Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- ساختمانی سست و غیرمجاز جان ۱۱ خانواده پاکدشتی ساکن و اهالی محله‌ای پرتراکم و پرتردد را تهدید می‌کند، چون بعد از گذشت دوسال هنوز نه پرونده تعیین تکلیف شده و نه خبری از جبران خسارت خریداران توسط سازنده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از پاکدشت ، جلوگیری از ساخت‌وساز غیرمجاز می‌تواند ضمن حفاظت از جان مردم از رخ دادن حوادث بی‌شمار جانی و خسارات مالی جلوگیری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در برهه‌ای از زمان شاهد رویش قارچ گونه ساختمان‌های غیرمجاز بودیم که جان و مال مردم را تحت تأثیر قرار داد.

در حال حاضر در پاکدشت ساختمانی در منطقه شن و ماسه، کوچه بهاران 10 که غیرمجاز ساخته شده، جان 11 خانواده‌ را در منطقه‌ای محروم تهدید می‌کند.

داستان از اینجا شروع شد که ساختمان مذکور در ارزیابی‌های شهرداری نمره قابل قبولی را دریافت نکرد اما تمامی واحدها به مشتریان فروخته شده بود و آن هم مشتریانی که با تلاش فراوان موفق شده بودند، پس از سال‌ها کارگری منزلی را خریداری کنند.

این ساختمان در ترددهای اولیه نیز دچار عیوبی بود که همین امر باعث شد ساکنان احساس خطر کرده و با تشکیل پرونده قضایی درصدد احقاق حقوق ضایع شده خود از سازنده ملک برآیند.

البته در این میان روند پیگیری قضایی زمان زیادی را می‌طلبید و البته ساختمان نیز محل مناسبی برای سکونت نبود لذا شهردار وقت در اقدامی درخور و شایسته با توجه به وضعیت در حال ریزش ساختمان، برای ساکنان خانه دیگری رهن کرد تا ضمن حفاظت از جان خانواده‌ها، وضعیت قضایی این ساختمان نیز مشخص شود.

سپس در راستای جلوگیری از استفاده از واحدهای آن اقدام به تخریب ناقص و قطع آب، برق و گاز ساختمان در حال ریزش نمود؛ اما متأسفانه پس از تغییرات مجموعه مدیریتی شهر و با شروع کار شهردار جدید رهن‌ها پس گرفته شده و اکنون خانواده‌هایی که از نظر مالی نیز شرایط مساعدی ندارند، چون امکان مالی برای سکونت در محل دیگری را ندارند در همان ساختمان نا ایمن و درحال ریزش و یا در خانه اقوام زندگی می‌کنند.

از آن تاریخ تا به حال با وجود پیگیری‌ها همچنان رأی نهایی صادر نشده و وضعیت ایمنی ساختمان نیز بسیار ضعیف‌تر از پیش شده است که خطراتی زیادی را برای ساکنان اجباری این ساختمان و اهلی محله دارد و نکته قابل توجه اینجاست که این ساختمان فاقد هرگونه امکانات اولیه برای زندگی است اما با این وجود برخی از صاحبان واحدهای این ساختمان به اجبار در آن زندگی می‌کنند.

ساختمان آلومینیوم ایمن نیست/ تخلیه موقت شرط ایمن‌سازی ساختمان

بنیاد مستضعفان: ساختمان "آلومینیوم" ایمن نیست و پایان کار ندارد

گزارش شورای شهر/ از درخواست اعلام اسامی ساختمان‌های ناایمن در مشهد تا محکوم کردن فیلم عنکبوت مقدس

البته نباید فراموش کنیم که اگر این ساختمان تا صدور حکم دادگاه یا به قول مسئولان تا زمان تعیین تکلیف شدن ریزش کند، نه تنها جان صاحبان آن واحدها را می‌گیرد بلکه به دلیل تردد جمعیت در آن محله و تراکم منازل جان سایر افراد نیز در خطر خواهد بود و در نهایت مسئولان مربوطه اعلام می‌کنند که ما قبلا هشدار داده بودیم اما این در حالی است که تا امروز در روند پیگیری این موضوع متأسفانه هیچ‌یک از اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار پاسخگوی سوالات خبرنگار خبرگزاری تسنیم نبودند.

 

 

انتهای پیام /ح

 

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۳۵۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار به خریداران طلا؛ مراقب طلای تقلبی باشید

مدیرکل استاندارد استان تهران، گفت: طلاهای نمونه‌برداری‌شده برای انجام آزمون عیارسنجی به آزمایشگاه‌های مورد تأیید استاندارد ارسال و نتایج آن متعاقباً اعلام می‌شود.

به گزارش ایرنا، محمدحسین طاهری اظهار داشت: در پی گزارش‌های دریافتی مبنی بر عرضه مصنوعات طلا با عیار پایین در سطح شهر و شهرستان‌های استان تهران، تیمی از بازرسان استاندارد با حضور در سطح بازار اقدام به خرید و نمونه‌برداری از طلافروشی‌های سطح استان برای انجام آزمون کردند.

طاهری توضیح‌داد: این مصنوعات نمونه‌برداری‌شده برای انجام آزمون عیارسنجی به آزمایشگاه‌های مورد تأیید استاندارد ارسال و نتایج آن متعاقباً اعلام می‌شود.

این مقام مسؤول با اشاره بر سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ به‌منظور استعلام و اطمینان از صحت اعتبار پروانه استاندارد یا مجوز فرآورده‌های مشمول استاندارد اجباری از جمله مصنوعات طلا، گفت: شهروندان پیش از خرید مصنوعات طلا با ارسال پیامکی حاوی حرف G قبل از کد شناسایی (به عنوان مثال برای استعلام کد T ۶۸۳ باید پیامک GT ۶۸۳ ارسال شود) به این سامانه، وضعیت اعتبار کد‌ها را استعلام کرده و در صورت عدم اعتبار کد مذکور، مراتب را با شماره تلفن ۱۵۱۷ به اداره‌کل استاندارد استان تهران اطلاع دهند.

بر اساس اعلام اداره‌کل استاندارد استان تهران، طاهری درباره کد‌ها توضیح داد: این کد‌ها برای مشخص‌شدن تولید این مصنوعات توسط تولیدکنندگان معتبر داخلی و با رعایت عیار قانونی بر روی مصنوعات طلا درج می‌شود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • خبر خوب برای خریداران مسکن / آغاز عقد قراردادهای رایگان در «خودنویس»
  • بورس همچنان ریزشی؛ سهامداران نگران شدند
  • پیش‌بینی جدید درباره قیمت دلار / خریداران ارز بخوانند
  • زمزمه‌های دلالی مشاوران املاک در طرح مسکن جوانی جمعیت یزد
  • ریزش ۳۳۹ واحدی بورس در شروع معاملات امروز
  • ساختمان نیمه کاره‌ای که محل تجمع سگ‌های ولگرد شد
  • ۴ دلیل ریزش قیمت‌ها در بازار ارز و سکه و نقره داغ شدن خریداران
  • ممنوعیت خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان‌کار
  • هشدار به خریداران طلا؛ مراقب طلای تقلبی باشید
  • جلوگیری از تخلفات ساختمانی نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌های مسئول است