Web Analytics Made Easy - Statcounter

«سیدداود حاجی میررحیمی» روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تلاش ها براین است تا با راه اندازی این پارک بتوانیم از ظرفیت های استان البرز در جهت توسعه کشت گیاهان دارویی اقدامات لازم به عمل آوریم.

وی ادامه داد:  اکنون ۵۵ شرکت دانش بنیان و فناور کشاورزی در مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره) مشکین دشت فعالیت می کنند و این شرکت ها را وارد  فرآیند تورهای صنعت کشاورزی کرده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره) وزارت جهاد کشاورزی  در ۲ دهه گذشته تمرکز ویژه ای  بر آموزش و کشت گیاهان دارویی داشته در سالهای اخیر  به موضوع کارآفرینی و فرآوری این گیاهان به منظور توسعه اشتغال دانش آموختگان کشاورزی ورود کرده است.

 رییس مرکز آموزش عالی امام خمینی(ره) وزارت جهاد کشاورزی در مشکین دشت افزود: در این راستا درصدد هستیم  تا با همکاری اتحادیه انجمن های علمی گیاهان دارویی در فرایند آموزش و توانمندسازی منابع انسانی بخش کشاورزی گیاهان دارویی تلاش ویژه ای شود تا بتوانیم از امکانات و ظرفیت های موجود در این مسیر استفاده شود.

وی گفت: طی ۱۲ سال گذشته بیش از ۲۰ گلخانه توسط بخش خصوصی در مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره) مشکین دشت برای حوزه های تحقیقاتی و پایلوت تولید تاسیس شده است .

وی به آموزش سربازان در حوزه بخش کشاورزی ماهیان زینتی، پرورش دام و طیور، مکانیزاسیون کشاورزی و گلخانه اشاره کرد و  افزود: این آموزش ها  با همکاری سپاه ، ارتش و نیروی انتظامی برگزار شد.

 رییس مرکز آموزش عالی امام خمینی(ره) وزارت جهاد کشاورزی در مشکین دشت به آموزش سنجش مهارت آموزش کار و دانش اشاره کرد و گفت: برای بزرگسالانی که از آموزش جا مانده اند دوره های مختلف مربوط به ماشین های کشاورزی، لبنیات و پرورش زنبور عسل برگزار می شود؛  سال گذشته حدود ۷۰۰ نفر آموزش سنجش مهارت گذراندند.

وی با بیان اینکه برگزاری دوره های آموزش بهره برداران کشاورزی را داریم، افزود: سالانه  ۱۰ تور آموزشی و ترویجی برای کشاورزان سراسر ایران برگزار می شود و در این تورها  مقایسه ارقام سبزی و صیفی را  در  مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره ) را فرا می گیرند.

میرحیمی گفت: در همین راستا همکاری گسترده ای با تعاونی ها،اتحادیه ها، تشکل های بخش کشاورزی داریم که سال گذشته با اتحادیه های زنبور عسل و باغبانی کشور در سطح ملی دوره های متعددی را اجرا کردیم.

 رییس مرکز آموزش عالی امام خمینی(ره) وزارت جهاد کشاورزی در مشکین دشت اظهار داشت: بیش از ۷۰ هزار نفر روز در سال گذشته آموزش کشاورزی در مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره) حضوری و مجازی گذراندند.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی فردیس مشکین دشت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی فردیس مشکین دشت وزارت جهاد کشاورزی فردیس مشکین دشت مرکز آموزش عالی امام خمینی وزارت جهاد کشاورزی گیاهان دارویی مشکین دشت سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۱۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«ابر دولت» در قطب مرکز داده پیام راه اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی اصغر انصاری معاون سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی توسعه فاوا و اقتصاد دیجیتال وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از منطقه ویژه اقتصادی پیام بازدید کرد.

انصاری در ابتدای این بازدید نشستی با مدیران و معاونان منطقه ویژه اقتصادی پیام و نمایندگان شرکت‌های مرکز داده مستقر در منطقه داشت، عملکرد این مجموعه فراتر از تکالیف تعیین شده ابزار دانست و گفت: منطقه ویژه اقتصادی پیام، ظرفیت‌های بالقوه بسیاری دارد که باید تدبیر شود تا این ظرفیت‌ها هرچه سریعتر بالفعل شود تا اثرات اقتصادی این توسعه بر اقتصاد کلان کل کشور اثرگذار باشد. 

وی با بیان اینکه برنامه‌های منطقه پیام جزء اولویت‌های وزارت ارتباطات قرار دارد، افزود: یکی از این موارد ایجاد مراکز داده در منطقه پیام بعنوان یک قطب است چرا که استعداد لازم را بدلیل همجواری با تهران و همچنین زیرساخت‌های موجود در منطقه دارد. 

معاون وزیر ارتباطات همچنین از برنامه ریزی برای اجرای طرح «ابر دولت» در قطب مرکز داده پیام خبر داد و گفت: طرح ابردولت توسط سازمان فناوری اطلاعات با سرمایه گذاری دولت و مشارکت بخش خصوصی در مناطقی از جمله تهران اجرا می‌شود و علاوه بر آن قصد داریم که این طرح را در قطب مرکز داده پیام نیز پیاده سازی کنیم.

انصاری همچنین موضوع برق را یکی از مهمترین مطالبات سرمایه گذاران مراکز داده دانست.

در ابتدای این نشست اکبر قنبرپور، مدیرعامل فرودگاه بین‌المللی و منطقه ویژه اقتصادی پیام گزارشی از عملکرد منطقه ویژه اقتصادی پیام ارایه کرد و با اشاره به فعال شدن ظرفیت ۲ نیروگاه در این منطقه گفت: با فعال شدن نیروگاه ها، این امکان فراهم شده که به صورت مستقیم به متقاضیان برق واگذار شود.

در ادامه نشست نیز نمایندگان شرکت‌های مرکز داده به بیان آخرین وضعیت و برنامه‌های آتی پروژه‌های خود پرداختند.

پس از پایان نشست، انصاری از محل احداث مراکز داده شرکت‌های ارتباطات زیرساخت، آسیاتک و همراه پرداز زرین بازدید بعمل آورد و از نزدیک جزییات پیشرفت اجرای این پروژه‌ها را مورد بررسی قرار داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اپراتور اختصاصی هوش مصنوعی راه‌اندازی می‌‎شود
  • تلفیق هنرنمایی طبیعت با فناوری نوین، نجات کشاورزی کم بازده دیم
  • فارس رتبه نخست کشور در تولید هسته‌های اولیه بذری کشور
  • ایجاد مراکز نوآوری در حوزه اقتصاد دیجیتال/راه‌اندازی اولین مرکز نوآوری تولید بازی‌های رایانه‌ای
  • ۱۳۸ صاحب ایده در رویداد شتاب قم با یکدیگر به رقابت پرداختند
  • مشارکت منابع طبیعی و آبخیزداری استان و مرکز آموزش قدس سپاه همدان برای تولید و کاشت نهال
  • «ابر دولت» در قطب مرکز داده پیام راه اندازی می‌شود
  • برگزاری دوره‌های آموزشی کشاورزی تخصصی در استان مرکزی
  • موافقت سازمان امور دانشجویان با راه‌اندازی و فعالیت مرکز آموزش زبان فارسـی به غیرفارسی زبانان دانشگاه شهرکرد
  • اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در همدان