Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@16:57:52 GMT

تولید سالانه ۱۱۰۰ تن گل محمدی در چهارمحال و بختیاری

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۳۲۹۱۰

تولید سالانه ۱۱۰۰ تن گل محمدی در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار مهر، عطاالله ابراهیمی ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بیش از هزار و ۴۰۰ نوع گیاه دارویی در چهارمحال و بختیاری شناسایی شده است، اظهار کرد: از این تعداد ۴۰۰ نوع ارزش اقتصادی دارند.

وی با اشاره به ضرورت ترویج کشت گیاهان دارویی در چهارمحال و بختیاری، عنوان کرد: هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی استان زیر کشت گیاهان دارویی رفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه از این سطح اراضی ۳۷۰ هکتار تحت کشت گل محمدی قرار گرفته است، تصریح کرد: از هر هکتار اراضی به صورت متوسط سه تن گل محمدی برداشت می‌شود.

ابراهیمی افزود: سالانه هزار و ۱۰۰ تن گل محمدی در چهارمحال و بختیاری تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه استقبال خوبی از کشت گل محمدی در استان انجام گرفته شده است، ادامه داد: با فرآوری محصول حاصل از گل محمدی در توسعه و تنوع بخشی صنعت گیاهان دارویی قدم برداشته شده است.

رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به ارزش افزوده اسانس گیری گل محمدی، گفت: به طور متوسط هر کیلو اسانس بیش از ۴۵ میلیون تومان در بازار بین المللی به فروش می‌رسد.

ابراهیمی با بیان اینکه در چهارمحال و بختیاری تلاش شده که سطوح تحت کشت گل محمدی و نوع فرآوری افزایش یابد، اعلام کرد: به دلیل تفاوت دمای شب و روز در استان کیفیت گل محمدی بسیار مطلوب است.

وی با اشاره به اینکه بهترین ارقام گل محمدی در چهارمحال و بختیاری شناسایی شده است، گفت: با تجاری سازی این ارقام می‌توان بهترین نوع گیاه را برای تولید اسانس در اختیار کشاورزان قرار داد.

کد خبر 5504135

منبع: مهر

کلیدواژه: جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گلاب گیری گل محمدی تولیدات کشاورزی گیاهان دارویی بوشهر ساختمان متروپل کرمانشاه خطبه های نماز جمعه آمار کرونا ویروس کرونا متروپل آبادان اردبیل دهه کرامت ابادان خراسان رضوی شهادت امام صادق ع نماهنگ سلام فرمانده شیراز چهارمحال و بختیاری گل محمدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۲۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میمند ۲ هزار هکتار گل محمدی زیرکشت دارد/وجود ۳۶۰ گونه گیاه دارویی

محمد مهدی برومندی در همایش بزرگداشت هفته گردشگری میمند با بیان اینکه مشکلات منطقه میمند در دست بررسی قرار خواهد گرفت، گفت: طی جلسات آتی مشکلات این منطقه بررسی می‌شود.

او افزود: بخش کشاورزی امروز در نوک جنگ اقتصادی قرار دارد و اهداف دشمن سفر‌ها های مردم است همچنین کشاورزان سخت کوش ما غذای سالانه کشور را تامین می‌کنند همچنین بیش از ۶ میلیارد دلار درآمد حاصل از صادرات است.

برومندی با بیان اینکه استان فارس از لحاظ کشاورزی جایگاه ویژه‌ای در کشور دارد و در این بخش بهای سنگینی را داده است، ادامه داد: ۱۲ درصد غذای کشور توسط استان فارس تامین می‌شود و ۳۶۰ هزار هکتار باغ و ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تن محصول باغبانی، فارس را در رتبه اول باغبانی ایران قرار داده است که فرصت‌های بسیاری را به همراه دارد.

معاون امور باغی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکخ همه باید با تعامل در حل مشکلات سهیم باشند، خاطرنشان کرد: در حوزه باغبانی ۲۶ میلیون تن محصول تولید می‌شود و سهم گیاهان دارویی نیز قابل توجه است. 

بنابه گفته این مقام مسئول، ۵۰۰ هزار تن گیاهان دارویی سالیانه از مزارع کشورمان برداشت می‌شود و ۳۰ هزار هکتار زیر کشت گل محمدی بوده که ۸ هزار و ۵۰۰ هکتار آن در فارس است و در میمند ۲ هزار هکتار گل محمدی داریم که محصول بسیار ارزشمندی است.

او تاکید کرد: امروز گردش مالی دنیا ۱۵۰ میلیارد دلار در زمینه گیاهان دارویی است که سهم کشور ما در این گردش مالی کمتر از ۱ میلیارد دلار است که نشان می‌دهد باید به یک کشاورزی مدرن برسیم.

برومندی با بیان اینکه گیاهان دارویی پایه مواد غذایی، دارویی و بهداشتی قرار می‌گیرد، گفت: ۲ هزار و ۳۰۰ گونه گیاه دارویی در ایران وجود دارد که فرصتی بسیار مغتنم است و ۳۶۰ گونه گیاه دارویی منطقه میمند دارد که می‌تواند هر کدام پایه دارو باشد.

معاون امور باغی وزارت جهاد کشاورزی برنامه‌های این وزارت خانه را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: در وزارت خانه جهاد کشاورزی به سمتی می‌رویم که از مدرن‌ترین روش‌ها در اسانس گیری استفاده کنیم و ابر پروژه‌ای تعریف کردیم که عصاره بل کیفیت لازم را برای عطر تولید کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • میمند ۲ هزار هکتار گل محمدی زیرکشت دارد/وجود ۳۶۰ گونه گیاه دارویی
  • رشد ۲۵ درصدی تولید لوازم خانگی در چهارمحال و بختیاری
  • ۶۰ هزار هکتار از دیمزارهای چهارمحال و بختیاری زیر کشت رفت
  • جهش تولید در ۶۰ هزار هکتار اراضی دیم چهارمحال و بختیاری
  • آغاز برداشت گل محمدی در بابل + فیلم
  • گیاهان خوراکی خودرو؛ گنجینه‌ای ارزشمند در چهارمحال و بخیاری
  • مادر شهید ابراهیم ملک محمدی دعوت حق را لبیک گفت
  • جریمه نقدی یک میلیاردی برای واحد تولیدی متخلف
  • یک میلیارد و یکصد میلیون ریال جریمه نقدی برای واحد تولیدی متخلف
  • رفع موانع تولید در ۱۷ طرح صنعتی چهارمحال و بختیاری