Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: کاروان‌های «زیر سایه خورشید» یکی از مصادیق جهاد تبیین هستند که می‌توانند در تمامی عرصه‌ها از جمله فرهنگی و اجتماعی، خدمت کریمانه به مردم ارائه دهند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، مالک رحمتی در مراسم اذن اعزام کاروان‌های «زیر سایه خورشید» به سراسر کشور که امروز در مسجد گوهرشاد حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهارداشت: شما خادمان بارگاه منور رضوی نزدیک به 15 سال است که در ایام دهه کرامت رضوی در قالب کاروان‌های زیر سایه خورشید، شادی و نشاط و معنویت این ایام‌ مبارک را به شهرهای مختلف می‌برید و دل‌های مردم را از سراسر کشور به بارگاه منور رضوی گره می‌زنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاروان‌های زیر سایه خورشید سفیران امام رضا(ع) هستند

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: زیارت، عهد بین امت و امام است و با توجه به این‌که امام همواره زنده و حاضر است، بنابراین زیارت کردن، دور و نزدیک ندارد، بر این اساس پیام کاروان‌های زیر سایه خورشید این است که همه در پناه حضرت هستیم و باید به عهد خود با امام وفادار باشیم.کاروان‌های زیر سایه خورشید سفیران امام رضا (علیه السلام) هستند و باید نمایانگر ویژگی‌ها و صفات آن حضرت باشند.

اخلاص خادمان، مهم‌ترین عامل ماندگاری طرح

وی گفت: مهم‌ترین عامل ماندگار شدن این‌گونه کارهای فرهنگی، اخلاص در انجام آن است که در وجود خادمان حضرت رضا(علیه‌السلام) موج می‌زند و توانسته حرکتی اثرگذار در سراسر کشور به راه بیاندازد. 

رحمتی افزود: این اخلاص علاوه بر خادمان، در دل همه مردم همراه این کاروان‌ها نیز وجود دارد و قطعاً شما در این سفرهای همراه با عشق، با لحظات ناب، دل‌های شکسته، اشک‌ها، لبخندها و صحنه‌هایی زیبا از دلدادگی و محبت مردم به امام رضا(علیه‌السلام) مواجه شده‌اید که همه آن‌ها نشان اخلاص و دلدادگی بوده و استمرار این حرکت نیز با همین اخلاص امکان‌پذیر است.

دل‌های مردم را امام رضایی کنیم

رحمتی در ادامه به ضرورت ترویج روحیه نشاط در جامعه طی دهه کرامت اشاره کرد و گفت: نزدیک به دو سال بود که از این تجمعات پر شور و سرشار از معرفت، کم بهره بودیم و بیماری کرونا ما را از بسیاری لذت‌های معنوی محروم کرده بود، اما اکنون دوباره این فرصت را داریم و کرونا هم این درس بزرگ را به ما داد که قدر این‌گونه نعمت‌ها را بدانیم و از خداوند تعالی شکرگزار این نعمت هستیم. 

وی خاطرنشان کرد: امسال باید با اجرای برنامه‌های پر محتوا، همراه با ایجاد نشاط در نقاط مختلف کشور، دل‌های همه مردم را امام رضایی کنیم تا پیر و جوان، زن و مرد ایرانی در این ایام حال دلشان خوب شود و با توسل به اهل بیت و به‌ویژه امام رضا (علیهم السلام) برای لحظاتی همه مشکلات را فراموش کنند.

وی افزود: در ایام دهه کرامت، وظیفه سنگین ایجاد این احساس خوب و آرامش‌بخش، بر دوش خادمان حرم علی بن موسی الرضا(علیه‌السلام) نهاده شده و بر همین اساس با تدبیر تولیت معزز آستان قدس رضوی، شعاری که برای این دهه انتخاب شده، شعار «همه خادم الرضاییم؛ خدمت کریمانه و جهاد عالمانه» است تا محور همه برنامه‌های دهه کرامت باشد.

پیام امام رئوف، انتشار مهربانی و گره‌گشایی از کار یکدیگر است

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به دو هجرت پربرکت امام رضا (علیه السلام) و حضرت معصومه (سلام الله علیها) گفت: این هجرت‌های تاریخ‌ساز منشأ ثمرات و برکت‌های فراوانی برای سرزمین ایران بوده و ما نیز هرچه داریم از برکت هجرت این برادر و خواهر داریم. 

وی افزود: انتشار مهربانی و گره‌گشایی از کار همدیگر، یکی از پیام‌های مهم در سیره حضرت رضا(علیه السلام) و خواهر بزرگوار ایشان است که ما نیز باید در تمام ایام سال و به ویژه دهه کرامت، ترویج این پیام را مدنظر داشته باشیم.

راه‌اندازی بسیج خدمت‌رسانی به مردم

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه کاروان‌های زیر سایه خورشید باید بسیج خدمت‌رسانی به راه بیندازند، گفت: این کاروان‌ها می‌توانند با حضور در استان‌ها و شهرهای مختلف از نزدیک با مشکلات مردم آشنا شده و با فعال کردن ظرفیت‌های مردمی و دستگاه‌های اجرایی به رفع این مشکلات کمک کنند. 

رحمتی افزود: در ایام دهه کرامت باید حرکت جهادی همه جانبه در کشور اتفاق بیفتد و این دهه، مبنای تحول معنوی در کشور ما باشد.

کاروان‌های «زیر سایه خورشید» برای اعزام به سراسر کشور از امام رضا(ع) اذن گرفتندجشن‌های زیر سایه خورشید در سراسر دنیا برگزار می‌شوددبیر جشنواره مردمی و بین المللی زیر سایه خورشید هرمزگان: 200 رویداد فرهنگی_هنری در دهه کرامت برگزار می‌شود

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی تاکید کرد: در کنار خدمت کریمانه، بر جهاد عالمانه و جهاد تبیین که مدنظر رهبر معظم انقلاب است نیز تأکید داریم و معتقدیم کاروان‌های زیر سایه خورشید می‌توانند یکی از مصادق جهاد تبیین در دهه کرامت باشند.

انتهای پیام/282/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کاروان های زیر سایه خورشید مقام تولیت آستان قدس رضوی رضا علیه السلام سراسر کشور جهاد تبیین دهه کرامت کاروان ها امام رضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۲۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید ۷۰ هزار نفر از موزه‌ های حرم مطهر رضوی

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رییس اداره گنجینه‌ های موزه مرکزی آستان قدس رضوی گفت: بیش از ۷۰ هزار زائر و مجاور در فروردین امسال از موزه‌ های حرم مطهر رضوی دیدن کردند.   عبدالحسین ملک‌ جعفریان امروز در گفت‌ و گو با خبرنگاران افزود: تعداد افرادی که در این مدت از موزه های حرم رضوی بازدید کردند، ۱۱ هزار نفر بیشتر از فروردین پارسال بوده است.   وی بیان کرد: بیشترین آمار بازدیدکنندگان مربوط به موزه مرکزی حرم مطهر رضوی و به تعداد ۶۳ هزار و ۶۵ نفر است.   رییس اداره گنجینه‌ های موزه مرکزی آستان قدس رضوی ادامه داد: در این مدت پنج هزار و ۷۹۱ نفر نیز از موزه قرآن کریم و ۸۶۴ نفر از موزه مردم شناسی دیدن کرده‌ اند.   ملک جعفریان اظهار کرد: یک هزار بازدید کننده خارجی نیز از ملیت‌ های مختلف، آسیایی، آفریقایی و اروپایی نیز از این مجموعه بازدید به عمل آورده‌ اند.   موزه‌ های آستان قدس با ۱۷ گنجینه متنوع در فضایی به مساحت ۱۸ هزار متر مربع در چهار ساختمان مستقر هستند. اشیای به نمایش درآمده شامل حدود ۹ هزار اثر تاریخی، فرهنگی و هنری دربردارنده آثار تاریخی حرم مطهر و میراث آستان قدس رضوی، اشیای وقفی و اهدا شده و نیز اشیای خریداری شده برای تکمیل مجموعه‌ ها است.   ساختمان موزه مرکزی در صحن کوثر حرم مطهر، دارای حدود هفت هزار و ۸۷۵ متر مربع فضای نمایشی در چهار طبقه است که طبقه زیرین، طبقه همکف، طبقه اول و طبقه دوم، شامل موزه تاریخ حرم رضوی و گنجینه ‎های سکه، تمبر، اسکناس، هنرهای تجسمی، آبزیان، نجوم، ساعت، مدال، سلاح و ظروف است.

دیگر خبرها

  • قرارگاه جهاد تبیین به روشنگری و بصیرت‌افزایی کمک می‌کند
  • اجرای ۳۵۰ برنامه توسط آستان قدس رضوی در ایام دهه کرامت
  • دهه کرامت؛ فرصتی برای افزایش معرفت مردم به اهل بیت (ع)
  • اعزام ۲۵۵ زائر از هرمزگان به حج عمره
  • شهید مطهری مجاهدی در عرصه جهاد تبیین بود
  • رسانه‌ها در خط مقدم جهاد تبیین هستند
  • رویداد «دختران حاج قاسم» آموزش فرماندهی جهاد تبیین است
  • اجرای بیش از ۴۰۰ برنامه فرهنگی در لرستان
  • جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا علیه السلام برگزار می‌شود
  • بازدید ۷۰ هزار نفر از موزه‌ های حرم مطهر رضوی