Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه فنی و حرفه‌ای با تاکید بر اینکه همکاری بین دانشگاه و صنعت هماهنگ باشد، گفت: حرفه‌های مورد نیاز بازار کار، به عنوان رشته‌های دانشگاهی تعریف شود.

به گزارش خبرنگار استانهای خبرگزاری دانشجو، سید علی موسوی، مدیرکل دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در سمینار نگاه نو به توانمندی‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای و شرکت‌های دانش‌بنیان و نقش آن‌ها در توسعه صنعت کشور ضمن بیان اینکه اکنون دانشگاه‌های نسل چهار دنیا مهارت محور و در خدمت جامعه هستند، گفت: آموزش فنی و حرفه‌ای بر مبنای ضرورت اجتماعی، ضرورت آموزشی، ضرورت فناوری و ضرورت اقتصادی استوار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


موسوی با بیان اینکه تربیت نیروی انسانی متخصص و پژوهشگران مورد نیاز بازار کار از مهمترین اهداف نظام آموزش عالی بیشتر کشور‌ها است، تاکید کرد: همه کشور‌های پیشرفته دنیا شایستگی افراد را در بینش و مهارت و دانش بررسی می‌کنند و شکل اجرای آموزش بر این اساس است.

مدیرکل دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به اهمیت آموزش فنی و حرفه‌ای در تمام کشور‌های دنیا بیان کرد: محور توسعه کشورها، تمرکز بر آموزش مهارت‌محور است.

وی با تاکید بر اینکه همکاری بین دانشگاه و صنعت هماهنگ باشد افزود: حرفه‌های مورد نیاز بازار کار، به عنوان رشته‌های دانشگاهی تعریف شود.

موسوی بازبینی عناوین رشته‌های فناوری، تامین نیروی انسانی مورد نیاز صنایع و انجام پژوهش‌های مساله محور را از مهمترین اهداف دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای دانست.


وی با تاکید بر اینکه کنسرسیوم صنعتی این دانشگاه ۲۸ رسته فعالیت اقتصادی شامل رسته صنایع نفت، گردشگری، پوشاک و غذایی با مطالعه اسناد بین المللی و بر اساس استاندارد IC تعیین کرد و برای تحقق شعار سال بر آن‌ها تمرکز می‌کند افزود:دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور بر اساس شعار سال، برنامه تحولی تدوین کرد که در همه حوزه‌های زیر مجموعه این دانشگاه شامل ۱۸۰ دانشکده، این برنامه تحولی اجرایی و عملیاتی شود.

 

اشتغال ۶۰ درصد از دانشجویان  فنی و حرفه سمنان


در ادامه رضا نقدی،رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان با بیان اینکه ارتباط بین دانشگاه، صنعت و دولت در عمل بسیار مهم است گفت: تربیت افراد توانمند و بامهارت بسیار مهم و از باقیات‌الصالحات است.


رضا نقدی با اشاره به برگزاری سمینار نگاه نو به توانمندی‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای و شرکت‌های دانش بنیان و نقش آن‌ها در توسعه صنعت کشور هدف آن را ایجاد انگیزه در جوانان دانشگاهی در راستای تحقق اهداف اقتصاد دانش بنیان، توانمندسازی دانش آموختگان دانشگاه فنی و حرفه‌ای به منظور ورود به فضای کسب و کار، هم افزایی علم و ثروت؛ تجاری سازی علم و دانش و ارتقای فرهنگ عمومی کارآفرینی برشمرد.

وی محور‌های سمینار را شرکت دانش بنیان؛ رویکرد‌های اجرایی آن، کسب و کار دانش بنیان، دانشگاه‌های نسل چهارم و آموزش کارآفرینی دانشگاهی و نقش آن در توسعه شرکت‌های کوچک و متوسط دانش بنیان عنوان کرد.


نقدی خدمت به جامعه را از اهداف مهم دستگاه‌های اجرایی دانست و گفت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان، دارای چهار دانشکده است.


رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان افزود: رسالت این دانشگاه تربیت تکنسین مهارتی است.


نقدی با تاکید بر اینکه ۷۰ درصد واحد‌های درسی این دانشگاه در کارگاه و آزمایشگاه آموزش داده می‌شود و نمایشگاه دست‌سازه‌های دانشجویان که اکنون برقرار است، نتیجه همین کارگاه‌ها است گفت: آمار اشتغال پایدار دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای طی ۱۰ سال اخیر در کشور نشان دهنده اشتغال ۶۰ درصد از دانشجویان است و ۲۴ درصد آنان نیز به صورت پاره‌وقت شاغل هستند درحالی که اشتغال متوسط کل دانشگاه‌های کشور حدود ۴۵ درصد است.


رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان با بیان اینکه فقط گرفتن مدرک دانشگاهی مهم نیست، خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی جاری پذیرش دانشجویان ورودی جدید ۳۰ درصد افزایش داشته است که نشان از اقبال خانواده‌ها به دانشگاه فنی و حرفه‌ای و آموزش‌های مهارتی است.

شایان ذکر است تجلیل از جلیل از اساتید برتر در حوزه پژوهش؛ کارآفرینان؛ همکاران و دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان، بازدید از بازارچه و نمایشگاه توانمندی‌های اساتید، همکاران و دانشجویان این مجموعه دانشگاهی، دیدار با صنعتگران برتر استان و حضور در شرکت پاریزان صنعت سمنان و دیدار با سرکار خانم منصوری معاونت محترم توسعه مدیریت و منابع استاندار سمنان از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه مدیرکل دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور به استان سمنان بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه فنی و حرفه ای وزارت علوم دانشگاه فنی و حرفه ای سمنان دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان دانشگاه فنی و حرفه ای کشور دانش بنیان نیاز بازار مورد نیاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۲۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استاندار مرکزی: آموزش فنی و حرفه‌ای راه نجات کشور است

ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی با اشاره به هنرستان‌های جوار صنعت افزود: آموزش فنی و حرفه‌ای راه نجات کشور است و اکنون نیازمند توسعه آموزش مهارتی در نظام آموزش و پرورش هستیم و تحقق این مهم نیز، نیازمند توسعه زیرساختی و تقاضا محور است.

فرزاد مخلص الائمه، عصر شنبه، ۸ اردیبهشت در شورای آموزش و پرورش استان مرکزی در رابطه با برگزاری امتحانات نهایی در سه پایه دبیرستان اظهار کرد: امسال یکی از مهمترین رویدادهای آزمونی تاریخ کشور برگزار می‌شود که نیازمند توجه ویژه است. 

مخلص‌الائمه ضمن تقدیر از مدیران صنایعی که به تاسیس هنرستان‌های جوار صنعت کمک کرده‌اند، گفت: به لحاظ کیفیت و کمیت هنرستان‌های جوار صنعت، استان مرکزی برترین استان در کشور است. وقتی وارد هنرستان‌های جوار صنعت می‌شویم موجی از انرژی را از دانش آموزان و معلمان دریافت می‌کنیم. 

استاندار مرکزی با اشاره به برگزاری نمایشگاه مشاغل مرتبط با هنرستان‌های استان مرکزی افزود: این نمایشگاه در انتخاب رشته دانش آموزان برای ورود به هنرستان بسیار تاثیرگذار خواهد بود و امیدواریم از این دست نمایشگاه‌ها بیشتر برگزار شود. 

حسین مولوی، مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی نیز اظهار کرد: با هماهنگی‌های انجام شده امیدواریم بتوانیم بدون کمترین مشکلی، امتحانات نهایی دبیرستان‌ها را پشت سر بگذاریم.

وی با اشاره به افتتاح ساختمان مرکز مشاوره افزود: از معلمان ماندگار و برتر استان مرکزی در هفته معلم تجلیل خواهیم کرد. همچنین برگزاری زنگ سپاس معلم را با حضور مدیران دستگاه‌های مختلف را در نظر داریم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیشنهاد افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی حقوق کارکنان و اساتید دانشگاه آزاد
  • پیشنهاد افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی حقوق کارکنان دانشگاه آزاد
  • رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد
  • تربیت نیروی ماهر در گرو ارتباط دانشگاه و صنعت
  • افزایش حقوق کارکنان دانشگاه آزاد
  • لزوم هدایت درست انتخاب رشته دانش آموزان در دانشگاه‌
  • تحصیل ۳۴۰۰ دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه‌ای چهارمحال وبختیاری
  • ارتباط صنعت و دانشگاه، هدف اصلی دانشگاه فنی و حرفه‌ای
  • استاندار مرکزی: آموزش فنی و حرفه‌ای راه نجات کشور است
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است