Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام حسن شجاعی عصر امروز در جلسه مشترک مدیران صنعت آب و برق استان زنجان با تاکید بر اینکه کشور ما در حکمرانی آب مشکل دارد، اظهار کرد: کمیسیون اصل ۹۰ هم به این حوزه ورود کرده و منتظر گزارش‌ هیات‌های بازرسی است که زمان‌بر خواهد بود.
نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه با بیان اینکه نمایندگان مردم استان در دوره یازدهم مجلس موضوع آب را از همان روزهای آغاز کار خود در مجلس مورد توجه قرار داده و نسبت به این موضوع دغدغه داشته‌اند، افزود: باید متوجه بود که نمایندگان از همان آغاز کار این مشکل را پیگیری کرده و جلسات متعددی را برای حل مشکلات با مدیران مربوطه برگزار کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 وی توقع خود را از مدیران انقلابی تصمیم و اقدام جهادی و انقلابی در حوزه آب برای مردم استان زنجان دانست و گفت: موضوع این است که بعد از این همه پیگیری و ارائه مشکلات امروز هم بسیار می‌شنوم که می‌گویند اگر چنین شود اگر چنان شود منتهی مطالبه ما از این حرف‌ها گذشته و انتظار ما بعد از این سفر حل مشکلات است.
 شجاعی افزود: حرف آخر من این است که برای حل مشکلات استان زنجان در حوزه آب باید تصمیمات و اقدامات بنیادی اتخاذ و انجام شود.
 نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس با تأکید بر اینکه توقع و انتظار ما از وزارت نیرو برای حل مشکلات موجود در حوزه آب استان زنجان بسیار روشن است، تصریح کرد: واقعیت این است که در حق استان زنجان برای تخصیص آب اجحاف شده است و وزیر باید با تصمیم عادلانه برای حل مشکل با شاخص‌های موجود اقدام کند، چرا که تخصیص آب برای استان زنجان بسیار پایین است.
وی مشخص بودن خروجی جلسات تشکیل شده طی امروز با حضور وزیر را از توقعات خود دانست و گفت: امروز در این حوزه باید تصمیمات تاریخی اتخاذ شود.شجاعی با بیان اینکه بحرانی‌ترین اوضاع در حوزه آب را در حال حاضر ابهر و خرمدره دارند، افزود: اگر برای حل این مشکلات در حال حاضر اقدامی انجام نشود، ما به تولد یک بحران در آینده کمک کرده‌ایم چرا که دشت‌های ابهر و خرمدره و سلطانیه در بحرانی‌ترین وضعیت خود قرار گرفته‌اند و حل مشکل مطالبه اصلی ما است و برای این مسائل نباید ما را به آینده حواله کنند.
 نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه ادامه داد: بر اساس مطالعات انجام شده حل مشکلات آب ابهر و خرمدره از طریق آب‌های شمالی شهرستان خرمدره یعنی سفیدرود میسر است.
 وی به مشکلات موجود در مخازن آب هیدج و صائین‌قلعه شاره کرد و گفت: شبکه آبرسانی فرسوده و هدر رفت آب در این مناطق وحشتناک است.
 شجاعی چمن سلطانیه که از سرمایه های شهرستان و استان زنجان محسوب می‌شود را یادآور شد و گفت: این چمن ۲ هزار متر مربعی که بخشی از آن در حال حاضر نابود شده است و باقی مانده آن اگر احیا نشود، فاجعه زیست محیطی برای منطقه به وجود خواهد آورد و ما برای ریز گردها دیگر نباید منتظره عراق یا سوریه باشیم.

وی لزوم احیای بخش تخریب شده این چمن و نگهداری از این سرمایه را مورد تاکید قرار داد.
انتهای پیام/۷۳۰۰۴

منبع: فارس

کلیدواژه: جلسه شورای آب چمن سلطانیه منابع آب ریزگرد کمیسیون اصل 90 حکمرانی آب خرمدره و سلطانیه برای حل مشکل استان زنجان حوزه آب حل مشکلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۳۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات اقتصادی و معیشتی مهمترین دغدغه مردم است

به گزارش خبرگزاری مهر، پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» تلاش دارد با آماده کردن بستری مناسب برای معرفی داوطلبان نمایندگان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گامی در جهت کمک به مردم برای انتخاب اصلح و برگزاری پرشور انتخابات بردارد.

«علی جعفری‌آذر» از حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو به پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» در دور دوم انتخابات پیوست. متن گفت‌وگوی وی با خبرگزاری مهر را در ادامه می‌خوانید:

در مجلس آینده تقسیم بندی حزبی و سیاسی را چگونه پیش بینی می‌کنید؟

پیش‌بینی می‌کنم اکثر افرادی که با دولت فعلی همراه بوده و اصولگرا هستند، به مجلس آینده راه می‌یابند.

مهم‌ترین موضوعی که با توجه به حوزه تخصصی شما باید بیشتر در مجلس آینده مورد توجه قرار بگیرد، چیست؟

امروزه بیشترین دغدغه و مطالبات مردم و اقشار فرهنگی از جمله دانشجو و دانش آموز مشکلات اقتصادی و معیشتی است که در این راستا باید گام‌های لازم برداشته شده و مردم نتایج آن را به طور ملموس آن را ببینند.

اولویت شما در مجلس آینده برای حضور در کدام کمیسیون خواهد بود؟

کمیسیون امنیت ملی و اقتصادی برای من بسیار مهم است و با توجه به وقایع دنیا نیز اهمیت بالایی دارد.

مهمترین چالش استان را چه می‌دانید و برای حل آنچه راه‌کاری دارید؟

یکی از مهمترین مطالبات مردم در خصوص دریاچه ارومیه بوده که با تدابیر انجام شده تاحدودی احیا شده است، چالش‌های اجتماعی شامل خودکشی جوانان و ترک تحصیل نیز مهم است و باید برای امیدوار کردن قشر جوان به آینده نظام قدم‌های بزرگی برداشت از طرفی باید از پتانسیل‌های استانی به نحو احسن استفاده کنیم، چراکه ظرفیت فکری و اقتصادی خوبی داریم و از ظرفیت مرز مشترکی که با سه کشور داریم، باید استفاده کرد.

کد خبر 6080483

دیگر خبرها

  • قانون‌گذاری باید در کنار نظارت قرار گیرد
  • افزایش مشارکت مردم در حکمرانی و مردمی‌سازی جهش تولید اولویت است
  • احترام به HSE رویکرد احترام به کارکنان و شهروندان است/هدف برنامه ۱۴۱۰ مباحث زیست‌محیطی است
  • باید بعد از انتخابات «لیست‌بندی‌ها» را کنار گذاشت
  • آگاه‌سازی عمومی برای کاهش ورود پرونده‌ به دادگستری
  • مشکلات اقتصادی و معیشتی مهمترین دغدغه مردم است
  • تهدیدها را در توزیع برق به فرصت تبدیل کرده ایم
  • فاجعه زیست محیطی؛ خلیج فارس شورتر شد
  • همه پروژه های عمرانی شورای ششم کرج پیوست زیست محیطی دارند
  • الگوی حکمرانی فرهنگی و دانش بنیان صنایع و تولیدات، با مشارکت مردم تدوین و تصویب می‌شود