Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید عماد شاهرخی در جشنواره گل، گیاهان زینتی و دارویی روستای گایکان الیگودرز گفت: انواع گل رز ایرانی و هلندی، انواع درختچه‌های زینتی، گل و گیاهان دارویی شامل نهال گل محمدی، اسطوخودوس، رزماری، به لیمو و مریم گلی، بذر و نشای حدود ۲۰ گونه گل فصلی در این روستا پرورش می‌یابد.

وی می گوید: تولید سالانه یک تن بذر انواع گل‌های فصلی، تولید حدود چهار میلیون بوته گل رز، ۲ میلیون بوته نهال گل محمدی و سایر گیاهان دارویی، یک میلیون درختچه زینتی شامل زرشک و انواع یاس نیز از دیگر ظرفیت‌های این روستا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: تعداد نیرو‌های فعال در ۲۰۰ گلخانه این روستا ۶۰۰ نفر به صورت دائم است که در اوج فصل کاری همزمان با قلمه زنی و گلدان گیری ۳۰۰ نفر نیز از حاشیه شهر الیگودرز جهت کار به این روستا مراجعه می‌کنند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: این روستا در زمینه پرورش و تکثیر گل و گیاهان زینتی پیشرو است و دارای بزرگترین و پر تعدادترین گلخانه استان و قطب پرورش و صادرات گل‌های زینتی به ویژه انواع گل رز می‌باشد.

شاهرخی اضافه کرد: شهرستان الیگودرز طبق آخرین سرشماری، با جمعیتی حدود ۸۰ هزار نفر بعد از خرم آباد، بروجرد، دورود و کوهدشت پنجمین شهر پرجمعیت لرستان است و دیرینه گی آن به ۷۰۰ سال می‌رسد.

وی با بیان اینکه این شهرستان الیگودرز دارای ۶۱ هزار هکتار اراضی دیم و آبی است گفت: سطح زیر کشت باغات و گیاهان دارویی الیگودرز بیش از سه هزار و ۷۶۲ هکتار می‌باشد.

روستای گایکان دارای ۲۶۴ خانوار و جمعیت حدود ۹۰۰ نفر است.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی لرستان گلخانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۲۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستای نظرلو در شهرستان شبستر به شهر تبدیل شد

محمد مطهری  گفت:با تبدیل این روستا به شهر تعداد شهر‌های شهرستان شبستر به تعداد ۱۲ شهر رسید که در سطح کشور یک شهرستان منحصر به فرد از نظر کمیت شهر‌ها می‌باشد.

وی افزود:نظرلو در دهستان میشو جنوبی و بخش صوفیان شهرستان شبستر قرار گرفته و بیش از ۴ هزار نفر جمعیت دارد.

وی عنوان کرد:مردم نظرلو شغل اصلی شان کشاورزی بوده و از مردمان تلاشگر خطه آذربایجان می‌باشند و محصول اصلی این روستا در کشاورزی گوجه فرنگی می‌باشد که همه ساله به سراسر کشور صادر می‌شود.

فرماندار شبستر خاطرنشان کرد:امیدواریم با همکاری مردم و تلاش مسئولین شهری و شهرستانی شاهد توسعه بیش از پیش نظرلو یکی از قطب‌های کشاورزی شهرستان شبستر باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • جاده پُر دست انداز یکی از روستا‌های فومن
  • رزهای تولیدی خراسان جنوبی ۳۷.۵ میلیارد تومان ارزآوری داشت
  • از تولید توربین تا توسعه گلخانه‌های تولید بذر ودام اصلاح شده
  • تامین آب آشامیدنی روستای کهن دژ
  • رنگین شدن سفر‌ه ها با رویش گیاهان در مناطق کوهستانی مراغه
  • رنگین شدن سفر‌ه ها با رویش گیاهان کوهی مراغه
  • روستای نظرلو در شهرستان شبستر به شهر تبدیل شد
  • ۳۲۰۰مترمربع از معابر روستای ابیانه سنگ‌فرش شد
  • پیگیری ،مشکلات تردد اهالی روستای رباط قره بیل
  • برنامه‌ریزی برای گازرسانی به ۵۰ روستای کرمانشاه