Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@22:44:43 GMT

جشنواره فرهنگ ملل در دانشگاه خلیج فارس برگزار شد

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۳۲۴۹۰

جشنواره فرهنگ ملل در دانشگاه خلیج فارس برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایرنا، این جشنواره در قالب نمایشگاه فرهنگی، ادبی، صنایع دستی، هنرهای تجسمی، غذای سنتی و موسیقی برگزار شد.
مدیر امور فرهنگی دانشگاه خلیج فارس در حاشیه این همایش در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: تعاملات فرهنگی می‌تواند در رشد و توسعه ارتباطات و مراوده‌های بین‌المللی کشور وجامعه علمی موثر واقع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اصغر عالی‌مقام گفت: دانشجویان خارجی حاضر در این جشنواره سفیران فرهنگی ایران و دانشگاه خلیج فارس در کشورهای خود هستند و می‌توانند پیام دوستی و برابری را از این دانشگاه‌ به جوانان هموطن خود منتقل کنند.
وی با اشاره به به رویکرد بین‌المللی سازی دانشگاه خلیج فارس، ادامه داد: دانشجویان خارجی می‌توانند در جایگاه سفیر، دانشگاه خلیج فارس را به کشور خود معرفی کنند و به نوعی مبلغ این دانشگاه باشند.
عالی‌مقام گفت: برنامه ریزی این جشنواره از بهمن ماه سال گذشته و با همکاری و اشتیاق دانشجویان خارجی دانشگاه آغاز شد و در قالب آن دانشجوان ایرانی و خارجی از طریق ادبیات، موسیقی، غذا، پوشش و صنایع دستی با فرهنگ یکدیگر آشنا می‌شوند.
دبیر جشنواره فرهنگ ملل نیز به خبرنگار ایرنا گفت: این جشنواره به همت دانشجویان خارجی و با هماهنگی واحد بین المللی و معاونت فرهنگی دانشگاه خلیج فارس برگزار شد.
معصومه غلامی افزود: این جشنواره در قالب ۷ غرفه برگزار شد و دانشجویان چهار کشور ایران، افغانستان، پاکستان و نیجریه آداب و رسوم خود را با ارائه غذا، لباس، کتاب و ادبیات و صنایع دستی به بازدیدکننده ها معرفی کردند.
وی عنوان کرد: هدف از این رویداد فرهنگی آشنایی و ترویج فرهنگ کشورهای دوست و همسایه ایران پاکستان و افغانستان و همچنین کشور نیجریه است تا در میان دانشجویان این ملل بیش از پیش هم‌پذیری ایجاد شود.
دبیر این جشنواره فرهنگی گفت: نمایشگاه با استقبال خوب دانشجویان ایرانی و خارجی  دانشگاه خلیج فارس روبرو شد و امید است این برنامه‌ها در سطحی بزرگتر تداوم یابد.

برچسب‌ها بوشهر آداب و رسوم دانشگاه خلیج فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر آداب و رسوم دانشگاه بوشهر آداب و رسوم دانشگاه خلیج فارس دانشگاه خلیج فارس دانشجویان خارجی برگزار شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۲۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از ۱۳ مخترع برگزیده در جشنواره ملی اختراعات خلیج فارس

فرهادی دبیر جشنواره ملی اختراعات خلیج فارس گفت: ۲۵۰ اختراع و پژوهش در حوزه‌های صنعتی، کشاورزی و پتروشیمی به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد. منصور 

فرهادی افزود: دبیرخانه این جشنواره در ۸ ماه گذشته، در جزیره بوموسی راه اندازی شد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان نیز در این مراسم گفت: برای ارتقای کیفیت صنایع هرمزگان باید از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش بنیان بیشتر استفاده شود.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده افزود: شرط ارائه مجوز به سرمایه گذاران در صنایع باید حضور نخبگان و مخترعان باشد.

سردار احمد راستی معاون پژوهشی نیروی دریایی سپاه هم در این مراسم گفت: با حمایت از مخترعان طرح‌های گردشگری در هرمزگان تقویت می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • کاریکاتور/ خلیج فارس بخشی‌ از هویت تاریخی و فرهنگی ایران
  • برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی، ورزشی بومی -محلی در دانشگاه آزاد بجنورد
  • فرهنگ ایثار و شهادت باید به جهانیان معرفی شود
  • سیر تحول شهید آوینی آموزنده و تحسین برانگیز است
  • سالن کنسرت در ملایر ساخته می شود
  • خوابگاه‌های متاهلی دانشجویان در سطح استان بوشهر احداث می‌شود
  • غرفه فرهنگ و هنر با موضوع خلیج فارس در سیریک راه‌اندازی شد
  • تجلیل از ۱۳ مخترع برگزیده در جشنواره ملی اختراعات خلیج فارس
  • همایش علمی تاریخ، فرهنگ و جغرافیای خلیج فارس برگزار شد
  • برگزاری جشنواره بازی‌های محلی و بومی در روستای گورزانگ به مناسبت روز ملی خلیج فارس + تصاویر