Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@02:56:37 GMT

طرح جامع پدافند غیر عامل قزوین تهیه شده است

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۳۱۱۵۵

طرح جامع پدافند غیر عامل قزوین تهیه شده است

به گزارش خبرنگار مهر، سردار رسول رحیمی در جلسه شورای پدافند غیر عامل استان قزوین که صبح سه شنبه در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد اظهار کرد: استان قزوین با قدمت تاریخی که ۵۷ سال پایتختی کشور را تجربه کرده و یک مرکز شریانی شمال به جنوب و شرق به غرب وجود دارای شهرک‌های صنعتی و پایتخت خوشنویسی ایران و شهر پاک با وجود صنعتی بودن است که انتظار می‌رود با خوبی‌هایی که دارد در موضوع پدافند غیر عامل نیز به دنبال کم کردن آسیب پذیری باشد
اهداف این برنامه دنبال شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیر عامل کشور ادامه داد: در استان قزوین در موضوع پدافند غیرعامل دست ما پر آمده ایم چون قزوین در گذشته و در حال حاضر دو مدیر کل پیگیر داشته و طرح جامع پدافند غیر عامل استان قزوین سال گذشته ارائه شده داده شده و سطوح مختلف دارایی قزوین احصا شده است.

وی ابرازی کرد: سهم ۲۵۰ میلیون تومانی سازمان و سهم خود استان برای انجام این طرح پرداخت شده و امروز طرح خود شهر قزوین توسط شهرداری قزوین دنبال می‌شود که این مسئله موجب خرسندی است.

رسولی با اشاره به این موضوع که کمیته دائمی پدافند غیر عامل کشور به صورت ماهیانه با حضور سردار باقری، وزیر کشور، وزیر دفاع، رئیس سازمان برنامه بودجه و رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس تشکیل می‌شود و دارای مصوباتی است که اگر استان‌ها آن به مرحله انجام برسانند از بسیاری از اتفاقات جلوگیری می‌شود.

این مسئول با طرح این مسئله که امروز موضوع ریزش ساختمان متروپل در آبادان موجب ناراحتی در کل کشور شده یادآور شد: امروز در شهر محمدیه قزوین نیز یک ساختمان مسکونی چند طبقه وجود دارد که به طور کامل امنیت ندارد و استان قزوین باید هر چه زودتر برای این مسئله اندیشه‌ای داشته باشد که حادثه دیگری اتفاق نیفتد.

سردار رحیمی مطرح کرد: پدافند زیستی از جمله موضوعات مهم است، ویروس کرونا بیش از دو سال کشور و جهان را درگیر کرد ولی بیو تروریست همواره برای ما مطرح است و نباید منتظر موشک باشیم تا برایمان اتفاقی بیفتد بلکه باید در برابر هر موضوعی آمادگی داشته باشیم و نیز فراموش نکنیم که پدافند یک مسئله مردم محور است.

معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیر عامل کشور اضافه کرد: وظیفه پدافند غیرعامل پیش بینی و پیشگیری است بنا بر این نظام آمادگی دستگاه‌های اجرایی برای تهدیدات باید روشن باشد.

وی یادآور شد: در بودجه سال ۱۴۰۱ یک درصد از بودجه هر سازمانی به طرح‌ها و دستورات پدافند غیر عامل برای آن دستگاه باید اختصاص یابد و همه طبق قانون مکلف و موظفند اهداف را پیش ببرند و در کل کشور هم در این موضوع بازرسی دقیقی اتفاق خواهد افتاد.

سردار رسولی بیان کرد: اگر اتفاقی در قزوین بیفتد در تمام تهدیدات می‌تواند شریک شود چرا که همانطور که ظرفیت‌های زیادی دارد تهدیدات به خصوص در موضوعات شیمیایی در آن بالا است و اگر یک کارخانه شیمیایی با مشکلی رو به رو شود می‌تواند برای کشور مشکل آفرینی کند.

وی ادامه داد: مصون سازی دارایی‌های استان از مشکلات، رصد و پایش تهدیدات و کمک به پایش طرح‌های مطالعات پدافندی شهری مراکز استان‌ها از اهداف ما است.

گفتنی است در پایان این جلسه محمد مهدی اعلایی استاندار قزوین از سوی سردار باقری رئیس دائمی ستاد پدافند غیر عامل کشور به عنوان رئیس شورای پدافند غیر عامل استان قزوین منصوب شد.

کد خبر 5503941

منبع: مهر

کلیدواژه: سردار رحیمی پدافند غیرعامل استانداری قزوین بوشهر ساختمان متروپل کرمانشاه خطبه های نماز جمعه آمار کرونا ویروس کرونا متروپل آبادان اردبیل دهه کرامت ابادان شهادت امام صادق ع احتکار خراسان رضوی شیراز پدافند غیر عامل کشور استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۱۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آگاهی‌بخشی مهمترین پایه پدافند غیرعامل است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مرتضی مطیعی ظهر سه شنبه در دیدار با جانشین سازمان پدافند غیرعامل کشور به میزبانی دفتر خود با بیان اینکه آگاهی‌بخشی در خصوص تهدیدات مهمترین پایه پدافند غیرعامل است، تاکید کرد: مردم باید نسبت به تهدیدات نرم دشمنان نیز آماده باشند.

وی خواستار بکارگیری جوانان مومن انقلابیِ دارای عزم و اراده در بخش‌های مختلف برای آگاهی بخشی به مردم در خصوص جنگ نرم شد و افزود: آگاهی‌بخشی در خصوص تهدیدات تنها به زلزله و سیل نیست.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه آموزش همگانی برای مقابله با تهدیدات بسیار اهمیت دارد، گفت: جذب جوانان به عرصه‌های مختلف دفاع از کشور یک راهبرد مهم برای سازمان پدافند غیرعامل باشد.

مطیعی یکی از راهکارهای تقویت پدافند غیرعامل را آگاهی رسانی به جوانان دانست و ابراز کرد: دشمنان برای اعمال جنگ نرم علیه ملت ایران طراحی‌های پیچیده ای دارند که نیاز است هرکس در هر جایگاهی رسالت خود را در مقابله با این تهدیدات عمل کند.

وی همچنین بیان کرد: سلاح و قطب‌نمای بصیرت می‌تواند کشور را نسبت به تهدیدات بیگانگان بیمه کند.

کد خبر 6093272

دیگر خبرها

  • اولویت امروز پایش تهدیدات و برنامه ریزی برای مقابله است
  • آگاهی‌بخشی مهمترین پایه پدافند غیرعامل است
  • خرید بیش از ۹۵میلیارد ریال وسایل کمک توانبخشی برای معلولان قزوینی
  • راهنمای جامع برای تهیه قطعات ماشین لباسشویی
  • تاکید پدافند غیر عامل بر ضرورت ارتقای امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • تکالیف کارگروه پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • تکالیف جدید کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی کشور
  • تکالیف کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • تعیین تکلیف کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • خرید بیش از ۹۵ میلیارد ریال وسایل کمک توانبخشی برای معلولان قزوینی