Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل دفتر فنی استانداری فارس از مخالفت جدی مدیریت ارشد استان با هرگونه تغییر کاربری باغات شیراز خبر داد و گفت : در ۹ ماه اخیر هیچ گونه تغییر کاربری حتی برای یک متر مربع از باغات شیراز انجام نشده است .

امیرحسین جمشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایران آنلاین با اشاره به اینکه طبق سیاست مدیریت ارشد استان طی ۹ ماه اخیر ، هیچ گونه تغییر کاربری در حوزه باغات شیراز  صورت نگرفته است ،گفت:این موضوع در بیست سال اخیر بی سابقه بوده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه مجموعه باغات شیراز در دو محدوده باغات واقع در طرح تفصیلی و باغات قصر دشت تعریف می شوند ، تصریح کرد : این مجموعه ، باغاتی که در محدوده طرح تفصیلی قصردشت شیراز تثبیت  شده اند شامل پنج گروه ۱ تا ۵ است. 
مدیر کل دفتر فنی استانداری فارس عنوان کرد :  باغات گروه ۵ مشتمل بر باغاتی که قبل از تهیه طرح تفصیلی محدوده باغات خشک شده و یا باغات رزی مجموعه جبل دراک و یا باغات واقع در مناطق حاشیه ای و چسبیده به بافت مسکونی  هستند.
جمشیدی اظهار کرد : سیاست و رویکرد کلی در طرح تفصیلی باغات به گونه ای تعریف شده است که شهرداری را متعهد ساخته که تغییر کاربری های احتمالی در مورد باغات گروه ۵ لحاظ شود و در  قبال آن باغات گروه یک که غالبا باغاتی وسیع ، سرسبز و دارای درختان تنومند و با قدمت هستند ، تملک شود .
وی ادامه دا‌د : گروه دوم باغات ، باغاتی هستند که در خارج از محدوده باغات قصردشت بوده و در نقاط مختلف شهر به وسعتی حدود ۹۰۰ هکتار پراکنده هستند ؛ این باغات در اصطلاح باغات طرح تفصیلی نامیده می شوند و تغییر کاربری آنان در کمیسیون ماده ۵ انجام می شود .
مدیر کل دفتر فنی استانداری فارس خاطر نشان کرد : متاسفانه در سنوات گذشته  تغییر کاربری باغات گروه دوم یا همان باغات طرح تفصیلی به یکی از منابع درآمد شهرداری شیراز تبدیل شده بود ؛  این میزان تغییر کاربری در حوزه باغات در برخی دوره های مدیریت شهری تا حدی با کنترل  و در برخی از دوره ها نیز به میزان گسترده انجام می گرفت.
جمشیدی عنوان کرد : در ۹ ماه گذشته بر حسب دستور و تاکید استاندار محترم فارس و توجه وی به ارکان محیط زیستی ، درختان شیراز و حفظ هوای پاک ، با هر گونه  طرح تغییر کاربری در مورد باغات قصر الدشت و سایر گروه های باغی در نقاط مختلف شهر به شدت مخالفت شده است .
وی خاطر نشان کرد : در این راستا در ۹ ماه اخیر حتی یک مورد تغییر کاربری باغات شیراز  در دستور کار کمیسیون ماده ۵ قرار نگرفته است .

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: تغییر کاربری باغات باغات شیراز طرح تفصیلی باغات گروه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۱۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفت هواداران با رالف رانگنیک هیچ اهمیتی برای مدیران بایرن مونیخ ندارد

مخالفت هواداران بایرن مونیخ تأثیری روی مدیران این باشگاه نگذاشته است

طرفداری | چند روز پیش برخی هواداران بایرن مونیخ یک کارزار اینترنتی راه انداختند که گویا تاکنون بیش از 10,000 نفر در آن شرکت کرده‌اند. در این کارزار، هواداران خواستار ماندن توماس توخل شدند و مخالفت خود را نیز با رالف رانگنیک اعلام کردند.

به گزارش فیلیپ کسلر و مانوئل بونکه از TZ؛ مدیران بایرن مونیخ به خوبی متوجه هستند که گزینه مورد نظر هواداران یک شخص دیگر به‌جای رالف رانگنیک است اما با این وجود، مخالفت هواداران قرار نیست تصمیم آن‌ها برای امضای قرارداد با رانگنیک را تغییر دهد.

بیش‌تر بخوانید: ما توخل را می‌خواهیم، نه رانگنیک؛ شورش هواداران بایرن مونیخ علیه تصمیم مدیران

بایرن مونیخ چه غرامتی باید به فدراسیون فوتبال اتریش بپردازد؟

در مونیخ فرض می‌کنند غرامتی که برای رالف رانگنیک باید به فدراسیون فوتبال اتریش پرداخت کنند، یک عدد یک رقمی میلیون یورویی خواهد بود. با این حال اتریشی‌ها انتظار یک عدد دو رقمی دارند به خصوص اینکه بایرن مونیخ در سال 2021 برای یولیان ناگلزمان، مبلغ پایه 15 میلیون یورو به لایپزیش پرداخت کرد. گفتنی است قرارداد رانگنیک با تیم ملی اتریش تا سال جام جهانی 2026 اعتبار دارد.

از دست ندهید ????????????????????????

ژوزه مورایس: باافتخار مسلمان شدم و عضوی از یک خانواده ایرانی‌ام آرنه اسلوت سرمربی جدید لیورپول لغو قانون رشد چگونه فوتبال ایتالیا را نابود می‌کند؟ بازیکن فرانسوی به دلیل عوارض واکسن کرونا از فایزر شکایت کرد!

دیگر خبرها

  • جلوگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار از اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • ۸۴۲ هکتار از اراضی ملی به شهرک‌های صنعتی و کشاورزی واگذار شد
  • قیمت گذاری پرونده زمینهای تغییر کاربری یافته در آمل
  • پیشگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • مخالفت هواداران با رالف رانگنیک هیچ اهمیتی برای مدیران بایرن مونیخ ندارد
  • برخورد با متخلفین تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در مهریز
  • آغاز رقابت بیش از ۳۶ هزار نفر در فارس در رشته تجربی
  • تدابیر شهرداری شیراز در احداث بند‌های کنترل سیلاب مسیل سعدی/ اقدام به موقع گروه‌های جهادی
  • 39 تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد
  • ۳۹ تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد