Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-27@18:59:51 GMT

نیکزاد: ساختار بودجه کشور نیاز به اصلاح دارد

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۳۴۹۲۰

نیکزاد: ساختار بودجه کشور نیاز به اصلاح دارد

علی نیکزاد سه شنبه شب در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی اظهار کرد: بعد از شکل گرفتن مجلس شورای اسلامی، رهبر معظم انقلاب اسلامی از سه واژه «جوانان گام دوم انقلاب صاحب نظر»، «مدیران اجرایی انقلابی» و «افراد با سابقه خوب در بحث تقنین» استفاده کردند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه عنوان مجلس انقلابی یک مدال از سوی رهبر انقلاب برای مجلس بود، بیان‌کرد: البته مهم این است که همچنان در مسیر انقلاب اسلامی و انقلابی بودن باقی بمانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معیشت مردم دغدغه مجلس

نیکزاد با بیان اینکه از روز اولی که مجلس تشکیل شد دغدغه ما مردم و معیشت آنان بود، ادامه داد: تمام توان ما چه در دولت گذشته و در حال حاضر در مجلس این بوده است که در عرصه اقتصادی و معیشت با دولت همکاری داشته و به آن کمک کنیم.

وی افزود: بنا بر دیدگاهی که از امام (ره) به ما رسیده است نه سلطه گر بوده و نه سلطه بیگانگان را می‌پذیریم و یک حکومت نوین را بر پایه حکمرانی جمهوری اسلامی را احیا کرده‌ایم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: قانونی در مجلس شورای اسلامی به نام قانون راهبردی لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق مردم به تصویب رسید که به دولت این اختیار را می‌داد که با اقتدار و با عزت از حقوق مردم دفاع کند.

نیکزاد ادامه‌داد: متأسفانه رئیس جمهور قبل این قانون را ابلاغ نکرد و کار به جایی رسید که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند این قانون خوب است.

وی با اشاره به قوانین ارزشمند مجلس در حوزه مسکن، تولید و کسب و کار یادآور شد: اعتقاد ما بر این است که اخلاق حکمرانی اسلامی و افزایش سرمایه اجتماعی باید صورت می‌گرفت و از این جهت از دولت قوی سیزدهم حمایت کرده و بسیاری از ویژگی‌های مثبت را در شخص رئیس جمهور می‌دیدیم.

رویکرد دولت و مجلس عدالت محوری است

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه رویکرد دولت باید عدالت محوری باشد، گفت: دولت و مجلس باید در بودجه ریزی‌های خود مناطق کم برخوردار را مد نظر قرار دهند و در این عرصه جدیت داشته باشند.

نیکزاد با بیان اینکه دغدغه مجلس حفظ عزت کشور و مشکلات مردم است، یادآور شد: البته برای رسیدن به اهداف دولت و مجلس با همکاری ساختار بودجه را اصلاح کنند چرا که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در حوزه تذکراتی نیز داشتند.

منبع: مهر

منبع: فردا

کلیدواژه: نیکزاد نائب رئیس مجلس اصلاح ساختار بودجه مجلس شورای اسلامی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۴۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو قانون مصوب مجلس از سوی قالیباف به دولت ابلاغ شد

رییس مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای به رییس‌جمهور، دو قانون مصوب مجلس را ابلاغ کرد.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، طی نامه‌ای به حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور دو قانون به شرح زیر را برای اجرا ابلاغ کرد:

۱- قانون تفسیر ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی

۲- قانون ارجاع اختلاف بین شرکت مادر تخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) و شرکت گنت ترکیه به داوری

دیگر خبرها

  • ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور
  • دو قانون مصوب مجلس از سوی قالیباف به دولت ابلاغ شد
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی شده بود
  • مجلس بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • توسعه کشور و مردمی سازی صنعت نفت و گاز بدون نیاز به مدیریت و بودجه دولت
  • عملیات وعده صادق برای دوستان انقلاب اسلامی پیام همبستگی و برای دشمنان پیام مقاومت داشت
  • یکی از راه‌های توسعه گیلان همدلی میان دولت و مجلس است
  • شورای وحدت چند نماینده در مجلس دوازدهم دارد؟ /جزئیات لیست انتخاباتی برای دور دوم انتخابات از زبان متکی
  • بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • مجلس هفته آینده جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند