Web Analytics Made Easy - Statcounter

تأکید بر انتقال تجارب و تکنولوژی ژاپن برای احیای تالاب انزلیبه گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز گیلان ؛ سفیر ژاپن امروز در ابتدای سفر خود به گیلان با حضور در اداره کل حفاظت محیط زیست با سرپرست این اداره کل دیدار کرد.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان در این دیدار با تأکید بر همکاری گروه متخصص ژاپنی و محیط زیست استان در احیای تالاب بین المللی انزلی گفت: ژاپن می‌تواند با انتقال تجربه و تکنولوژی نوین در احیای این تالاب کمک موثری داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته رضا زمانی ،  برخی طرح‌های نیمه تمام آژانس همکاری‌های بین المللی ژاپن از سال ۲۰۰۳ برای احیای تالاب انزلی انجام داده است و معیشت یک میلیون گیلانی به تالاب وابسته است.

فاضلاب خانگی، رسوب و پسماند ۳ عامل اصلی تخریب تالاب انزلی است.

سفیر ژاپن هم انتقال تکنولوژی را در حل مشکل تالاب انزلی کافی ندانست و گفت: فرهنگ سازی و آموزش مردم برای مدیریت پسماند ضروری است.

به گفته کازو توشی آیکاوا ، هدف از سفر به گیلان را بررسی نتیجه فعالیت ۱۷ ساله آژانس همکاری‌های بین المللی ژاپن (جایکا) در تالاب انزلی بود و کمیته مدیریت تالاب انزلی با حضور گروه ژاپنی از سال ۲۰۱۹ به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزار نمی‌شد که این کمیته دوبار کار خود را آغاز خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سفیر ژاپن محیط زیست تالاب انزلی احیای تالاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۴۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تالاب کجی نمکزار نهبندان ۸۰ درصد آبگیری شد

حاتمی مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: بارندگی‌های اخیر به تالاب کجی نمکزار نهبندان جانی دوباره داد و با ۸۰ درصد آبگیری زنده شد.  

تالاب کجی نمکزار نهبندان با وسعت ۵۷۷ هکتار محدوده آبگیر که در داخل پناهگاه حیات وحش کجی نمکزار نهبندان واقع شده، از سوی حفاظت محیط زیست مدیریت می‌شود.

این تالاب در فصل زمستان و پاییز همه ساله پذیرای صد‌ها قطعه پرنده مهاجر از نوع آبزی، کنار آبزی و همچنین میزبان برخی پرندگان خشکزی که قسمتی از سال حیاتشان وابسته به شرایط زیستی تالاب است، می‌باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • ارتباط اتاق ها با هدف ارتقا شبکه سازی ارتقا یابد
  • تالاب‌های نقده از وضعیت مطلوب برخودار هستند
  • دلشوره دریاچه ارومیه ادامه دارد/ وعده‌ها محقق می‌شود؟
  • روستایی که سهم لک‌لک‌ها شد
  • تالاب کجی نمکزار نهبندان ۸۰ درصد آبگیری شد
  • تلاش برای احیای کامل تالاب نئور
  • ۸۰ درصد تالاب کجی نمکزار نهبندان آبگیری شد
  • این لک لک ها اهالی را مجبور به خانه سازی می کنند
  • احیای موقت گردشگری در تالاب بین‌المللی هامون
  • اولویت اولم ادامه همکاری با ملوان است/ قهرمانی حق انزلی‌چی‌ها بود