Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد صفائی گفت: باید از تولید حمایت شود تا اقتصاد کشور توانایی پرداخت بیش از این را داشته باشد.

«محمد صفائی»، نماینده مردم گناباد و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، در رابطه با افزایش قیمت‌ کالاهای اساسی در کشورهای همسایه بعد از حذف ارز ترجیحی گفت: ما در حوزه خوراکی‌ها یک تورم جهانی داریم و حدود 40 درصد گندم جهان را روسیه و اوکراین تولید می‌کند و به همین میزان خوراک دام و طیور در روسیه و اوکراین تولید می‌شود؛ لذا جنگ در این منطقه به طور طبیعی تورمی به همه کشورهای جهان تحمیل کرده و چیزی که امروز به عنوان جراحی اقتصادی در ایران انجام شد کار درست و شایسته‌ای بود و فقط در اجرا متاسفانه خوب اجرا نشد؛ هرچند افزایش قیمت در کشور‌های همسایه به دلیل نابودی قاچاق به واسطه حذف ارز ترجیحی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در رابطه با این که چرا در کشور مشکل اجرای قانون‌ها وجود دارد، اظهار داشت: در دولت دهم تدبیر خوبی صورت گرفت که در همه کشور جایگاه‌های سوخت و حتی در دورترین روستاها هم جایگاه سوخت نصب شد و بعد مصوبه اجرا شد که تبعات منفی نیز نداشت.

نماینده گناباد در مجلس ادامه داد: اگر وزارت تعاون و کار و رفاه اجتماعی سامانه رفاه ایرانیان را تکمیل می‌کرد، با همکاری وزارت کشور مردم شیرینی اصلاح روند اقتصادی را احساس می‌کردند؛ اما بی‌تدبیری در این حوزه زیاد است و مردم آن احساس را ندارند. امیدواریم سریع‌تر دولت محترم این چالش‌های پیش رو را رفع کند.

صفائی در رابطه با گلایه مردم از ناکافی بودن یارانه‌ها گفت: باید از تولید حمایت شود تا اقتصاد کشور توانایی پرداخت بیش از این را داشته باشد و تا زمانی که تولید را حمایت نکنیم حذف ارز و امثال این هیچ اثر مثبتی نخواهد داشت.

وی در رابطه با ضعف نظارت در کشور و برنامه مجلسبرای نظارت بیش‌تر عنوان کرد: اهرم‌های نظارتی را دستگاه های نظارتی و اجرایی دارند اما متاسفانه از آن‌ها بهره کافی برده‌ نمی‌شود.  به طور مثال بحث فاسد شدن 50 هزار تن میوه شب عید را رسانه ملی نیز پخش کرد، اما هیچ دستگاه ناظری رسیدگی نکرد. 18 هزار تن میوه به دلیل سوء مدیریت تبدیل به زباله شد. این‌جا دستگاه‌های نظارتی‌ ما کم کاری دارند. 

نماینده گناباد در ارتباط با کمبود کالا و افزایش قیمت آن نیز خاطرنشان کرد: ما این یک فرصت است که تولید بیشتر کرده و تولید خود را صادر کنیم. با افزایش صادرات اقتصاد قوی خواهد شد. اکنون باید موانع کسب و کار و موانع تولید را از میان برداریم. اگر این قسمت را دولت مورد توجه قرار بدهد و موانع کسب و کار و تولید را بردارد، هم صادرات رونق می‌گیرد و هم مردم از واهب تولید بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تورم دولت جراحی اقتصادی ارزترجیحی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۴۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکل تورم با افزایش تولید از بن بست خارج می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی اعلایی ظهر یکشنبه در مراسم بزرگداشت روز کار و کارگر اظهار کرد: نقش کارگران در تولید بی بدیل است و این نقش تمامی شقوق جامعه کارگری را در برمی گیرد و قابل تقدیر است.

وی افزود: در فضای فعلی کشور و در زنجیره حلقه‌های موجود در جامعه، بنا به دلایل متعدد ضعیف‌ترین حلقه، زنجیره اقتصاد است و باید بر روی آن تمرکز کرد، موضوعی که مورد توجه رهبر معظم انقلاب نیز قرار دارد و ایشان چندین سال است که راهبرد کشور را موضوعات اقتصادی نامگذاری می‌کنند.

اعلایی گفت: بزرگترین مشکل اقتصاد تورم است و بیش از ۵ دهه است که کشور به صورت ملموس و ناملموس از این حوزه آسیب دیده است و بسیاری از ناهنجاری‌های موجود فرهنگی و اجتماعی هم نشأت گرفته از همین موضوع است.

استاندار قزوین با بیان اینکه تورم باعث پیش بینی ناپذیری اقتصاد، بهم خوردن طبقات اجتماعی و از بین رفتن انگیزه کاری و ایجاد اختلال در بسیاری از حوزه‌های دیگر می‌شود، اضافه کرد: تمامی کارشناسان و صاحب نظران در حوزه اقتصاد منطقی‌ترین، معقول ترین و مداوم ترین راه مقابله با تورم را تولید می‌دانند و حتی هر کسی با دانش معمولی خود هم تحلیل کند به این نتیجه می‌رسد.

نماینده عالی دولت در استان اظهار داشت: در شرایط فعلی اقتصادی کشور، تنها راه خارج کردن تورم از بن بست، افزایش تولید است و به همین دلیل باید در کانون توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه نقش کارگران و نیروی انسانی در تولید بر کسی پوشیده نیست، ضمن تقدیر از تلاش‌های جامعه کارگری گفت: یکی از سخت‌ترین کارها مدیریت منابع انسانی در شرکت هاست و بنگاه‌های اقتصادی در این زمینه باید تلاش زیادی کنند تا شاهد بهره وری و افزایش تولید باشیم.

اعلایی اضافه کرد: استان در تولید حرف برای گفتن آورد ولی در حوزه بهره وری نیاز به تلاش و همت بیشتر دارد و اعتقاد داریم با امکانات موجود می‌توان تولید بیشتری را رقم زد.

کد خبر 6091206

دیگر خبرها

  • اقتصاد مقاومتی با اتکا به تولید داخل محقق می‌شود
  • تمدید طرح یارانه تشویقی ۲۲۰ هزار تومانی کالابرگ؟!
  • بررسی یارانه تشویقی ۲۲۰ هزار تومانی کالابرگ
  • مشکل تورم با افزایش تولید از بن بست خارج می‌شود
  • تاکسی‌های برقی وارد شد/ افزایش ۲۰ درصدی تولید خودرو
  • تاکسی های برقی وارد شد/ افزایش ۲۰ درصدی تولید خودرو
  • بهره‌مندی از عواید وقف به نفع تقویت اقتصاد دانش‌بنیان
  • برنامه افزایش ۲۰ درصدی تولید خودرو در سال ۱۴۰۳
  • زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها
  • تمرکز بر افزایش جذابیت تولید با کاهش مالیات در لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم