم مایه نگرانی است.

به گفته حداقل ۶۰ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی، هزینه‌های انرژی، آب و برق، حمل و نقل، سوخت، غذا و سایر موارد ضروری افزایش یافته است.

از جمله دیگر نقاط قابل تامل نظرسنجی این است که ۹۴ درصد ساکنان این پنج کشور اروپایی اعلام کردند که خرید مواد غذایی برای ۹۴ درصد از مردم دشوارتر شده است.

در گزارش شرکت معتبر آمریکایی «مک کینزی» همچنین آمده است: «آخرین نظرسنجی شاخص مصرف‌کننده نشان می‌دهد که در سراسر اروپا، مردم عادت‌های خود را تغییر داده‌اند و رفتار جدیدی در پاسخ به استرس‌های جدید اتخاذ کرده‌اند».

بنا بر این گزارش، اکثریت مصرف‌کنندگان فرانسه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا و انگلیس در واکنش به افزایش تورم صرف هزینه برای خرید کالاهای تجملاتی را کم کرده و به سمت خرید کردن از فروشگاه‌های عادی آورده‌اند.

کمی بیش از یک سوم شرکت‌کنندگان در نظرسنجی اعلام کردند که آنها در تلاش برای یافتن کالاهای با برند ارزان تر هستند. محصولات خانگی، مواد غذایی و غذاهای منجمد جزو اقلامی است که اروپایی‌ها در تلاش برای یافتن کالاهایی ارزان‌تر هستند.

بنا بر گزارش بی‌اف‌ام‌تی‌وی، شهروندان فرانسوی به طور فزاینده‌ای علاقه‌مند به خرید مواد غذایی نزدیک به تاریخ انقضا هستند برای اینکه معمولا این کالاها با تخفیف فروخته می‌شود.

برخی از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی ابراز تاسف کردند که به دلیل افزایش قیمت‌ها دیگر قادر به خرید برخی از کالاهای با کیفیت و مرغوب نیستند.

 

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: اروپایی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۰۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرارگاه تولید مسکن ارزان‌قیمت در برنامه صندوق ذخیره فرهنگیان است

به گزارش خبرگزاری مهر، قاسم سلمانی با اشاره به لزوم اعلام مواضع وزارت آموزش و پرورش در خصوص صندوق ذخیره و ضمن تبریک حماسه‌سازی ایران مقتدر در مقابله با صهیونیسم اظهار داشت: فلسفه وجودی صندوق ذخیره فرهنگیان حمایت و کمک به تأمین مالی فرهنگیان به‌عنوان اصلی‌ترین رکن آموزشی کشور بوده و معطوف به بازنشستگی است.

وی ادامه داد: این مجموعه‌سازمانی اقتصادی با برخورداری از اعتماد روزافزون فرهنگیان کشور و مورد حمایت دولت است که با فعالیت اقتصادی نظیر اداره شرکت‌ها، بر سرمایه‌گذاری و سهام‌داری شرکت‌ها و صنایع بزرگ از جمله نفت، پتروشیمی و معادن و ارائه خدمات به فرهنگیان در جهت ارتقا سطح فرهنگیان است.

سلمانی با اشاره به اینکه تقویت معیشت فرهنگیان از طریق صندوق ذخیره قابل‌تحقق است، تصریح کرد: خلق ثروت برای اعضا و سهام‌داران به‌ویژه برای فرهنگیان به‌عنوان سرمایه‌گذاران اصلی صورت می‌پذیرد و اعتماد آفرینی باید در دستور کار باشد.

مسئول صندوق ذخیره فرهنگیان استان اصفهان بیان داشت: اهتمام به افزایش بهره‌وری وظیفه صندوق ذخیره است و این صندوق در تلاش است تا به نحوی عمل کند که امور آموزش و پرورش نظیر بیمه، لیزینگ و خدمات مختلف و… له صندوق ذخیره محول شود.

وی اذعان داشت: هنرستان‌ها می‌توانند واحدهای تولیدی خوبی برای صندوق ذخیره باشند که این امر رویکردی بسیار مهم در صندوق ذخیره و می‌تواند نقش مهمی در راستای شعار جهش تولید ایفا کند.

سلمانی خاطرنشان کرد: ایجاد قرارگاه تولید مسکن ارزان‌قیمت برای فرهنگیان در صندوق ذخیره از برنامه‌های صندوق ذخیره است و این ظرفیت مهم و قابل‌دسترسی است.

کد خبر 6091198

دیگر خبرها

  • کالا‌های وارداتی که دلارشان ارزان ماند؛ اما تورمشان قد کشید
  • کالا‌های وارداتی که دلارشان ارزان ماند؛ اما تورمشان قد کشید/ رانت ارزی به سود مردم یا وارداتچی ها؟
  • ارایه تسهیلات ارزان به شرکت‌های دانش بنیان صادرات محور
  • ارسال ارزان و سریع بار با شرکت پست بین‌المللی اسپیدکس
  • بلیط لحظه آخری، برگه شانس مسافران همیشه آماده ! +توضیحات کامل
  • برخی کشورهای اروپایی طالب خرید خودروهای ایرانی هستند
  • قرارگاه تولید مسکن ارزان‌قیمت در برنامه صندوق ذخیره فرهنگیان است
  • افزایش ۲۷درصدی خرید مرغ مازاد مرغداران/ کریدورهای صادراتی فعال شود
  • قانون جدید مالیات؛ زمینه ساز کتمان معاملات
  • ابراز علاقه آژاکس به فرانچسکو فاریولی، سرمربی نیس