Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا، کارشناسان می‌گویند چین به طور عملی و با انجام این عملیات، اشغال تایوان را با برتری هوایی تمرین و شبیه سازی کرده است. این موضوع همچنین هشداری به آمریکا بوده که ارتش چین دارای این ظرفیت است که به سرعت به مساله تایوان و الحاق آن به سرزمین اصلی یکبار و برای همیشه پایان دهد.

۳۰ جنگنده حاضر در این رزمایش چین شامل دو فروند هواپیمای هشداردهنده KJ-۵۰۰، چهار هواپیمای الکترونیکی اطلاعاتی Y-۸، یک فروند جنگنده الکترونیک Y-۸، یک فروند جنگنده ضد زیر دریایی Y-۸، چهار فروند جنگنده J-۱۶، هشت فروند جنگنده J-۱۱، چهار فروند جنگنده J-۱۰، دو فروند سوخو ۳۵ و چهار فروند سوخو ۳۰ بوده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت دفاع تایوان اعلام کرد که این جنگنده‌ها روز دوشنبه وارد حریم هوایی اعلام شده این جزیره از بخش جنوب غرب و جزیره دونگ شا شده اند.

این دومین فعالیت بزرگ جنگنده های چینی در سال ۲۰۲۲ بود. در دفعه قبل که در روز ۲۳ ژانویه رقم خورد، ۳۹ فروند جنگنده چینی وارد حریم هوایی تایوان شده بودند. این در حالی است که ناظرین می‌گویند بعد از مدت‌ها چین در نیروی هوایی خود از جنگنده های سوخو ۳۵ استفاده کرده است.

روز گذشته تمی داک ورث سناتور آمریکایی در یک ورود اعلام شده و برای یک دیدار سه روزه وارد تایوان شد. او قرار است با مقامات محلی از جمله تسایی اینگ- ون دیدار کند.

حضور ۳۰ فروند جنگنده چینی در نزدیکی تایوان در حالی بود که در روزهای شنبه و یکشنبه هفته جاری، ناوهای هواپیمابر آبراهام لینکل و رونالد ریگان در جنوب شرقی اوکیناوا رزمایش داشتند. این محل در نقطه حساسی قرار دارد و به نوعی در صورت حمله چین به تایوان، مکان احتمالی مداخله آمریکا قلمداد می‌شود.

یک کارشناس نظامی مستقر در پکن که خواست نامش فاش نشود روز سه شنبه به گلوبال تایمز گفت که این عملیات بدان معناست که ارتش آزادی بخش احتمالاً برتری هوایی خود برای تصرف تایوان را در حضور ناوهای هواپیمابر آمریکایی تمرین کرده است.

کارشناسان نظامی می‌گویند برخی از جنگنده های حاضر در عملیات چین مانند J-۱۱، تنها با هدف نشان دادن برتری نظامی به پرواز درآمده‌اند.  در حالی که برخی دیگر مانند سوخو ۳۵ بیشتر جنبه چند وجهی داشته و برخی دیگر هم مانند سوخو-۳۰ و J-۱۶ هم می‌توانند اهداف زمینی و دریایی را هدف قرار دهند.

برخی از ناظران دیگر هم می‌گویند این احتمال وجود دارد که سیستم دفاعی تایوان شاید موفق به شناسایی تمامی جنگنده‌های حاضر در این عملیات به دلیل جنگ الکترونیک شدید یا استفاده از سیستم‌های ضد رادار در جنگنده‌ای مانند J-۲۰ نشده باشد.

ژنگ ژیان رییس موسسه مطالعات تایوان در دانشگاه ژیان من به گلوبال تایمز گفت: اطلاعات پروازها نشان می دهد که ارتش آزادی بخش احتمالا بارها موجی از حملات بدون توقف را به این جزیره تمرین کرده است.

وی افزود: تمرین‌هایی مانند رزمایش روز دوشنبه نشان دهنده عزم جدی ارتش آزدی بخش چین برای انجام یک حرکت عظیم است. احتمالا آنها یک حمله ناگهانی را تمرین می‌کنند که یکبار و برای همیشه به مساله تایوان پایان دهد. در صورتی که هرگونه درگیری روی دهد، علاوه بر نیروهای هوایی، نیروی زمینی، دریایی و فضای سایبری چین نیز به سرعت مداخله خواهند کرد.

براساس اعلامیه‌های رسمی، ارتش چین در ماه می نیز دست کم دو رزمایش را در اطراف جزیره تایوان و با هدف مقابله با فعالیت‌های مشترک تایوان و آمریکا برگزار کرده است.

برچسب‌ها تایپه چین تایوان پکن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تایپه چین تایوان تایپه چین تایوان پکن فروند جنگنده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۱۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم خبرسازی که از جنگنده پرسروصدای روسیه منتشر شد!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اما در دنیایی که آمریکا از بازنشستگی قدیمی‌ترین جنگنده‌های نسل پنجم خود صحبت می‌کند و می‌خواهد جنگنده‌های نسل ششم خود را آزمایش کند، روسیه همچنان درباره تولید جنگنده‌های نسل پنجم پایین‌رده تا پایان دهه صحبت می‌کند.

بسیاری از انبوه گزارش‌هایی که در خصوص سوخو ۷۵ منتشر می‌شود از سوی شرکت روسی Rostec است. اما در واقعیت این جنگنده در حال حاضر در مرحله طراحی باقی مانده است و به سختی می‌توان پی برد که بودجه برای توسعه آن از کجا تامین خواهد شد.

اگر سوخو۷۵ طبق تبلیغات تولید شود، برای کشورهایی که بودجه محدودی دارند، هواپیمای جالب، ارزان‌تر، اما همچنان توانا خواهد بود. این جنگنده به عنوان یک جنگنده نسل پنجم با ویژگی‌های رادارگریز به ویژه در قسمت فوقانی است. سوخو ۷۵ یک جانشین رادارگریز (یا حداقل تا حدودی) شایسته برای ناوگان MiG-۲۱ در سراسر جهان خواهد بود.

بنابر گزارش RIA، یک سرویس‌دهنده مالی، قیمت اولیه سوخو ۷۵ حدود ۳۰ میلیون دلار خواهد بود که در مقایسه با اکثر جنگنده‌های آمریکایی و اروپایی موجود در بازار بسیار ارزان‌تر است. Rostec اعلام کرده‌است که ۳۰۰ دستگاه از این جنگنده را طی ۱۵ سال آینده تولید خواهد گرد. به گفته دیفنس اکسپرس، "در اصل، این جنگنده، میگ ۲۱ با قابلیت رادارگریزی بهبودیافته، سیستم‌های دیجیتال و سلاح‌های هدایت‌شونده دقیق است."

برای دیدن فیلم اینجا را کلیک کنید.

227227

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901724

دیگر خبرها

  • آماده باش تایوان برای رزمایش احتمالی چین
  • تسلیحات لهستان ۱۵ اردیبهشت در نزدیکی مرز روسیه مستقر می‌شود
  • فیلم خبرسازی که از جنگنده پرسروصدای روسیه منتشر شد!
  • سقوط اف-۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا
  • هدف آمریکا از خرید ۸۱ فروند جنگنده روسی از قزاقستان چیست؟
  • درباره سوخو ۷۵ روسی که ممکن است به ایران بیاید
  • جنگنده رادارگریز سوخو ۷۵ روسیه ممکن است به ایران بیاید/ فیلم
  • چرا سوخو-۳۵ روسیه از اف-۱۶ آمریکا پیشرفته تر است؟
  • مانور ترسناک جنگنده سوخو بیخگوش پهپاد کوچولو | فیلم
  • ببینید | لحظه ترسناک نزدیکی برخورد یک جنگنده سوخو 25 روسیه به یک پهپاد!