Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، زمین‌هایی که گفته می‌شود در یکی از بهترین نقاط این شهر قرار دارد و جهت ساخت باغ‌شهری هر قطعه به ارزش ۱۵ میلیارد تومان به کارمندان شهرداری صدرا واگذار شده است.

پیگیری ماجرا از سوی شهردار صدرا اینگونه نشان می‌دهد که این قطعه زمین در محدوده باغ‌شهرهای متعلق به برخی ادارات استان فارس واقع شده و به همین دلیل برای ساخت باغ‌شهری به گونه‌ای جهت تبدیل به احسن مجوز تغییر کاربری گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهزاد پرنیان درباره این موضوع، به خبرنگار فارس گفت: سال ۹۷ تعاونی مسکن شهرداری یک قطعه زمین را از مالکان که متعلق به گویم هستند خریداری کرد اما اختلاف با شرکت عمران سبب شد ماجرا کش‌دار شود.

شهردار صدرا افزود: از آنجا که شرکت عمران نسبت به این زمین‌ها ادعای مالکیت داشت، از طریق روند قانونی در مراجع قضایی بدوی و تجدیدنظر، کار را دنبال کردیم و اعتراض شرکت عمران هم رد شد و زمین به تعاونی مسکن اختصاص یافت.

وی با اشاره به اینکه این زمین در محدوده باغ‌شهری‌های دیگر ادارات است، گفت: از نظر شهرداری چنین زمینی نمی‌تواند به فضای سبز تبدیل شود و لذا شهرداری از محل درآمد این زمین‌ها که به کارمندان شهرداری از اقشار مختلف واگذار شده است، در محله‌ای کم‌برخوردار پارکی خواهد ساخت.

پرنیان ادامه داد: این پروژه در کمیسیون ماده ۵ بررسی شده و معاون دادستان نیز نامه زده و عنوان کرده‌اند که طبق روال قانونی پروژه را پیش ببریم. همچنین در کمیسیون مربوطه نیز عنوان شده و مشکل قانونی ندارد.

وی درباره ارزش این زمین‌ها گفت: هر قطعه زمین متعلق به دو نفر است(هر نفر ۵۰۰ متر) و حدود ۲ میلیارد تومان قیمت دارد.

این سخنان در حالی است که در فضای مجازی عنوان شده است که هر قطعه از این زمین‌ها ۱۵ تا ۲۰ میلیارد تومان ارزش دارد و در یکی از بهترین نقاط صدرا در محدوده گرینلند واقع شده است.

رئیس تعاونی مسکن شهرداری صدرا اما، موقعیت این زمین‌ها را سمت دوکوهک عنوان می‌کند و مدعی‌ است، تعاونی تحت مدیریت وی تعاونی مصرف است و کاملا خصوصی بوده و ربطی به شهرداری ندارد.

کشاورز در این باره با ارائه مستندات این پروژه گفت: مستندات مالکیت نظر قاضی معاونت پیشگیری از وقوع جرم است که پس از بررسی اسناد و مدارک اقدام به دستور قضایی بلامانع بودن صادر گردید.

وی افزود: نوع تعاونی تعاونی مصرف و سرمایه‌گذاری است که مشمول قانون منع خرید سال۷۶ نمی‌شود.

او گفت: این زمین ها در محدوده دوکوهک واقع شده و هیچ ربطی به گرینلند ندارد و عده ای می خواهند از این ماجرا سوء استفاده کنند.

به گزارش فارس، به نظر می‌رسد بحث تعاونی مسکن یا تعاونی مصرف ترفندی است تا بحث باغ‌شهرها وجهه قانونی پیدا کند، شگردی قانونی برای درپوش گذاشتن بر چنین اقدامات و مشروعیت بخشیدن به آنهاست؛ چراکه در بحث باغ شهرها با بحثی به نام تعاونی مسکن یا تعاونی مصرف رو به رو هستیم که مربوط به کارمندان ادارات خاص است.

این افراد با استفاده از رانت اعتباری و اطلاعاتی اتفاقاتی را رقم زده‌اند که قابل کتمان نیست و نیاز به بررسی بیشتر دارد و لذا نیاز است دستگاه‌های نظارتی و حتی متولی همچون شهرداری‌ها این موضوع را مدیریت کنند‌.

انتهای پیام/ن

منبع: فارس

کلیدواژه: باغ شهری باغشهر دوکوهک گویم صدرا تغییر کاربری گرینلند تعاونی مسکن تعاونی مصرف زمین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۱۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۵ هزار هکتار زمین برای متقاضیان مسکن ملی تأمین شد

معاون  وزیر راه‌وشهرسازی گفت: در بخش نهضت ملی مسکن تاکنون بالغ‌بر۴۵ هزار هکتار زمین برای متقاضیان مسکن ملی در سراسرکشور تأمین شده‌‌ و ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد در مراحل مختلف اجرا قرار گرفته است.‌ - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، ارسلان مالکی، در بازدید از سایت نهضت ملی مسکن بروجرد گفت: زمین برای تمام متقاضیان این طرح در لرستان تأمین نشده‌است.

او اضافه کرد: زمین مور نیاز متقاضیان ملی مسکن در بروجرد تأمین و پروژه شروع شده‌است، اما مشکلات این افراد در پرداخت تسهیلات رفع شود.

8800 واحد مسکونی در 440 هکتار شهرک جدید لرستان احداث می‌شود

معاون  وزیر راه‌وشهرسازی عنوان کرد: طرح نهضت ملی مسکن تحت‌تأثیر تامین زمین، آورده مردم و تسهیلات است که دولت برای فراهم‌کردن زیرساخت‌ها باید کمک کند.‌

او بیان کرد: در بخش نهضت ملی مسکن تاکنون بالغ‌بر45 هزار هکتار زمین برای متقاضیان مسکن ملی در سراسرکشور تأمین شده‌‌ و 2 میلیون و 500 هزار واحد در مراحل مختلف اجرا قرار گرفته است.‌

مالکی در رابطه با تأمین مسکن طرح جوانی جمعیت تصریح کرد: 70 هزار واحد قطعه زمین در سال گذشته تأمین شد و به مردم تحویل داده شد.

انتهای پیام/645/.

دیگر خبرها

  • ۴۵ هزار هکتار زمین برای متقاضیان مسکن ملی تأمین شد
  • پروانه فعالیت رسمی شرکت تعاونی نوآوران لوتوس پیروزی صادر شد
  • فیلم| دیمه، چشمه‌ای که زاینده رود را زندگی می‌بخشد
  • هرچقدر سالن ورزشی ایجاد کنیم در مقایسه با جمعیت مشهد کم است
  • ساخت‌وساز در محدوده باغ گیاه‌شناسی به کجا رسید؟
  • سایه برج ها از سر باغ گیاه شناسی کوتاه می شود
  • کشف جسد بازپرس ویژه مبارزه با زمین‌خواری
  • ماجرای کشف جسد بازپرس ویژه مبارزه با زمین‌خواری
  • مرگ مشکوک قاضی دادگستری در مازندران | ماجرای کشف جسد بازپرس ویژه مبارزه با زمین‌خواری
  • لزوم عدالت‌محوری در توسعه شهرها/ شورای اسلامی شهر، صدای مردم است