Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@18:33:30 GMT

‌داروهای خارجی بیماران پیوند کلیه نایاب شد‌

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۳۳۱۲۰

‌داروهای خارجی بیماران پیوند کلیه نایاب شد‌

گروه استان‌ها- مدیرعامل انجمن بیماران کلیوی کشور گفت: نایاب شدن و کمبود داروهای خارجی بیماران پیوند کلیه یکی از مهمترین مشکلات این انجمن است که باعث ایجاد نگرانی در بیماران شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، اعظم پناهی عصر امروز در دیدار با رئیس شورای شهر قزوین که در تالار مردم شهرداری قزوین انجام شد، اظهار داشت: این انجمن بیش از 180 شعبه در سراسر کشور دارد و در حال حاضر حدود 100 هزار بیمار تحت پوشش این انجمن قرار دارند که نسبت به خدمت‌رسانی مطلوب به آنها در شعبه های انجمن درسراسر کشور تلاش می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: بیماران پیوندی و دیالیزی مظلوم هستند؛ چرا که از روزی که دچار بیماری می شوند، سبک زندگی آنان دچار تغییرات اساسی می شود و نیازمند حمایت های ویژه ای هستند. انجمن بیماران کلیوی کشور نیز وظیفه خود می‌داند از بیماران هدف حمایت های لازم را انجام دهد و تلاش می‌کنیم با با ارائه خدمات این بیماران به زندگی عادی خود بازگردند.

پناهی با اشاره به اینکه بیمار دیالیزی هفته‌ای 3 جلسه برای دیالیز تحت درمان قرار می‌گیرد، اظهار داشت: علاوه بر آن هزینه‌های جانبی و رفت و آمدهای مکرر توان جسمی بیمار را کاهش می‌دهد و در واقع امید به زندگی آنها پایین است.

مدیرعامل انجمن بیماران کلیوی در بخش دیگری از سخنان خود به دغدغه‌های این انجمن در ارائه خدمات به بیماران تحت پوشش اشاره کرد و گفت: نایاب شدن و کمبود داروهای خارجی بیماران پیوند کلیه یکی از مهمترین مشکلات این انجمن است که باعث ایجاد نگرانی در بیماران شده است. به همین خاطر امیدواریم دولت بودجه‌ای برای تامین داروی خارجی این بیماران اختصاص دهد.

بیماران کلیوی وام 50 میلیون تومانی دریافت می‌کنندافزایش قیمت داروهای بیماران کلیوی در سکوت خبری / عمل پیوند کلیه ‌تعلیق شدگلایه مدیرعامل انجمن بیماران کلیوی از افزایش قیمت دارو/ داروی 90 هزار تومانی به 360 هزار تومان رسیده است

پناهی از وجود 500 بیمار دیالیزی در استان قزوین خبر داد و افزود: این بیماران نیازمند دستگاه دیالیز هستند و باید با استفاده از ظرفیت خیران و نهادهای مربوطه از جمله شورا وشهرداری قزوین 34 دستگاه دیالیز که نیاز بیماران استان است، خریداری و تامین شود‌. چرا که انجمن بیماران کلیوی ایران بدون هیچ بودجه دولتی تمامی منابع خود را از طریق مشارکت تامین می‌کند.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شورای اسلامی قزوین بهداشت و درمان استانداری قزوین شورای اسلامی قزوین بهداشت و درمان استانداری قزوین انجمن بیماران کلیوی بیماران پیوند پیوند کلیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۳۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کبد جوان ۲۲ ساله کرمانی به یک بیمار در شیراز زندگی بخشید

به گزارش خبرنگار مهر، رضا جعفری، صبح جمعه به خبرنگاران گفت: کبد زنده یاد امیرحسین ربیعی جوان ۲۲ ساله اهل و ساکن کرمان که در اثر حادثه تصادف دچار مرگ مغزی شده بود، صبح امروز جمعه هفتم اردیبهشت ماه برای پیوند به شیراز منتقل و به یک بیمار نیازمند دریافت عضو اهدا شد.

وی افزود: امیرحسین چهار روز قبل در اثر سانحه تصادف به بیمارستان شهید باهنر منتقل و متأسفانه علیرغم تلاش‌های کادر درمان دچار مرگ مغزی شده بود که پس از تأیید مرگ مغزی و رضایت اهدا عضو از خانواده، کبد وی جهت پیوند به شیراز منتقل شد.

جعفری، با بیان اینکه تاکنون ۲۲۰ اهدای عضو در استان کرمان انجام شده است، تصریح کرد: باید از زحمات و تلاش‌های مسئول و هماهنگ کنندگان واحد فراهم آوری اعضای پیوندی کرمان، کادر جراحی، ارتوپدی و بیهوشی و کادر پرستاری بخش‌های جراحی و آی سی یو و همکاران اتاق عمل بیمارستان شهید باهنر تقدیر و تشکر کرد.

وی افزود: علاوه بر کبد، قسمتی از استخوان زانو وی نیز جهت ترمیم مشکل حرکتی زانو سه بیمار برداشته شد تا به این عزیزان پیوند زده شود.

کد خبر 6088976

دیگر خبرها

  • مادربزرگ ۵۴ ساله قلب مصنوعی و کلیه خوکی دریافت کرد
  • برای اولین بار یک زن همزمان پمپ قلب و پیوند کلیه خوک دریافت کرد
  • اولین فردی که همزمان پمپ قلب و کلیه خوک دریافت کرد
  • اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد
  • کبد جوان ۲۲ ساله کرمانی به یک بیمار در شیراز زندگی بخشید
  • داروی ایرانی بهتر است یا داروی خارجی؟
  • اهدای عضو جوان ۲۲ ساله کرمانی
  • آیا کیفیت داروهای ایرانی با خارجی یکسان است؟/ چرایی مشکلات تهیه داروی خارجی برای برخی از بیماران
  • انجام ۱۰ عمل اهدای عضو در خوزستان در ۵ روز
  • نجات جان ۱۰ بیمار در کمتر از یک هفته با تلاش تیم پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی اهواز